Jump to content

Nye utfordringer for den enbeinte skipper


Pequod

Recommended Posts

Dette er jo BP og internettet, når det er bedst: Støtte, opbakning, gode råd både virtuelt og IRL. Hvor et det herligt at opleve! Jeg krydser fingre for at Peuqod finder drømmebåden og at sammenholdet herinde fortsat kan vise så strålende eksempler på godt kammeratskab.

 

 

Link to post
Share on other sites

Da har jeg kommet hjem igjen fra Horten etter noen timer i en flott Tresfjord. Noen småting som @liberty selvsagt oppdaget med sine argusøyne, men han ga tommelen opp og var veldig fornøyd med motorinstallasjonen og det elektriske. 

 

Veldig mye ekstrautstyr og ikke noe umiddelbart oppussingsbehov heller!

 

Trivdes veldig godt ombord, uvant med en såpass tung og solid båt, men tror jeg kan kose meg gløgg i hjel der ja. Blir en overgang fra den lille Nidelven, men denne båten kan jeg absolutt kose meg i og det i mange år framover.

 

Gikk overraskende greit å komme meg opp i skuta også, ikke noe problem i det hele tatt. Fikk også svingt meg greit opp på akterenden. Hoppet ikke ned på badeplattformen, men det kommer jeg også til å klare greit.

 

Så... da kjøpte jeg båten! :sailing:

 

Takker for alle tips og forslag og støtte, og ikke minst en STOR takk til @liberty - det var helt fantastisk å se han sette i seg i sving og undersøke alle kriker og kroker i både motrorrom og resten av båten. Han har vært helt uvurderlig! Jeg har rett og slett ikke ord - man blir rett og slett trygg og sikker når man ser han er i sving - så det var en nobrainer å kjøpe båten, som jeg også fikk noen kroner under prisantydning.

 

Det blir en overgang å gå fra 24 fot til 29 fot - noe mer enn det jeg hadde tenkt meg, men denne båten var rett og slett for bra til å si nei til!

 

Søndag blir det en kort hentetråd fra Horten til Oksval! :flag_bp:

 

 

 

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer då mye med et meget godt valg! Her kommer du til å stortrives! Suveren sjønær! Denne gleder jeg meg til å se!

Og vi ser alle frem til nye historier fra nær og fjern!

?????????:flag_bp::sailing:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye.  Dette blir en bra overgang fra liten til større båt.

 

Enda en gang har Liberty gjort hva han er best til. Hjelpe  folk.  Bare en ting å si. Den mannen er verd sin vekt i gull.

Heder og ære er han lite interessert i, men å se båtvenner nå sine mål, er virkelig noe som han bryr seg om. 

 

Vi har alle noe å lære:flag_bp: 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye med kanskje norges fineste(nå er det nok noen som blir fornærmet) 1981-model!

Nå er det nok ingenting å unnskylde seg med, for å ikke komme med mange fine reiseskildringer, ny båt, ingen oppussingstråd(som tar tid) og nytt kamera!

Og en viktig ting til, har vi funnet årets båtentusiast allerede?

Det må bli Pequod eller Liberty, hører du Ingar???

Redigert av Zitt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt.

Og takk for hyggelig togtur da du skulle ned for å se på den. Skuta så flott ut på bildene og var jo topp at virkeligheten stemte. Nå får du jo nesten en hel leilighet og det passer jo bra med mye turplaner fremover. Nå er det viktig med mini hentetråd på hjemturen ?

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt, Pequod! Jeg vil tro at denne vil passe ditt aktive båtliv enda bedre enn det Nidelven gjorde. Du vil oppleve at en stor båt vanligvis er lettere å håndtere enn en liten en, så de fem fotene ekstra vil nok ikke skape noen problemer. Tvert om, nå har du jo "to rom og kjøkken" og kan tilbringe enda mer tid ombord!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...