Jump to content

Prosjekt: Furuholmen plattgatter


Muhammed

Recommended Posts

Hva lagde du den av?

 

Spørs om jeg ikke må ta meg en tur til en skraphandler og få tak i noe stål. Kjappere det enn treverk vil jeg tro. Skal se det ann litt for nå er det snart plass til en lastebil ved båten. Snøen har smeltet utrolig kjapt de siste 2-3 dagene.

Men for justering av motor ville det vært utrolig kjekt

Link to post
Share on other sites

Jeg lagde den av 1 1/2" og 2" rør, som travers har jeg en 40x80mm ubjelke. Jeg er glad for at jeg brukte en såpass kraftig ubjelke, med 200 kg ble det en liten svai i den, men hadde ikke vært redd for å henge 500kg.

Jeg skal med tiden lage forlengere slik at jeg får traversen 3-3,5 meter over bakken. Å bygge en slik i treverk blir bare junk.

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder båten, hvordan er fremdriften av denne??

 

Hva er planene fremover, med tidsestimater ??

 

Gleder meg mye til å se denne damen i sitt rette element.

Framdriften går sånn passe tatt i betraktning, kjærring som maser, 2 småtroll som krever sitt, og jobb.

 

Jeg håper jeg skal få prøvd skuta på sjøen i høst, da uten innredning. Kommer litt ann på hvor mange overaskelser jeg får, får jeg flere nå detter hele dritten sammen og det blir bål. :wink:

Ellers går det strålende :smash::flag:

 

Du får ta deg en tur på boatkicing :flag:

Link to post
Share on other sites

Hei Dospen.

Den var jo smart, den kunne jeg tenkt meg og lånt hvis det hadde vært mulig.

Eller blir langt og hente kanskje, du holder vel til nedpå sørlandet, gjør du ikke

Samme resultat får du dersom du får tak i en brukt pallreol, 2 stiger og 2 til 4 bærejern så er du i mål. Blir sikkert ikke mye dyrere, men i hvertfall mye enklere.

 

Disse finnes tilgjengelige i Vestfold.

 

Hva er vekten på motor?

 

 

Hilsen Petter-B

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Link to post
Share on other sites

Samme resultat får du dersom du får tak i en brukt pallreol, 2 stiger og 2 til 4 bærejern så er du i mål. Blir sikkert ikke mye dyrere, men i hvertfall mye enklere.

 

Disse finnes tilgjengelige i Vestfold.

 

Hva er vekten på motor?

Hilsen Petter-B

Jeg monterer og demonterer hele stativet på 10 seekunder. Det gjør du ikke med en pallereol. Jeg kan ikke se hva som er enklere.
Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...
  • 10 måneder senere...
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...