Jump to content

Motorbytte i Windy Mistral. Inn med Hyundai S270

krone

Recommended Posts

Kanalkapteinen skrev 15 minutter siden:

Hei @krone, hvordan gikk det med disse motorene? 
Synes å huske jeg så dem til salgs hos Telemark Trading i ca 2020, men mulig det var fra en annen GM37?

Fungerte remotoriseringen bra? 

Trenger du motor kan du høre litt med meg!???

Men det trenger du vel ikke håper jeg!

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

dieselfan skrev 11 minutter siden:

Han har ikke vært pålogget siden høsten 2021... 

Vet det, men mulig han får en epost med varsling hvis han siteres eller tagges i en tråd her :) 

Chilli Solbris skrev 7 minutter siden:

Trenger du motor kan du høre litt med meg!???

Men det trenger du vel ikke håper jeg!

Oioi! Skulle likt en V10 i Nimbusen :lol:
Nei, ikke noe akutt behov, men med en 35 år gammel motor under dørken, er det naturlig å gjøre litt sonderinger :) 

Så synes jeg det er spennende med disse kompakte og moderne motorene som Hyundai, FNM etc. Hvordan holder de i lengden? Tåler de 2000 timer med normalt tung båtbruk? Her har vel kanskje @dieselfanlitt erfaring fra sin Oceancraft også?

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Kanalkapteinen skrev 32 minutter siden:

Vet det, men mulig han får en epost med varsling hvis han siteres eller tagges i en tråd her :) 

Oioi! Skulle likt en V10 i Nimbusen :lol:
Nei, ikke noe akutt behov, men med en 35 år gammel motor under dørken, er det naturlig å gjøre litt sonderinger :) 

Så synes jeg det er spennende med disse kompakte og moderne motorene som Hyundai, FNM etc. Hvordan holder de i lengden? Tåler de 2000 timer med normalt tung båtbruk? Her har vel kanskje @dieselfanlitt erfaring fra sin Oceancraft også?

Sjekk Vetus. De forhandler jeg???

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

@Okkabyhar i alle fall erfaring med FNM, og ut fra det jeg har hørt putter han ikke en VP 41 tilbake i den. Vesenlig raskere i plan, mindre forbruk, mindre støy og bedre marsjfart etc.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Grand Banks jr skrev 44 minutter siden:

@Okkabyhar i alle fall erfaring med FNM, og ut fra det jeg har hørt putter han ikke en VP 41 tilbake i den. Vesenlig raskere i plan, mindre forbruk, mindre støy og bedre marsjfart etc.

Helt rett ja. Kommer ikke noen 41 ombord igjen.

har gått ca 85 timer nu i juni/juli/august med nye FNM

Ikke noe å klage på her. Mye bedre marsjfart ja, mye raskere akselerasjon, å mindre forbruk, som jo er viktig, når en må tanke til 16,75L. 
Støy er jeg ikke fornøyde med ennå. Men det har ikke med motor å gjøre. Det  er grunnet båtens design. Men dette fikses ila vinteren, med nye skipsdørk fra Sandøy. Da blir det Scand design med ekstra luker/isolering under dørk, så en får dobbelt isolert.

Før båten er tilbake i hjemhavn, blir det nok fort 110-120 timer i år, litt etter september været.

Skal en ha motor i denne størrelsen, så er det nok lite som slår fnm/hyundai prismessig.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...