Jump to content

Krympe store kabelsko. Metode?


BØstrøm

Recommended Posts

tlemme skrev for 2 timer siden:

enn kanskje litt uskarpe bilder, eller er det brillene mine som må pusses


:giggle: Tar selvkritikk for det litt uskarpe bildet. Var dessuten litt røft kuttflate etter baufila. Så ga den en runde på slipeskiva. 
 

 

1ACDE33B-E619-469A-B6B3-71FE03F2B78D.jpeg

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 3 timer siden:

Dette her er krisemaksimering Jørg.

Det er på en måte riktig.
Men vi skal jo vel ikke lære bort hvordan man kan gjøre noe slik at det funker eventuell,
men helst hva som skjer når vi ikke gjør det riktig.
Det er en forskjell om -du- viser dette "live"
eller når vi diskuterer dette på nettet.

Jeg i alle fall står på mitt.
Slagverktøy kan brukes når det ikke finnes noe bedre OG når en vet hvordan.
Pressverktøy bør foretrekkes, og da helst kalibrert, slik at også "uvitende"
kan oppnå et bra resultat.
Er jo tross alt tydelig mindre vanskelig å låse et tang helt til det ikke går videre. :smiley:

:fishing:
Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Joerg Becker skrev 4 minutter siden:

Det er på en måte riktig.
Men vi skal jo vel ikke lære bort hvordan man kan gjøre noe slik at det funker eventuell,
men helst hva som skjer når vi ikke gjør det riktig.
Det er en forskjell om -du- viser dette "live"
eller når vi diskuterer dette på nettet.

Jeg i alle fall står på mitt.
Slagverktøy kan brukes når det ikke finnes noe bedre OG når en vet hvordan.
Pressverktøy bør foretrekkes, og da helst kalibrert, slik at også "uvitende"
kan oppnå et bra resultat.
Er jo tross alt tydelig mindre vanskelig å låse et tang helt til det ikke går videre. :smiley:

:fishing:
Jørg

Må jo snakke om der folk flest kjøper, og det er tang fra ebay eller annen billigbutikk, kabelsko og kabel fra Biltema eller lignende, ingenting som er kalibrert til hverandre.

Skjønner at du som "proff" ikke kan bruke slikt, ville ikke vært seriøst.

Med det sammenligningsgrunnlaget er jeg ikke så sikker på at billigpressa til Biltema sammen med et stabilt underlag og slegga til fjellkilene, gir noe dårligere resultat, og er hva jeg kunne tenkt meg å fått sammenlignet med.

Slår til lyden blir sånn passe stum, merker fort når presset er sånn passe. (Tror jeg...😉)

Link to post
Share on other sites

larshans1 skrev 1 time siden:

Må jo snakke om der folk flest kjøper, og det er tang fra ebay eller annen billigbutikk, kabelsko og kabel fra Biltema eller lignende, ingenting som er kalibrert til hverandre.

Skjønner at du som "proff" ikke kan bruke slikt, ville ikke vært seriøst.

Med det sammenligningsgrunnlaget er jeg ikke så sikker på at billigpressa til Biltema sammen med et stabilt underlag og slegga til fjellkilene, gir noe dårligere resultat, og er hva jeg kunne tenkt meg å fått sammenlignet med.

Slår til lyden blir sånn passe stum, merker fort når presset er sånn passe. (Tror jeg...😉)

Mjaaa. Tror du, og kan godt være mulig fordi du har gjort dette før,
men det er nettopp det.

Man kan tenke så, eller omvendt.
Verktøyet jeg bruker koster "en del" mer, ja, og presser inn stempel slik
at pressingen kan kontrolleres med bare en blikk etter hvert.
Bl.a. derfor så dyrt.

Men meningen i menigheten her er jo at man begynner å snakke om problemstillingene, og hva en bør se på.
Dette alene gjør at de fleste blir litt mer kritiske, og sjekker om ting passer sammen.

Jeg sier heller ikke at tanga fra Biltema er dårlige, bare at jeg er imot slågverktøyet.
Jeg lurer faktisk også hvorfor at denne pressingen som vist ovenfor på bildet gikk så dårlig. Kan jo nesten ikke tro at de ikke skal passe til hverandre når det ligger på samme hylla?

Men det finnes også mange andre som selger pressverktøy og kabelsko
som passer til hverandre.
Billig og greit, t.o.m.

Dere skjønner.

:seeya:
Jørg
 

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...