LALUNA II Svart 15.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2018 (redigert) https://www.marinetraffic.com/en/p/mais Du kan bruke denne opp mot nettbrett eller mobil for å sende din posisjon til marinetraffik Regner med du blir forsinket til Kjevik i kveld snør tett her nå frem til ca 2000 Redigert 15.Februar.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
pacuare Svart 15.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2018 lasmarquezas skrev for 1 time siden: Mener å huske det har vært noe vedlikeholdsarbeid på Skjernøysundbrua det de for en periode reduserte seilingshøyden? Vet ikke om hvor oppdaterte kartene er, men stoler her på selger som blir med til Farsund. Helt kurrant å gå ut mellom øyene syd for brua. Hvis dere ikke skal innom Mandal er det ikke mye lenger heller. Selv om det er litt irriterende. Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 15.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2018 Strålende, Laluna II! Skal sette opp den der og håper jeg får systemet til å virke. Sitter på Gardermoen og krysser fingrene. Ingen melding om forsinkelse foreløpig... Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 15.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2018 Da får vi rett og slett ta en vurdering i morgen, Pacuare. Får håpe bølgene får bruset litt fra seg i natt. Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 15.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2018 Jeg vet ikke om det vil fungere, men etter godt tips fra Laluna II har jeg lastet ned og satt opp mAIS via mobilen. Dersom alt fungerer når jeg setter i gang i morgen, vil seilasen kunne følges under navnet KARMA. MMSI 257989980, call sign LE3427. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 15.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2018 (redigert) LALUNA II skrev 45 minutter siden: Direkte link til KARMA her på AIS https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:309843/mmsi:257989980/vessel:257989980 Ser navnet på nevnte båt ikke stemmer men det endrer seg sikkert etterhvert når det blir oppdatert Redigert 15.Februar.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
lasmarquezas Svart 15.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2018 Ja, stemmer at det er navneendring. Justerte det akkurat nå, men hos Telenor ble det gjort i dag tidlig. Sitér dette innlegget Link to post
apollon Svart 15.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2018 Skjærnøy bru har seilingshøyde 19m. Eg ville ikkje prøvd å gå under med 19,2m høgde, unntatt når det er lågvatn. Det er vel heller noko høgt no med denne værtypen. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 15.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2018 (redigert) ( aha, du kjøpte Comforten til Sindre i Sykkylven. Traff på han er par ganger. Han var medlem i forumet en kort periode. Jeg har Comforten min i Ålesund) En solid oppgradering du gjør nå ? Redigert 15.Februar.2018 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 15.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2018 Helt sant, Eureka! Veldig god båt, men med stor familie ble den for liten. Ellers sant som det ble sagt, snøen på Sørlandet har forsinket flyet... Håper noen sjekker Marine Traffic etter ca kl 13 i morgen. Er veldig spent på om det virker. Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 15.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2018 apollon skrev 10 minutter siden: Skjærnøy bru har seilingshøyde 19m. Eg ville ikkje prøvd å gå under med 19,2m høgde, unntatt når det er lågvatn. Det er vel heller noko høgt no med denne værtypen. Enig, Apollon. Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 15.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2018 Om sommeren går vi ofte sammen med en B46 til sørlandet. Han går aldri under Skjærnøybrua, men går rundt i stedet. Vi går under med vår Maxi 108. Sitér dette innlegget Link to post
Nord West 420 Svart 15.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2018 Ville ikke gått under der nei .. ikke mye omvei rundt når man tar valget ved østlig del av Skjernøy og neppe problem med bølger heller. På hentetur i seilbåt er det litt vel mye mas å måtte gå "helt" tilbake (det har i hvert fall jeg gjort en gang for mye i surt vintervær og mørke) Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 15.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2018 Helt klart - går rundt. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 15.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2018 Båten er kjempebra. Har hatt både nye Bavaria 42 og Vision 44. Dette er gode sjøbåter. Det viktigste er hensyn til navigering som du har fått hjelp til. God tur Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Heimsjyen Svart 15.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2018 Henta en Bav 38 i mars i fjor. Fra Tønsberg og oppover til Trøndelag. En fantastisk tur. Fikk mye innspill på dette forumet, men var så full av inntrykk og opplevelser, at jeg ikke fikk fortalt så mye underveis. Ser mange er gode på det. En stor opplevelse var det, mange hyggelige og spennende folk traff vi på underveis. Gikk ut fra Farsund og vestover i et utrolig urolig vær, men vi gikk langt ut. Var roligere der. Hadde god tid, og det trengte vi, tidsplanen sprakk ganske fort. Fantastisk å være på tur, med dette forumet i ryggen. Er jo nesten fristet til å ta opp hentetråden og skrive en oppsummering, det var mange opplevelser som gjorde inntrykk. Ha en riktig god forberedelse og nyt turen, det er noe spesielt med å ferdes langs kysten på denne tiden av året. Mine var udelt positive. Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 15.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2018 Så utrolig hyggelig - og betryggende - å lese om deres erfaringer, Baatsman og Heimsjyen! Jeg har stor tro på båten, og gleder meg stort til å kaste loss. Jeg er nå omsider innkvartert i Kristiansand og realitetene begynner å sige inn. Flyet utsatt pga skitvær, men her i byen ser det greit ut nå. Foreløpig, basert på meldingene nå, er planen en del motor innaskjærs, men rundt Lindesnes, så blir det mer hav lørdag. Forhåpentligvis blir det med virksom mAIS. Her er inntrykket under innflyvning til Kjevik: Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 16.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2018 Nå har det hvertfall roet seg betraktelig her nordvest uti fjorden.... Sitér dette innlegget Link to post
Nord West 420 Svart 16.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2018 God tur Selv hadde jeg vurdert Egersund ? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 16.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2018 Flott vær i dag...... noen små snøfiller i luften men ellers rolig og bra iflg.yr Svak vind, 3 m/s fra nord-nordøst i Søgne så lukter motor bare å komme seg ut i havet og få litt vind i seilet KARMA på M-AIS Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 16.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2018 Bare godværet nå Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 16.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2018 Da var han i gang M-ais https://www.marinetraffic.com/no/ais/home/centerx:7.7/centery:58.0/zoom:11 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Seigmann Svart 16.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2018 Det er gøy å «endelig være på tur» god tur Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 16.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2018 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
lasmarquezas Svart 16.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2018 Får ikke lest og skrevet særlig før i kveld, men her passerer vi straks Ryvingen, Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.