Jump to content

Hentetur Zodiac SRMN 730 RIB, Kristiansand – Tromsø

chrisrik

Recommended Posts

Godt gjennomført. 

Dette må da være rekord for henteturer på dette forumet både når det gjelder samlet distanse og snitthastighet?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

andk skrev 10 minutter siden:

Hva er toppfarten på den nye båten kontra den gamle. Dobbelt vs singel oppsett på forbruk? 

lavere topp og marsjfart. Men også litt lavere minimumsforbruk. i 20 knop drøy litern på mila.

Nå er den ganske lavt gira, så takler nok last mye bedre enn singel. Artig med dobbelmontasje i havn må sies ?

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Det var hyggelig ? Allerede fått mye glede av båten!

Litt statistikk;

Avgang 18. mai klokken 04:00

Ankomst 22. mai klokken 05:00

Fyllesteder bunkringssteder: Kristiansand, Korshamn, Haugesund, Bergen, Måløy, Ålesund, Kristiansund, Rørvik, Kjerringøy, Ramsund, Tromsø

Overnattingssteder: Kristiansand, Bergen, Kristiansund, Sandnessjøen

Dyreste bunkringssted: Korshamn, kr 18,46,- pr liter

Billigste bunkringssted: Bunker Oil, Ålesund, kr 15.55,- pr liter (før rabatt)

Utseilt distanse 1 043,63 nm

Totalt forbrukt bunkers: 1 333 liter (litt avvik kan forekomme, da båten ikke er tanket opp etter ankomst).

Snittforbruk 1,27 l/nm

Snitthastighet (akkumulert): 10,89 knop

Snitthastighet (marsj): litt over 20 knop

Lengste dagsetappe: Sandnessjøen - Tromsø, nesten 300 nautiske mil.

Lite snap fra kryssingen av Stadtvlcsnap-2018-05-22-23h23m23s027.png.94ace0d9a7bbf99d5143c84f3dca2a70.png

Redigert av chrisrik (see edit history)

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Furu skrev On 23.5.2018 at 3.03:

Du må gjerne dele kjøre rute fila fra plotteren hvis du har lyst. Har tenkt å ta noe av halve turen din selv i sommer

Bare PM meg så ordner vi det. Har den i flere etapper (og sporlogg). Ruta ble laget litt i hu og hast, men fikk med meg "mine" høydepunkter. den ble fulgt i prinsipp slavisk, men vi tok noen friheter og noen snarveier. I tillegg oppdaget vi noen helligdager her og der (tydelig vært litt lei eller trøtt i produksjonen).

Men, som med all navigasjon - leia bestemmer. resten er hjelpemidler ;)

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Ble litt oppmerksomhet i lokalavisa etter ankomst gitt.

Ikke helt min ting, men kanskje det inspirerer for andre hentetråder her inne eller økt aktivitet på sjøen her nord - da er det verdt det :flag_bp:

https://www.itromso.no/pluss/2018/05/24/Christian-33-og-Håvard-41-kjørte-fra-Kristiansand-til-Tromsø-–-med-rib-16765388.ece

https://www.nordlys.no/batsport/kristiansand/bat/kristiansand-tromso-pa-fire-dogn-i-apen-bat/s/5-34-864798

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

• 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...