Jump to content

Nye utfordringer for den enbeinte skipper


Pequod

Recommended Posts

LALUNA II skrev 16 minutter siden:

Begynner å bli "snobbete" nå alt hm...........
Håper for all del den ikke gjør noe med holdningene dine ............   :giggle::giggle::cheers_wine:

 

Splittflagg? :easter:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg gleder meg som en unge til å ta denne båten nærmere i øyensyn! Jeg har bare godt å si om Tresfjorden! Og hvis virkeligheten er bedre enn bildene er dette virkelig en båt å beholde i uoverskuelig fremtid!???

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 6 minutter siden:

Det går jo noen rykter om Kristiansand tur i mai, så jeg satser på kaffistopp i Arendal.  Dette må bare beskues, både skipper med silketørkle og høy stettføring og lekker skute:flag_bp:

 

Stemmer det. Avgang fra Nesodden 6.mai, avslutningsarrangement på yngstedatters folkehøgskole 11. mai og retur 12. mai - regner jeg med. Hjemme mellom den 17 og 19. mai ettersom jeg begynner på jobb 20. mai. Kanskje feirer jeg 17. mai i båten et eller annet sted? 

Link to post
Share on other sites

På de åpne strekkene nedover Sørlandskysten kommer du til å være veldig glad for Tresfjord'en hvis det er medstrøm og motsjø - som det ofte er der... bøttestolen er veldig komfortabel i litt sjø.  Og båten ruller langt mindre enn Nidelv'en. Ta den gjerne opp i 9-10 knop, litt over skrogfart, så er den veldig god i motsjø. Litt surfete i medsjø, men det er jo mange båter. 

Link to post
Share on other sites

Indy skrev 1 time siden:

På de åpne strekkene nedover Sørlandskysten kommer du til å være veldig glad for Tresfjord'en hvis det er medstrøm og motsjø - som det ofte er der... bøttestolen er veldig komfortabel i litt sjø.  Og båten ruller langt mindre enn Nidelv'en. Ta den gjerne opp i 9-10 knop, litt over skrogfart, så er den veldig god i motsjø. Litt surfete i medsjø, men det er jo mange båter. 

 

Helt riktig @Indy! Men her er det nok motor til også å få god stabilitet i medsjø!???

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Dette er hva som står på nettsidene til BLM som leverer. Vet ikke om dette er gyldig i dag:

 

Båtdiesel – Son

BLM Transport as har i dag tre egne anlegg for farget diesel til båt. Alle er åpne 24/7 og tar Visa og Mastercard. Se oversikt  og kartreferanse nedenfor. Alle våre anlegg leverer diesel av beste kvalitet med spesifikasjonen EN590.

Båtdiesel kr. per liter inkl. mva
Drøbak (Molo B ved gul kran) kr. 11,71
Oppegård kr. 11,71
Son (Pumpe står ute på flytebrygge fra garntørka retning Laksa) kr. 11,71

 

 

@Ms Fortuna var kjappere på tastaturet :giggle:

Redigert av Bonus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

pipe skrev 47 minutter siden:

Hva gjør du med den fine opplaghengeren?
Burde prøvd å få den fraktet innover fjorden slik at du kan gjenforene båt og henger til vinteren.

Værmeldingen er vel ikke allverden til søndag men om ikke annet får du testet vindusviskerene og kanskje Walasen

Hengeren sa jeg at jeg ikke var interessert i. Ikke har jeg bil og ikke setter jeg båten på land om vinteren. Har ikke tenkt å slutte med vanen med å bruke båten året rundt. Den blir tatt på land på vårparten for stoffing, vask og polering, men så er det rett på sjøen igjen! Så jeg har hverken behov for den eller plass til den.

 

Blir greit å få testet båten i litt uperfekt vær også da! 

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...