Chilli Solbris Svart 9.August.2017 Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Sitat: Er man tørr bak øra, kjører man N-opp @Erikda (løper og gjemmer meg). Hi hi! Godt jeg kjører med nord opp da!!! Og jeg finnes ikke tørr bak øra!!! Så ikke gjem deg @sap_2000 Kommer tilbake til deg med spørsmål om oppkobling av motordata, hadde vært skikkelig moro å få det til! Følger dere på Marinetraffic Ser dere gjør veldig godt driv! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 9.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Gamle Helleseund. Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 9.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Tror det blir bedre jo lenger vest vi kommer. Var mindre over Kvåsefjorden enn vi trodde. Går likevel inn rundt Flekkerøya - ny Helleseund - leia til tregde og skjærnøysund. Planen er å bunkre i Båly Bilder fra Ulvøysund og Randesund/ stokken. Lå faktisk et par båter der i møkkværet. Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 9.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Sommerturistene virker å ha rømt Sørlandet, eller så ligger de i gjestehavnene. Ikke mye liv i ny Helleseund nå. Vi lot olavsundet få være i fred i dag... Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 9.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Kverna ved tregde, blomsterkassa i nordfjorden og skjærnøysund møtte en militærbåt etter ny Helleseund og en annen lå og holdt på med noe før tregde. Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.August.2017 Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 (redigert) Fartsmåling på fjorden obs.. ? Redigert 9.August.2017 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Endelig ble det Bobåt Link to post
Bitteliten Svart 9.August.2017 Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Kystvakta som er ute og sjekker fiskeredskap? Link to post
Key Freak Svart 9.August.2017 Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Legge inn nytt bilde på profilen...? Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
LALUNA II Svart 9.August.2017 Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Sånn da var jeg oppdatert på media og fora Kommet til Åvik alt ja i skitværet ----ja gikk jo "rolig" dette Kart opp er bare gamle "sjøulker" som bruker i dag trodde du snart klikket på "update" i ditt hode Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 9.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 (redigert) Er ikke jeg som har lagt den inn @LALUNA II. Ligger i Båly nå. Kryssholdtene på trebrygga har sunget på siste værs en stund, men nå er det snart game over. Blåser fra brygga og vi holdt på å rive med oss de to bakerste inkl bordet de er skrudd i. Skal si fra til hun i butikken at dette må ordnes. Tankbilen kom nettopp. Jeg uttrykte bekymring for at han skulle virvle opp bunnslammet ved fylling. Han sa han skulle fylle sakte. Tror uansett vi venter litt med å tanke. Får ta oss noen brødblingser så lenge. Han mente forøvrig at tanken er i god stand, men det sier vel alle. Fyller uansett bare i ekstratanken, for da har vi 1 stk filter og vannutskiller før vi kjører over i hovedtank senere. Redigert 9.August.2017 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
dude Svart 9.August.2017 Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 (redigert) Hei Gutter.. vil ønske dere lykke til på turen oppover, og si at jeg er littegranne misunnelig :-) jeg er i ålesund, og stakk innom Hovedkontoret til Bunker oil og hørte om de hadde gode priser, de hadde selvsagt det. dagens pris er rett under 10,- (en 590) på pumpa, og ved registrering og kort kan man få litt rabatt. dette ordnes på nett, og kort kan hentes på anlegget her i skarbøvika. sendte mer info på telefonen til sørlendingen :-) vi snakkes :-) Redigert 9.August.2017 av dude (see edit history) Link to post
sap_2000 Svart 9.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 (redigert) 30 minutes ago, LALUNA II said: Kart opp er bare gamle "sjøulker" som bruker i dag trodde du snart klikket på "update" i ditt hode Om man sliter med å tenke hvilken vei man skal svinge for å unngå grunna rett foran baugen, så er kurs opp gull. Bruker det selv av og til, men kun veldig innzomet. Npr man skal ha oversikt over hvor man faktisk er langs kysten så er det N opp og litt oversikt som gjelder. De fleste av oss har sittet hele livet og studert kart, sett værmeldinger etc hvor alt er N opp. Underbevisst får man da et forhold til hva som ligger hvor og i ca hvilken retning. F.eks når man passerer et nes eller kommer ut av et sund så vet man hvilke retning man skal uten p nødvendigvis trenge en strek å kjøre etter. Tror det heter navigering For meg må gjerne alle kjøre PlayStation kurs opp etter streken. Trenger ikke en gang vite hvilket område man er i tror jeg løper ned i kabinen og låser døra før sørlendingen ved siden av meg i sofaen leser dette Redigert 9.August.2017 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.August.2017 Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 For sent...? got you ???? Hører dere ikke mere fra Sap...så er det min skyld. ? Endelig ble det Bobåt Link to post
Bitteliten Svart 9.August.2017 Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 (redigert) ducked teip på hendene funker bra! Kjører konsekvent kurs opp på plotter. Men så har ikke jeg så mye trening som SAP i høyhastighetsnavigasjon i dårlig sikt og sånt Redigert 9.August.2017 av Bitteliten (see edit history) Link to post
Komodo Svart 9.August.2017 Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Nord er opp. Moro å følge med på turene deres, men jeg tror dere må begynne å hyre en stuert ? Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
sap_2000 Svart 9.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 (redigert) Bruker faktisk begge deler. Kurs opp for trangt, ukjent farvann godt innzoomet og ved siden av radar i split-screen. Ellers N opp. Den ultimate løsning er som ombord her med flere og større skjermer. Nå har jeg kommet meg løs fra duct-tapen igjen. Tankingen her er treg og med MasterCard får vi bare 110 l ad gangen og pistol må tilbake i pumpa enda godt det regner Redigert 9.August.2017 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Key Freak Svart 9.August.2017 Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 sap_2000 skrev 3 minutes ago: Nå har jeg kommet meg løs fra duct-tapen igjen. Tankingen her er treg og med MasterCard får vi bare 110 l ad gangen enda godt det regner Godt med litt frisk luft etter all denne innendørsaktiviteten... Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Bitteliten Svart 9.August.2017 Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 (redigert) sap_2000 skrev 14 minutes ago: Bruker faktisk begge deler. Kurs opp for trangt, ukjent farvann godt innzoomet og ved siden av radar i split-screen. Ellers N opp. Nord opp på radar er jo en "höydare" Denne diskusjonen har gått her på forumet før. Så hva er N opp på papirkartet? Har dere da et lommekompass på kartet slik at det hele tiden kan dreies mot nord - eller regner dere "toppen av kartet" slik teksten er skrevet på kartet som Nord opp? Redigert 9.August.2017 av Bitteliten (see edit history) Link to post
Bay_liner Svart 9.August.2017 Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 (redigert) Kurs opp er best uansett etter min mening gir WYSWYG i trange farvann inkl sjømerker men som sap_2000 skriver er N opp kurant i åpnere farvann. Mitt papirkart: N (N) opp for kurssetting, lei opp for manøvrering i trangere farvann ("Landgjenkjenning i ukjente "stroki"") My 2¢ Redigert 9.August.2017 av Bay_liner (see edit history) Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
sap_2000 Svart 9.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Nå blir kartet noenlunde samme vei hos både bjørn og meg noen hundre mil fremover så da blir det fred ga oss på 700 og noe liter. Nå går vi ut rundt kloss i Lindesnes og rett inn til korshavn så sørlendingen får se dette vakre stedet. Så leia nordover og ut ved lista. Videre får vi se hvilken rute vi tar oppover. Mvh. SAP Link to post
KDB Svart 9.August.2017 Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Hos Shell Kopervik, Nordalsvågen like nord for Kopervik har dei alltid billig diesel. 8,59 for litt siden EN 590, reine tanker. Pumpa går litt seint, må restarte etter trur det er 3000,-, men slipper å betale mellom kvar gang. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.August.2017 Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Der er vi sannelig. Live med oss selv Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 9.August.2017 Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 (redigert) Legger snart opp live feed på Youtube med passeringen av Lindesnes må bare lastet den opp ;-) https://youtu.be/UNxvw0-G480 Redigert 9.August.2017 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Havgap Svart 9.August.2017 Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Det ser ut som om været er mye bedre vestover enn på Merdø, der er det høljregn. Good for you.. :-) Link to post
sap_2000 Svart 9.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Ferdig med korshavn. Ser ut som vi møter @Regina III snart Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn