Jump to content

Nye utfordringer for den enbeinte skipper


Pequod

Recommended Posts

enslagsgjest skrev 21 minutter siden:

Vet ikke hvor du bor, men denne så veldig fin ut:

https://www.finn.no/145497806

 

Den har Thruster, nokså ny motor og ser velholdt ut. 

Ellers har Tresfjord mange spennende modeller du kan se på. 

Den var ikke helt dum nei. Så på en par Tresfjord på andre siden av fjorden, de så ikke så bra ut. Nærmer seg smertegrensen min for hva jeg er villig til å legge ut, men kan være verdt det med tanke på motoren og tilstanden.

Link to post
Share on other sites

boble65 skrev 33 minutter siden:

Bonanza er vel bare og styre unna pga skroget. Har vel vært skrevet om det på forumet før med hensyn til overbæring av skrog akter. Joda er kjempefine båter. Godt skrog som tåler en del fart.  Men gammel motor er gammel. 

 

Takk for tips. Synes det var en fin båt, men den går egentlig altfor fort for meg, har ikke behov for en som makser på 25 knop.

Link to post
Share on other sites

Bergen dørk skrev for 2 timer siden:

Årø har jeg for min del alltid likt. Romslig båt. Og denne så flott ut. Du har jo ingen forpliktelser overfor Nidelv. Fabrikken finnes jo ikke lenger

 

Hehe, nei det er jeg klar over, men Nidelv var min første båt og jeg liker løsningen om bord på en N26. men utvalget i slike båter er lite, mens utvalget i lignende båter er desto større, så jeg vurderer andre båter nå. 

 

Bergen dørk skrev for 2 timer siden:

 

Bra beslutning. Du vil få et mer bekymringsløst båthold med Liberty på laget!

 

Det er jeg helt sikker på!

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 3 timer siden:

Da er jeg tilbake i heimen - fortsatt uten båt og noen erfaringer rikere!

...

Men vi gir ikke opp av den grunn! I morgen blir det ny tur for å titte på en ny båt -med motor fra 2009 og som ser skikkelig velholdt ut. ....(ja, @Liberty blir med også da) 

Godt å høre at dere fikk tatt en grundig kontroll slik at du slapp å kjøpe katta i sekken :thumbsup:  Du får henge litt over skuldra til Liberty nå da, slik at du blir i stand til gå over motor og teknisk på egenhånd neste gang :wink:

 

Pequod skrev for 1 time siden:

Joda 8100 var faktisk en båt jeg hadde tenkt å anbefale for deg. Flotte båter, og en fin oppgradering fra Nidelv 24 :yesnod:  Men finn deg en med nyere motor!!!

 

Pequod skrev 56 minutter siden:

Den var ikke helt dum nei. Så på en par Tresfjord på andre siden av fjorden, de så ikke så bra ut. Nærmer seg smertegrensen min for hva jeg er villig til å legge ut, men kan være verdt det med tanke på motoren og tilstanden.

Tresfjord er flotte båter! Litt traust og saktegående, men der tror jeg du har en fin turbåt. Når det gjelder prisen, så husk hva du sparer på å slippe verkstedregninger og oppgraderinger på det som er gjort!

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 5 timer siden:

Tresfjord er flotte båter! Litt traust og saktegående, men der tror jeg du har en fin turbåt. Når det gjelder prisen, så husk hva du sparer på å slippe verkstedregninger og oppgraderinger på det som er gjort!

 

Ja, jeg ser den. Men ser også nå at det er hardtop uten luke og dermed sitter man ganske innelukket i den typen. Er ikke helt sikker på om det passer meg som elsker å stå oppreist og titte ut over vindskjermen og få litt vind i ansiktet, men denne skal nå sjekkes ut uansett! :smiley:

Link to post
Share on other sites

enslagsgjest skrev 9 minutter siden:

Er det ikke luke? Ser ut som det er noe blått på taket? 

Hvis den ikke har er det uansett en smal sak og sette inn ei ny luke. Lettere det en å skifte motor! :thumbsup:

 

Du har et poeng der! :giggle:

 

Har nå fått vite fra eier at det er et slags kalesjetrekk der som kan tas av. Da kan man stikke hodet opp. Leste også i en eldre tråd her i forumet at noen bruker dette som en slags "fattigmannsflybridge" ved å sitte på taket og styre rattet med båtshaken... Kreativt! :lol:

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 26 minutter siden:

 

Du har et poeng der! :giggle:

 

Har nå fått vite fra eier at det er et slags kalesjetrekk der som kan tas av. Da kan man stikke hodet opp. Leste også i en eldre tråd her i forumet at noen bruker dette som en slags "fattigmannsflybridge" ved å sitte på taket og styre rattet med båtshaken... Kreativt! :lol:

 

Jeg hadde Tresfjord 29 AC. Hardtopen har luke. Du kan stå med god komfort eller legge en pute på taket og sitte der og styre med båtshaken! Jeg gjorde det hele tiden! Helt til jeg monterte autopilot med trådløs fjernkontroll!

Fordelen med Tresfjord er at du kan stå helt oppreist under kalesjen og det samme der luka er i hardtoppen. Nanni er Toyota og Kobota motorer på de mindre utgavene. Driftssikre og med Engelsviken Slipp som kyndig verksted og forhandler. 

Årø 28 er romslig men skrekkelig lav under taket!

Prøv den Tresfjorden! Jeg synes det er fantastiske båter og de tåler alt av sjø! Litt smal men solide som fjell! Og med en dieselvarmer montert kan du ha det behagelig ombord selv midt på vinteren!

Lykke til! Og for Guds skyld! Tenk motor før finish!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Erikda skrev 5 minutter siden:

 

Jeg hadde Tresfjord 29 AC. Hardtopen har luke. Du kan stå med god komfort eller legge en pute på taket og sitte der og styre med båtshaken! Jeg gjorde det hele tiden! Helt til jeg monterte autopilot med trådløs fjernkontroll!

Fordelen med Tresfjord er at du kan stå helt oppreist under kalesjen og det samme der luka er i hardtoppen. Nanni er Toyota og Kobota motorer på de mindre utgavene. Driftssikre og med Engelsviken Slipp som kyndig verksted og forhandler. 

Årø 28 er romslig men skrekkelig lav under taket!

Prøv den Tresfjorden! Jeg synes det er fantastiske båter og de tåler alt av sjø! Litt smal men solide som fjell! Og med en dieselvarmer montert kan du ha det behagelig ombord selv midt på vinteren!

Lykke til! Og for Guds skyld! Tenk motor før finish!

Ja, jo mer jeg titter på den, jo mer liker jeg den.

 

Ligger et par mindre Tresjorder i båthavna på Oksval, og de ser også solide ut.

 

Riktignok må jeg si farvel til snekkefølelsen, men liker de klassiske linjene.

 

 

Link to post
Share on other sites

Worry II skrev 3 minutter siden:

Tresfjord 29 er en fin båt, men er ikke dette en vanskelig båt å komme ut og inn av på grunn av høyden bak, da det ikke er dollbord der ?

Blir høyt selv med FenderStep.

 

 

2019-04-24_084528.png

Ja, jeg ser det, men får prøve meg. Og kan jo alltids entre litt midt på. Greit med noen utfordringer...

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kjør på med nidelv 300 sport, like greit ?

 

Nidelv 28 er flotte båter som absolutt burde vurderes når man er i denne størrelsen ja. Er veldig spent på hva du ender opp ?

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Erikda skrev 1 time siden:

 

Jeg hadde Tresfjord 29 AC. Hardtopen har luke. Du kan stå med god komfort eller legge en pute på taket og sitte der og styre med båtshaken! Jeg gjorde det hele tiden! Helt til jeg monterte autopilot med trådløs fjernkontroll!

Fordelen med Tresfjord er at du kan stå helt oppreist under kalesjen og det samme der luka er i hardtoppen

Prøv den Tresfjorden! Jeg synes det er fantastiske båter og de tåler alt av sjø! Litt smal men solide som fjell! Og med en dieselvarmer montert kan du ha det behagelig ombord selv midt på vinteren!

Lykke til! Og for Guds skyld! Tenk motor før finish!

Vet du høyden over vannlinja?

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nei nå er det ikke lenge før du ender opp med Viknes 1030. Sånn går det når du engasjerer medlemmene på dette forumet☺☺ du skulle vel bare beholdt den gode gamle du og putret rundt innerst inn i skjærgården. Uansett det er du som skal trives med båten og dekke dine behov. Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Martine29 skrev 1 time siden:

Nei nå er det ikke lenge før du ender opp med Viknes 1030. Sånn går det når du engasjerer medlemmene på dette forumet☺☺ du skulle vel bare beholdt den gode gamle du og putret rundt innerst inn i skjærgården. Uansett det er du som skal trives med båten og dekke dine behov. Lykke til.

Jeg har faktisk også vurdert å kjøpe en Nidelv 24 med nyere motor og som er pusset opp og oppgradert, men samtidig ønsket jeg å gå litt opp i størrelse, så da får vi bare vente og se...:lol: Men ikke alt for lenge, jeg vil ut på sjøen igjen!

 

 

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mange gode råd her og skikkelig engasjement.  Jeg er spent på hva du ender opp med. Bruktbåt kjøp kan jo være så mangt.

Jeg kjøpte min N26 usett i fjor og det var vel å være vel optimistisk. Men enn så lenge har den fungert fint og jeg har blitt glad i båten. 

Hvordan gikk det med den N26 med ny motor?  Var det for mye annet som måtte oppgraderes på den? 

Uansett lykke til med den du bestemmer deg for.  Reise skildringer og bilder blir det vel i fortsettelsen også. :thumbsup:

 

Link to post
Share on other sites

Dinos skrev 8 minutter siden:

Hvordan gikk det med den N26 med ny motor?  Var det for mye annet som måtte oppgraderes på den? 

Uansett lykke til med den du bestemmer deg for.  Reise skildringer og bilder blir det vel i fortsettelsen også. :thumbsup:

 

Den hadde behov for litt av hvert ja, og selv om motoren var relativt ny, så syntes eksperten jeg hadde med (@Liberty) at prisen fortsatt var for drøy. 

 

Ender jeg for eksempel opp med Tresjorden, får jeg så uendelig mye mer for pengene!

 

Reiskildringer og bilder kommer det garantert! Nå har jeg endelig fått kjøpt meg et nytt kamera også. Selv om iPhonebildene stort sett har blitt bra, så er det noe eget med speilrefleks!

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...