function loadAds() { window.relevantDigital = window.relevantDigital || {}; relevantDigital.cmd = relevantDigital.cmd || []; relevantDigital.cmd.push(function() { relevantDigital.loadPrebid({ configId: '662fa5660d42b03a9c6d7583', manageAdserver: true, collapseEmptyDivs: true, noGpt: true, collapseBeforeAdFetch: false, allowedDivIds: null, // set to an array to only load certain
s, example - ["divId1", "divId2"] noSlotReload: false, // set true to only load ad slots that have never been loaded }); }); }; Jump to content

Solbris gikk på grunn i 4 knop! Skaden ble ille!


Chilli Solbris

Recommended Posts

lurvetass skrev 49 minutter siden:

Blitt veldig bra. Måtte jo bortom å inspirere ??Bare du får på et par fine nye propeller også blir det perfekt.

Men har du hjerte til å legge den rene fine båten i ælva igjen nå da? Da blir det jo like ille igjen.

 

Elva frister ikke i det hele tatt! Funderer på å flytte ut av elvas rekkevidde må jeg innrømme!

Men jeg trenger nærhet til en jernbanestasjon. Helst ikke mer enn 20 minutters kjøring. Og prisen har jo også noe å si......

 

Og reparasjonen er helt super! Skruene er klar til montering også!???

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Erikda skrev for 2 timer siden:

Elva frister ikke i det hele tatt! Funderer på å flytte ut av elvas rekkevidde må jeg innrømme!

Men jeg trenger nærhet til en jernbanestasjon. Helst ikke mer enn 20 minutters kjøring. Og prisen har jo også noe å si......

 

Og reparasjonen er helt super! Skruene er klar til montering også!???

 

20 min til jernbane. Omtrent akkurat den tiden du bruker fra der du ligger nå og til Råde st. Og du slipper ælva ut i skjærgården. 

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Erikda skrev for 4 timer siden:

Elva frister ikke i det hele tatt! Funderer på å flytte ut av elvas rekkevidde må jeg innrømme!

Men jeg trenger nærhet til en jernbanestasjon. Helst ikke mer enn 20 minutters kjøring. Og prisen har jo også noe å si......

Det er 20 min fra Sand Marina til Jernbanen. Da er du ute  øyriket uten å ha kastet loss. I tillegg slipper du elvelukta :thumbsup: 

Link to post
Share on other sites

lurvetass skrev for 8 timer siden:

 

20 min til jernbane. Omtrent akkurat den tiden du bruker fra der du ligger nå og til Råde st. Og du slipper ælva ut i skjærgården. 

 

Komodo skrev for 6 timer siden:

Det er 20 min fra Sand Marina til Jernbanen. Da er du ute  øyriket uten å ha kastet loss. I tillegg slipper du elvelukta :thumbsup: 

 

Ja, både Sand og Skjæløy er fine steder og med en grei kjørelengde til togstasjon. Men noe så gresselig dyrt!????

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Ja, det er kostbare plasser på Sand, Skjæløy vet jeg ikke hvordan prisnivået er. Men det du også må ta med i beregningen er hva du får for pengene. På Sand er det et godt opparbeidet anlegg, hvor du også kjøper deg inn i et lokale på land. Så vidt jeg har forstått er det vel både  kjøkken, vaskemaskiner osv. der. Gode parkeringsmuligheter også. Men alt dette vet du sikkert :smiley: Samme gutta som driver Sand Marina driver jo også marina på Dybedal i Skjelsbusundet. Der er det jo enda mer idyllisk enn på Sand, men litt mindre fasiliteter. De driver også en marina til, og det er gamle marinaen til Thue på Marnet i Onsøy. Der har de nylig kostet på marinaen og bryggene store summer, og hadde åpning av anlegget for noen uker siden. Dette ligger i utløpet av elva, så helt klar av elva kommer du ikke her, men du har i alle fall kort vei ut til Onsøylandet og rett over til Papper og den siden av Hvaler. 

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 6 timer siden:

Ja, det er kostbare plasser på Sand, Skjæløy vet jeg ikke hvordan prisnivået er. Men det du også må ta med i beregningen er hva du får for pengene. På Sand er det et godt opparbeidet anlegg, hvor du også kjøper deg inn i et lokale på land. Så vidt jeg har forstått er det vel både  kjøkken, vaskemaskiner osv. der. Gode parkeringsmuligheter også. Men alt dette vet du sikkert :smiley: Samme gutta som driver Sand Marina driver jo også marina på Dybedal i Skjelsbusundet. Der er det jo enda mer idyllisk enn på Sand, men litt mindre fasiliteter. De driver også en marina til, og det er gamle marinaen til Thue på Marnet i Onsøy. Der har de nylig kostet på marinaen og bryggene store summer, og hadde åpning av anlegget for noen uker siden. Dette ligger i utløpet av elva, så helt klar av elva kommer du ikke her, men du har i alle fall kort vei ut til Onsøylandet og rett over til Papper og den siden av Hvaler. 

 

Ja, det blir en vurdering hva man får for pengene. Skjæløy ligger i samme leia som de andre du nevner. Blir en vurdering etter hvert. Solbris skal oppgraderes enda mer. Selv om hun skinner nå vil nok en nærmere inspeksjon avsløre at det er mye å gjøre med skroget. Dekkstrøk er syltynt her og der. Så foreløpig blir det et budsjettspørsmål om hvor jeg blir liggende!?

 

 

R.O skrev 58 minutter siden:

Ble det noen avklaring på om det var en umerket grunne på det aktuelle stedet..?

 

Ja! Men jeg må komme meg ut dit! Ankre opp og bruke jolla til jeg er på rett sted! Skal dobbeltsjekke koordinatene!??

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Erikda skrev 1 time siden:

Så foreløpig blir det et budsjettspørsmål om hvor jeg blir liggende!

Det har jeg absolutt forståelse for :yesnod: I tillegg skal du huske på en ting, og det er at i elva der du har ligget er det vesentlig lunere og mer skjermet enn i en marina ute på kysten. Sand og Skjæløy er idyllisk når været er fint, men det kan være surt og trasig med iskald nordavind.

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 6 timer siden:

Det har jeg absolutt forståelse for :yesnod: I tillegg skal du huske på en ting, og det er at i elva der du har ligget er det vesentlig lunere og mer skjermet enn i en marina ute på kysten. Sand og Skjæløy er idyllisk når været er fint, men det kan være surt og trasig med iskald nordavind.

Ja @Komodo, jeg er jo stadig ute der i alskens drittvær med kursene gjennom høsten og vinteren! Men det er jo godt og varmt ombord da!???

 

Sjøbliss skrev for 2 timer siden:

Nydelig!! Flott og god jobb @Erikda ???

Tusen takk @Sjøbliss! Det begynner å hjelpe!???

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

jeb skrev for 21 timer siden:

Men hvorfor har du ikke sjøsatt.hadde de ikke tid eller er det noe som mangler.

 

jeb

 

Joda! ??? Er på sjøen jeg!???

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Endelig tilbake der hun hører hjemme!???

Men å laste opp video går ikke! Går uansett beskjed om at filen er for stor!???

Hvordan komprimere den til 48 MB?

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

lurvetass skrev 59 minutter siden:

Det ser så lett ut med den trucken. Og den justerbare kloa gjør jo at stropper ikke klemmer skroget. Utrolig flott???

 

Ja! Jeg vet hvor jeg skal opp neste gang også!????

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...