Jump to content

Hentetur Zodiac SRMN 730 RIB, Kristiansand – Tromsø

chrisrik

Recommended Posts

Godt gjennomført. 

Dette må da være rekord for henteturer på dette forumet både når det gjelder samlet distanse og snitthastighet?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

andk skrev 10 minutter siden:

Hva er toppfarten på den nye båten kontra den gamle. Dobbelt vs singel oppsett på forbruk? 

lavere topp og marsjfart. Men også litt lavere minimumsforbruk. i 20 knop drøy litern på mila.

Nå er den ganske lavt gira, så takler nok last mye bedre enn singel. Artig med dobbelmontasje i havn må sies ?

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Det var hyggelig ? Allerede fått mye glede av båten!

Litt statistikk;

Avgang 18. mai klokken 04:00

Ankomst 22. mai klokken 05:00

Fyllesteder bunkringssteder: Kristiansand, Korshamn, Haugesund, Bergen, Måløy, Ålesund, Kristiansund, Rørvik, Kjerringøy, Ramsund, Tromsø

Overnattingssteder: Kristiansand, Bergen, Kristiansund, Sandnessjøen

Dyreste bunkringssted: Korshamn, kr 18,46,- pr liter

Billigste bunkringssted: Bunker Oil, Ålesund, kr 15.55,- pr liter (før rabatt)

Utseilt distanse 1 043,63 nm

Totalt forbrukt bunkers: 1 333 liter (litt avvik kan forekomme, da båten ikke er tanket opp etter ankomst).

Snittforbruk 1,27 l/nm

Snitthastighet (akkumulert): 10,89 knop

Snitthastighet (marsj): litt over 20 knop

Lengste dagsetappe: Sandnessjøen - Tromsø, nesten 300 nautiske mil.

Lite snap fra kryssingen av Stadtvlcsnap-2018-05-22-23h23m23s027.png.94ace0d9a7bbf99d5143c84f3dca2a70.png

Redigert av chrisrik (see edit history)

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Takk for turen ...kan vel ikke klage på det forbruket bortsett fra prisene da ?
Har vært moro å følge dere og ikke minst var dere veldig heldige med været oppover som ikke lagde store problemer så godt timet
borsett fra siste dusjen som ga dere litt ekstra puff på sluttettappen ?

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Pensjonist

Furu skrev On 23.5.2018 at 3.03:

Du må gjerne dele kjøre rute fila fra plotteren hvis du har lyst. Har tenkt å ta noe av halve turen din selv i sommer

Bare PM meg så ordner vi det. Har den i flere etapper (og sporlogg). Ruta ble laget litt i hu og hast, men fikk med meg "mine" høydepunkter. den ble fulgt i prinsipp slavisk, men vi tok noen friheter og noen snarveier. I tillegg oppdaget vi noen helligdager her og der (tydelig vært litt lei eller trøtt i produksjonen).

Men, som med all navigasjon - leia bestemmer. resten er hjelpemidler ;)

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Ble litt oppmerksomhet i lokalavisa etter ankomst gitt.

Ikke helt min ting, men kanskje det inspirerer for andre hentetråder her inne eller økt aktivitet på sjøen her nord - da er det verdt det :flag_bp:

https://www.itromso.no/pluss/2018/05/24/Christian-33-og-Håvard-41-kjørte-fra-Kristiansand-til-Tromsø-–-med-rib-16765388.ece

https://www.nordlys.no/batsport/kristiansand/bat/kristiansand-tromso-pa-fire-dogn-i-apen-bat/s/5-34-864798

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

• 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...