LALUNA II Svart 21.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 WoW det var ikke billig .....må være god futt i den benzinen "top fuel" men men dere kom nå frem til pumpen i det minste ...? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Nero II Svart 21.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 hvor langt kommer dere i kveld? Krysser dere Vestfjorden? Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 21.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 Nero II skrev 4 minutter siden: hvor langt kommer dere i kveld? Krysser dere Vestfjorden? Planen er å forsøke å nå Tromsø ? Skulle roe seg ut over kvelden. nå har vi drukket opp kaffen og fær videre. 1 i Lødingen. 6 i Tromsø. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
andk Svart 21.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 Imponerende!! Det går unna!!!:):) Våte soveposer medfører vel ingen behov for overnatting før Tromsø:) Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 21.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 Jaja, jeg har gjort samme turen, men i 7 knops far - og jeg skulle gjerne vært med på dette racet deres også. safe journey, og lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Ankomst Tromsø klokken 05:00 etter litt råkjøring fra Astafjorden og til Tromsø. Nå er det noen timer på øyet etter en lang dag (og natt). Kommer litt mer bilder og sånn ikveld. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Eureka Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 ? steike for en tur! Blir artig å høre om nm og forbruk. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Godt gjennomført. Dette må da være rekord for henteturer på dette forumet både når det gjelder samlet distanse og snitthastighet? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Godt gjennomført. Jeg enig med Brigg, denne blir vanskelig å slå. Langt, fort, og helt uten problemer. Tror planlegging og nøye vurdering er nøkkelen her. Altså menneskelig faktor. Gratulerer med ny båt i hjemmehavn. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Midtpinne Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Fantastisk tur, har vært spennende å følge dere. Hadde en plan om å sitte oppe og ta et bilde av dere når dere kom forbi her, men ved midnatt var jeg for trøtt og krøyp til sengs. Fikk et spor av dere på AIS når dere for forbi i det minste. Sitér dette innlegget Link to post
OC393 Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Dette gikk unna for unna ? Har nok hatt et par timer på sjøen før disse gutan! Vel gjennomført og gratulerer med ny båt! Ser fram til flere bilder i kveld! Sitér dette innlegget Yachtmaster 1989, SRC 1999, D5L 2012, D5LA 2013 Link to post
LALUNA II Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 JA sier det bare skikkelige friskuser ...ble litt overrasket nå men skjønner jo vått sengetøy ikke frister ? Godt kjørt gutter.... blir ikke lett å slå den turen .....? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Komodo Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Rett og slett imponerende! Den eneste feilen med denne henteturen er at det gikk alt for fort Dere skulle jo ha sneglet dere opp langs kysten og postet tett med bilder og beskrivelser Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Akkurat som @Tom Rør og Tom Rørfart.. Dette er nok et nytt begrep: @chrisrik fart. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
lurvetass Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Imponerende fart ja og moro med en hentetur som går som planlagt. Ellers er det drømmeturen for meg også. Men med tempoet til Tom Rør. Minst et par måneder ? Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
andk Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Hva er toppfarten på den nye båten kontra den gamle. Dobbelt vs singel oppsett på forbruk? Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 andk skrev 10 minutter siden: Hva er toppfarten på den nye båten kontra den gamle. Dobbelt vs singel oppsett på forbruk? lavere topp og marsjfart. Men også litt lavere minimumsforbruk. i 20 knop drøy litern på mila. Nå er den ganske lavt gira, så takler nok last mye bedre enn singel. Artig med dobbelmontasje i havn må sies ? Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Frugutt Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Heisann!! Skal hilse så mye fra min mann (selgeren)! Måtte opprette konto her men har sittet og lest nå. Helt RÅTT!!! Bare å ta av seg hatten!!! Må kunne kalles grundig prøvetur he he. Håper du får glede av båten oppe i nord!! Hilsen fra Sørlandet som har hatt full sommer en uke nå? Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 (redigert) Det var hyggelig ? Allerede fått mye glede av båten! Litt statistikk; Avgang 18. mai klokken 04:00 Ankomst 22. mai klokken 05:00 Fyllesteder bunkringssteder: Kristiansand, Korshamn, Haugesund, Bergen, Måløy, Ålesund, Kristiansund, Rørvik, Kjerringøy, Ramsund, Tromsø Overnattingssteder: Kristiansand, Bergen, Kristiansund, Sandnessjøen Dyreste bunkringssted: Korshamn, kr 18,46,- pr liter Billigste bunkringssted: Bunker Oil, Ålesund, kr 15.55,- pr liter (før rabatt) Utseilt distanse 1 043,63 nm Totalt forbrukt bunkers: 1 333 liter (litt avvik kan forekomme, da båten ikke er tanket opp etter ankomst). Snittforbruk 1,27 l/nm Snitthastighet (akkumulert): 10,89 knop Snitthastighet (marsj): litt over 20 knop Lengste dagsetappe: Sandnessjøen - Tromsø, nesten 300 nautiske mil. Lite snap fra kryssingen av Stadt Redigert 22.Mai.2018 av chrisrik (see edit history) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Furu Svart 23.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2018 Du må gjerne dele kjøre rute fila fra plotteren hvis du har lyst. Har tenkt å ta noe av halve turen din selv i sommer Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
LALUNA II Svart 23.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2018 Takk for turen ...kan vel ikke klage på det forbruket bortsett fra prisene da ? Har vært moro å følge dere og ikke minst var dere veldig heldige med været oppover som ikke lagde store problemer så godt timet borsett fra siste dusjen som ga dere litt ekstra puff på sluttettappen ? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
chrisrik Svart 24.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 Furu skrev On 23.5.2018 at 3.03: Du må gjerne dele kjøre rute fila fra plotteren hvis du har lyst. Har tenkt å ta noe av halve turen din selv i sommer Bare PM meg så ordner vi det. Har den i flere etapper (og sporlogg). Ruta ble laget litt i hu og hast, men fikk med meg "mine" høydepunkter. den ble fulgt i prinsipp slavisk, men vi tok noen friheter og noen snarveier. I tillegg oppdaget vi noen helligdager her og der (tydelig vært litt lei eller trøtt i produksjonen). Men, som med all navigasjon - leia bestemmer. resten er hjelpemidler ;) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
chrisrik Svart 24.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 Ble litt oppmerksomhet i lokalavisa etter ankomst gitt. Ikke helt min ting, men kanskje det inspirerer for andre hentetråder her inne eller økt aktivitet på sjøen her nord - da er det verdt det https://www.itromso.no/pluss/2018/05/24/Christian-33-og-Håvard-41-kjørte-fra-Kristiansand-til-Tromsø-–-med-rib-16765388.ece https://www.nordlys.no/batsport/kristiansand/bat/kristiansand-tromso-pa-fire-dogn-i-apen-bat/s/5-34-864798 Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
SøndreSvaberg Svart 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Betalingsmur :( Vel fortjent oppmerksomhet etter heftig hentetur. Moro å følge med! Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
chrisrik Svart 28.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2019 (redigert) "Liten" samling av bilder og video fra turen. Litt i lengste laget, men skal fungere som bakgrunnsfilm på triste mørke novemberdager :-) Blir litt båtsjuk av redigering som dette ja. Edit: Filmen driver å laster opp as we speak.. par timer igjen. Redigert 28.Mars.2019 av chrisrik (see edit history) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.