Jump to content

Nye utfordringer for den enbeinte skipper


Pequod

Recommended Posts

joern-eo skrev 1 time siden:

Gratulerer med ny båt ja!

Har vært fint å følge med, og har fått mange tips ettersom jeg og kona er på jakt etter mye av det samme som deg!!

Vi trenger ikke akterkabin og ønsker oss mer plass oppe i båten til oss to og et par hunder.... ( Hint hint...)

 

Ønsker deg en flott sesong!!

 

Takk for det!

Hvis dere ikke trenger akterlugar og god plass så er kanskje denne noe for dere? Jeg rakk aldri å titte på denne eller en lignende ettersom jeg falt pladask for Tresfjorden. Har aldri vært om bord i en, så det er ingen anbefaling, men uten akterlugar blir det stor uteplass.

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=123320259

 

Link to post
Share on other sites

Sjøbliss skrev for 1 time siden:

Dette blir veldig bra @Pequod garantert! Men du får ikke lov å ligge på tvers på badeplattformen på Borøya med den der. Det blir for meget. Nå får du slippe skålankeret ditt så skal vi heller hjelpe deg med å knyte deg mot land! Gleder meg til de neste reiseskildringene dine. Kan jo bare bli bedre med nytt og oppgradert utstyr!

 

Hehe, helt sikker på det? Når jeg får øvd litt så går det vel bra... :lol::giggle:

Link to post
Share on other sites

Indy skrev for 3 timer siden:

Gratulerer med ny båt! Har som tidligere sagt noen år i Tresfjord selv og var veldig happy med båten. Så lenge klatringen ikke er for besværlig så kommer du til å trives i den! 

 

Et tips: dieseltanken i aluminium er ganske utsatt for kondens og dermed dieseldyr - etter noen litt "shaky" erfaringer rengjorde jeg tanken hvert år og hadde et godt forfilter som var lett å bytte.

Mener det er et forfilter her ja. Skal sjekke.

Link to post
Share on other sites

boble65 skrev for 1 time siden:

Gratulerer ? fin båt? noen ganger kan det være billigere i det lange løp å kjøpe noe dyrere? 

Ja, det var det jeg tenkte. De ekstra kronene jeg hadde med i budsjettet hadde jeg tenkt å bruke til å oppgradere det som eventuelt manglet i den jeg skulle kjøpe. 

 

I denne er det ikke noe jeg umiddelbart savner, men regner med at jeg like godt kjøper en slik landstrømspakke som start.

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 5 minutter siden:

Mener det er et forfilter her ja. Skal sjekke.

 

Tanken i denne båten er svært enkel å gjøre ren! Hadde aldri noe som helst problem med dieseldyr!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Erikda skrev for 2 timer siden:

jeg tror jeg har et anker av Brucekopi som passer perfekt til båten. Det kan du få. Tenker at det sitter bedre enn skålanker.

Syntes du bare skal si tusen takk og ta i mot ...mye bedre en den tallerkenen :thumbsup:
Du kan sikkert bare svinge bortom på hjemveien på søndag ;-)

 

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

LALUNA II skrev 5 minutter siden:

Syntes du bare skal si tusen takk og ta i mot ...mye bedre en den tallerkenen :thumbsup:
Du kan sikkert bare svinge bortom på hjemveien på søndag ;-)

 

Sier absolutt tusen takk til det ja, og @Erikda har allerede mønstret på som mannskap på henteturen - sammen med rederinnen!

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 1 time siden:

Sier absolutt tusen takk til det ja, og @Erikda har allerede mønstret på som mannskap på henteturen - sammen med rederinnen!

 

LALUNA II skrev 1 time siden:

Hehe så bra ....:thumbsup:
Da regner jeg med Erik svinger skiftenøkkelen og bytter det for deg og  ;-)

 

 

Skal ikke se bort i fra det!???

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...