Jump to content

Min ferd mot millionene :D


kosefisken

Recommended Posts

Erik skrev 1 minutt siden:

Lykke til med prosjektet :yesnod:

 

Har du tenkt på oppbevaring av levernde krabbe (samleteiner) eller skal du levere fortløpende ?

 

Har du fått fisket deg agnlager i makrellsesongen ?

I Februar pleier det være mye småsei å hale i fjordene vår. Etter min erfaring fisker disse krabbe minst like godt som makrell, så hvis agn lageret ditt holder til da så får du fylt på igjen da :thumbsup:

Om du leser litt i innlegget så skriver jeg blandt annet at jeg skall agne teinene med pellets, for og slippe fisking. å jeg skal levere rett til mottak. Er ikke noen grunn for meg og oppbevare dem når jeg fisker hver dag, med mindre jeg får REKORD DÅRLIG fangst.

Link to post
Share on other sites

kosefisken skrev 12 minutter siden:

Vet at agn ikke er så dyrt, men agn varer 1-2 dager, pellets kan vare opp til 2 uker.
i tilleg: 15L pellets koster 400kr og varer en stund. Skal godt gjøres og kjøpe 100kg fisk iløped av en månde for under 400kr...

Hvis det bare fisker bra nok så. Hvis ikke blir jo inntekten tilsvarende lavere.

Hvis pellets fungerer bra vil jeg gjerne vite, kjekt å ha ferdig agn ombord når man er på tur og vil spontane fiske krabbe uten å dra frem fiskesnøret først. Men hittil har jeg ikke funnet ett agn som er fullverdig med ekte vare.

 

kosefisken skrev 10 minutter siden:

Om du leser litt i innlegget så skriver jeg blandt annet at jeg skall agne teinene med pellets, for og slippe fisking. å jeg skal levere rett til mottak. Er ikke noen grunn for meg og oppbevare dem når jeg fisker hver dag, med mindre jeg får REKORD DÅRLIG fangst.

Kommer ann på hvor langt du må reise for å levere, og hvor bra pelletsen virker. Kombinasjonen langt å reise for å levere (Åmøy ?) og liten fangst (kan jo hende den beste det) og kanskje dårlig vær i tillegg så kan det nok være greit å ha en nødløsning for å utsette leveringen noen dager hvertfall. I så fall kan skittentøyskurver i plast  fra Europris der du da 'syr' på lokket være ett tips.

 

En annen ting : Biltema teiner har ofte slappe kalver. Ved å binde dem opp så kan du redusere flukt raten ganske betydelig

 

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Erik skrev 1 minutt siden:

 

Kommer ann på hvor langt du må reise for å levere, og hvor bra pelletsen virker. Kombinasjonen langt å reise for å levere (Åmøy ?) og liten fangst (kan jo hende den beste det) og kanskje dårlig vær i tillegg så kan det nok være greit å ha en nødløsning for å utsette leveringen noen dager hvertfall. I så fall kan skittentøyskurver i plast  fra Europris der du da 'syr' på lokket være ett tips.

 

Har samleteine tigjengelig, og rekner at jeg reiser totalt 55km per dag.
Dette tilsvarer ca 200kr dagen i bensin, men for å være på den trygge siden, rekner jeg dobbelt.
100km tilsvarer 36kg krabbe per dag. har 70 teiner og fiske med, så føler dette ike er noe problem.

Skal også sette noe garn og ha fisk i bakrunn i tilfelle agnet ikke fungerer, men har lest mye bra om det, og vet at mottaket jeg leverer til anbefaler dette.

Link to post
Share on other sites

kosefisken skrev 1 minutt siden:

Har samleteine tigjengelig, og rekner at jeg reiser totalt 55km per dag.
Dette tilsvarer ca 200kr dagen i bensin, men for å være på den trygge siden, rekner jeg dobbelt.
100km tilsvarer 36kg krabbe per dag. har 70 teiner og fiske med, så føler dette ike er noe problem.

Skal også sette noe garn og ha fisk i bakrunn i tilfelle agnet ikke fungerer, men har lest mye bra om det, og vet at mottaket jeg leverer til anbefaler dette.

Hvis motaket anbefaler det så bør det være bra. Krysser fingrene :thumbsup:

 

Og hvis det ER bra, så tips gjerne oss hobbyfiskere og.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Martine29f skrev 24 minutter siden:

Og dessuten vet du sikkert hvordan du ser forskjell på hunn og hann krabbe....ikke alle som kan d vettu.

Hvordan er dette ved levering til mottak egentlig ?

Selv fisker jeg ikke mer krabbe enn at alle går i gryta, så åpner og sorterer vi mens vi eter.

 

Men ved levering, må man kvalitetssjekke/sortere før man leverer, eller får man levert allt mann fanger uansett innhold ?

 

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Martine29f skrev 9 minutter siden:

Kansje litt dumt å koke hannkrabbe når det er mat bare i klørne.Mange bare river av de to store klørne og kaster krabben over bord(..altså i sjøen) ikke bra.

Ikke LOV !!

 

Det hender det er mat i hannkrabbe, og det hender at det ikke er det i hunkrabbe, så sortering av krabbe er vel ikke så enkel som å sortere på kjønn ?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

her lager jeg et ironisk innlegg om hvordan jeg skal tjene millioner og min ferd mot den, og det ender opp med mat blogg???

Wao dette forumet er sprøtt :D

men over til meg igjen siden jeg er så selvopptatt :D
her er alle varene og et lite syn på pellets og hvordan jeg skal agne teinene

46674496_266038800726368_5018905779160219648_n.jpg

46505953_576331926152232_7917892314641465344_n.jpg

46517236_2461695667180615_6968721107914326016_n.jpg

46517155_1964137333886318_2779307752814542848_n.jpg

46488567_260043761535988_5161021926247759872_n.jpg

46492583_256001578409920_4501392409317343232_n.jpg

Link to post
Share on other sites

kosefisken skrev 7 minutter siden:

her lager jeg et ironisk innlegg om hvordan jeg skal tjene millioner og min ferd mot den, og det ender opp med mat blogg???

Wao dette forumet er sprøtt :D

 

Neida. Krabbekoketiden var bare et lite sidesprang. Jeg fikk gode svar. Nå handler det om ditt prosjekt igjen :)

Link to post
Share on other sites

 

Vdub skrev Just now:

Håper du lykkes i det du skal til med, men de teinene der er noe dritt. Om krabben klyper seg fast når du skal ha den ut risikerer du å rive hull i dem og kalvene på dem er elendige. Og en annen ting, pellets er enkelt, men skal du ha mye krabbe er det fersk fisk som er tingen.

Vet at kvaliteten på dem er noe dritt MEN!!

1. Jeg kjøpte dem med 30 dager garranti og retur. om noen blir ødelagt etter 1 uke, kan jeg retunere dem.
2. poenget med disse er for og bevise at man kan starte fiske med dritt utstyr.
3. Vet at kvaliteten på dem ikke er det beste, men jeg kan kjøpe 50 dritteiner, eller 15 kvalitets teiner. Jeg får mer krabbe med 50 teiner, enn med 15...

å om ALT SKULLE GÅ TIL HELVETTE, kan jeg retunere så og si alt jeg har kjøpt, og sitte med minimalt i minus

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...