Jump to content

Bergtatt på tokt - 2019


Pequod

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Som @Tom Rør allerede har vært inne på så var jeg på farten i helgen. Det var på tide. mente selv at det var 11 dager siden jeg hadde vært på tur, men når jeg sjekket min egen logg var det faktisk hele to uker siden!

 

Det skyldes ikke bare at båten ligger på den andre siden av fjorden, men også en uheldig kombinasjon av vær, jobb og sykdom. Har i det hele tatt ikke vært i form i det siste, og pinsehelga regnet bort...

 

Egentlig var planen å starte helga etter jobb fredag, ta en tur til Strömstad og Koster. Overnatte et av stedene eller kanskje begge, handlet litt og være hjemme i løpet av søndagen.

 

Det gikk bare sånn delvis etter planen...

 

Fredagen gikk i vasken ettersom jeg var så sliten og uopplagt og sliter med en betennelse i foten at jeg ble hjemme i - for det meste - horisontal stilling. Vurderte å dra til Sandvika på kvelden og sove over i båten for å få en tidlig start og komme meg til Sverige på ettermiddagen. Det forekom meg som en lur ide ettersom jeg ikke er så flink til å stå opp tidlig...

 

Men for å gjøre en lang historie noe kortere, så endte jeg med å bli hjemme, la meg nesten like sent som natta før - sånn er det når døgnrytmen ikke er helt slik den skal være, og kom meg ikke opp av senga før i 12-tiden lørdag. Deretter gikk alt i sakte film før jeg endelig klarte å komme meg ut av leiligheten og avgårde til Sandvika.

 

Hadde en stor bag som jeg skulle ha med, men orket ikke å drasse på den, og dro dermed avgårde bare med en mindre sekk. Klarte å glemme kamerasekken også, så det blir nok bare iPhonebilder denne gangen.

 

Det er rart med det, men det synes som om jeg blir i bedre form og humør når jeg kommer meg i båten! Slik var det meg gamlebåten også. Jeg kunne føle meg sliten og uopplagt hjemme, men bare jeg orket å komme meg ned til båthavna så forsvant dårlig form og humør med en gang!

 

Jeg kom meg ikke av gårde fra Nesodden før med 14.30-ferga, ventet ti minutter på bussen fra Vika Atrium og var om bord i båten én time og 45 minutter etter at jeg hadde gått ut døra hjemme...jaja.

 

Når jeg først var om bord oppdaget jeg at det ikke hadde vært noe sjakktrekk å glemme å ta med søppelposen for 14 dager siden. Temperaturmåleren viste 55 grader under kalesjen og det føltes som om det var riktig! Alle kalesjevinduer ble rullet opp både for å få en mer levelig temperatur om bord og for å få vekk søppelstanken...

 

Klokka 16.30 kastet jeg loss - omtrent på det tidspunktet jeg egentlig hadde planlagt å ankomme Strömstad, så da jeg tøffet ut fra Lakseberget var egentlig ikke Sverigetur i tankene mine lenger... Været var jo helt nydelig, og jeg lekte med tanken på å ta ned kalesjen helt, men lot det være med alle sider rullet opp.

 

IMG-9375.JPG.5edb239e5833c438ddbcb2a58bb192b2.JPGAt jeg skulle ut av fjorden var i alle fall helt klart, men det var vel ikke før jeg passerte Oscarsborg at jeg begynte å tenke på et slags rutevalg. Da passerte jeg nemlig Borgen på "feil side" - altså på østsiden mot Drøbak, på andre siden av gjestehavna. Jeg syntes det var for tidlig å ta en pause på Borgen, selv om jeg så at det var overraskende mange ledige plasser der til å være en lørdag.

 

Jeg bestemte meg for å toppe tanken i Son, der pumpeprisen hadde falt fra 11,19 i april til 11,07 nå, og deretter tøffet jeg videre gjennom Mossekanalen. Været var jo nydelig som sagt, og jeg måtte til og med kaste t-skjorta. Da jeg nærmet meg Larkollen kikket jeg på klokka og begynte å tenke på hvor jeg skulle ende kvelden.

 

IMG-9388.JPG.9a01d7865914316c82cea5c29a5e5114.JPGJeg kjørte i mellom 8 og 9 knop og så ingen grunn til å guffe på mer enn det, men jeg begynte å leke litt med tanken på å kanskje dra til Sverige likevel. Jeg kjenner jo veien og selv om det ville bety at jeg ikke vil ankomme Strömstad før midnatt, så vurderte jeg muligheten.

 

IMG-9406.JPG.18d2926450cea61534e1fc0e916c2ecd.JPGDa jeg begynte på Lera lurte jeg på å ta strake veien på utsiden av Hvaler, men så kjente jeg at jeg begynte å bli litt sliten og tenket at Skjærhalden kanskje var like greit. Ombestemte meg igjen og dro inn den vanlige veien via Arisholmen og Kjøkøybrua, og tok sjansen på en å sende en Messenger-melding til Tom Rør, som tidligere på dagen hadde postet bilder fra Sand marina. Det er jo et koselig lite sted, men med få gjesteplasser og ikke webkamera som man kan sjekke. Så jeg lurte på om han var der fortsatt og om han visste om det var ledige plasser.

 

IMG-9411.JPG.b008277b00ea070f40e8397ac0c29b40.JPGSvaret kom raskt, det var ledige plasser og han skulle stå klar på brygga og hjelpe til! Da ble jo beslutningen om å ta en stopp på Sand og heller fortsette på morgenen mye lettere å ta! 

 

Det ble dermed en hyggelig kveld sammen med Tom Rør og rederinnen samt mannskapet om bord på Lykke Li (tror det var det båten het). I totiden bar det tilbake til Bergtatt og noen timers søvn. Denne gangen valgte jeg å prøve ut senga i akterlugaren - har bare sovet i lugaren forut hittil, og fant ut at komforten der også var upåklagelig!

 

IMG-9418.JPG.372086a522c2ba8e592ae938a5e681fe.JPGDagen etter kom jeg - hold dere fast nå! - ganske tidlig av gårde! Faktisk dro jeg ut av båthavna ganske nøyaktig 09.45! Det er jaggu meg ikke verst til å være meg! :giggle: Tok turen over Mefjorden og deretter over Sekken via Brattholmen og "inn " i Sverige via Tjurholmen. Det tok knappe to timer før jeg var på plass i Strömstad. 

 

Jeg la meg til på dagbrygga ettersom jeg bare skulle et par ærender på land og ruslet innover. Det var fortsatt ganske fint vær, godt nok vær til å sprade rundt i shorts, men jeg kjente det var noe på gang...

 

IMG-9425.JPG.b4cca01a08157a7839a4b689f987f9d5.JPGI det jeg var tilbake i båten begynte det da også å regne. Dermed tok jeg avgangen etter å ha spist litt fersk lunsj med nybakt brød. Var dermed i Strömstad såvidt en drøy time! Men med en tidlig avgang skulle jeg greit klare å komme meg hjem før mørket falt på.

 

Det er en merkelig sommer vi har hatt hittil i år. Selv om temperaturene begynner å nærme seg shortsnivå, så er det sommerhver omtrent annenhver dag! Lørdagen var jo helt nydelig, mens søndagen var det både regn og vind! Sekken gikk greit også denne gangen, men på grunn av vindretningen tenkte jeg at det var like greit å ta samme veien på returen, så jeg dro opp til Brattholmen igjen, med bølgene inn akterfra, før jeg dro til mer øst etter Mefjorden og passerte forbi Ramsøya og inn ved Risholmgrunnen.

 

Da jeg dro over Lera blåste det såpass at jeg valgte å ta indre lei, og etter at jeg kom ut av den og dro mot Rauer, så fikk jeg endelig bølgene akter igjen og fikk en helt fin tur innover Oslofjorden. Turen gikk samme vei, over Krogstadfjorden, gjennom Mossekanalen, denne gangen forbi Moss, inn Drøbakssundet og denne gangen valgte jeg å passere Oscarsborg på riktig side. Dessverre hadde Trudelutt allerede forlatt Borgen, hvis ikke ville jeg tatt en kort stopp for å hilse på. Det får bli en annen gang.

 

Måtte ha takkalesjen på litt "off and on" på denne returen, ettersom det både regnet og var oppholdsvår. Da jeg passerte Håøya tittet faktisk sola litt fram, så da jeg nærmet meg Middagsbukta kunne jeg åpne takkalesjen igjen og kose meg resten av turen.

 

Var inne på plass igjen litt før 21, noe som betød at jeg hadde gjennomført en etappe på nærmere 12 timer, med fratrekk for tiden jeg var i Strömstad. Ikke verst det! Tilbakela 84,8 nautiske mil på denne dagen, ikke så verste det! 

 

IMG-9432.JPG.68bb7a56dd39d54a68e948c3009bddf6.JPGPå vei hjem etter turen traff jeg forøvrig et Båtforummedlem som gikk vakt på brygga - og rakk en liten båtprat med ham. Siden jeg både hører litt dårlig og er fæl til å huske navn første gangen, så husker jeg hverken navn eller nick!

 

Godt å endelig komme på tur igjen og slik det ser ut som nå blir det en liten tur onsdag etter jobb og deretter en langhelg fra torsdag etter jobb til søndag. Uansett form blir jeg jo bedre av å komme meg i båten og ut på sjøen!

 

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Godt å se at du er i farta. Merkelig effekt av båten og formkurve, men har hatt det samme sjøl. Blandt en gang jeg hadde døgnmåling av blodtrykk. Var innom båten på kvelden og fikk døgnets beste måling ombord.

 

Ellers veldig trivlig å følge med på turene dine. Fortsett med å skrive :thumbsup: :smiley:

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

lurvetass skrev for 9 timer siden:

Blandt en gang jeg hadde døgnmåling av blodtrykk. Var innom båten på kvelden og fikk døgnets beste måling.

Så kanskje noen av oss her bør foreslå for fastlegen å endre litt på den blå resepten? Min lege har akkurat startet på en to måneders seiltur, så han har muligens skjønt noe......

 

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 23 timer siden:

På vei hjem etter turen traff jeg forøvrig et Båtforummedlem som gikk vakt på brygga - og rakk en liten båtprat med ham. Siden jeg både hører litt dårlig og er fæl til å huske navn første gangen, så husker jeg hverken navn eller nick!

 

Godt å endelig komme på tur igjen og slik det ser ut som nå blir det en liten tur onsdag etter jobb og deretter en langhelg fra torsdag etter jobb til søndag. Uansett form blir jeg jo bedre av å komme meg i båten og ut på sjøen!

 

Det var da meg :) Så deg komme og trodde jeg dro kjensel på båt og deg, så da måtte jeg høre :)
Hyggelig å møte deg og som alltid moro å følge historiene dine :)

Bergtatt lå trygt fortøyd sist gang jeg så henne en stund etter deg på søndag kveld :)
Er ferdig med vakttjenesten for sesongen, men håper å komme meg en tur i båten i dag. Om jeg husker det skal jeg se da også ;)

Redigert av Havelle (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Havelle skrev for 11 timer siden:

Det var da meg :) Så deg komme og trodde jeg dro kjensel på båt og deg, så da måtte jeg høre :)
Hyggelig å møte deg og som alltid moro å følge historiene dine :)

Bergtatt lå trygt fortøyd sist gang jeg så henne en stund etter deg på søndag kveld :)
Er ferdig med vakttjenesten for sesongen, men håper å komme meg en tur i båten i dag. Om jeg husker det skal jeg se da også ;)

 Der var du ja! Takk for at du tar en titt og takk for hyggelig prat! Befinner meg tross litt på avstand nå, så jeg får jo ikke sjekket båten så ofte som jeg skulle ønsket!

 

Blir en liten båttur på meg fra torsdag til søndag tenker jeg.

Link to post
Share on other sites

lurvetass skrev On 17.6.2019 at 22.03:

Merkelig effekt av båten og formkurve, men har hatt det samme sjøl. Blandt en gang jeg hadde døgnmåling av blodtrykk. Var innom båten på kvelden og fikk døgnets beste måling ombord.

 

Ellers veldig trivlig å følge med på turene dine. Fortsett med å skrive :thumbsup: :smiley:

 

Istemmer dette så til de grader. Etter et hjerneslag for 18 mnd siden, og en tøff kreftbehandling nå, er min erfaring også at det lite som slår båtlivet som rekreasjon. Pulsen faller og livet føles perfekt der og da. Etter mange døgn på sykehus, så er det også lite lektyre som slår turtråder og andre inspirerende innlegg fra alle dere som legger ut. Det er veldig fint å lese disse trådene som du @Pequod og flere andre legger ut her. Så som @lurvetass skriver - fortsett med det. Dere gir ihvertfall meg masse. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Kaptein Bang skrev for 1 time siden:

en tøff kreftbehandling nå, er min erfaring også at det lite som slår båtlivet som rekreasjon.

 

Utrolig hvor mange med kreft her på forumet. Selv hadde jeg alvorlig føflekkreft for 10 år siden (frisk nå), prostatakreft i høst ( frisk nå) og munnhulekreft nå i vår/sommer som også seg ut til å være fjernet. Midt oppi det hele har jeg fått prolaps i ryggen. Men i helgen som var, ble det likevel båttur. Da glemte jag alt om sykdom og plager. Båtliv? :flag::flag_da::flag_sw::flag_bp::fireworks2:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Kaptein Bang skrev for 11 timer siden:

 

Istemmer dette så til de grader. Etter et hjerneslag for 18 mnd siden, og en tøff kreftbehandling nå, er min erfaring også at det lite som slår båtlivet som rekreasjon. Pulsen faller og livet føles perfekt der og da. Etter mange døgn på sykehus, så er det også lite lektyre som slår turtråder og andre inspirerende innlegg fra alle dere som legger ut. Det er veldig fint å lese disse trådene som du @Pequod og flere andre legger ut her. Så som @lurvetass skriver - fortsett med det. Dere gir ihvertfall meg masse. :thumbsup:

Uffda, det hørtes jo ikke bra ut - håper det går bra med deg og at du snart er tilbake på sjøen! Skal gjøre så godt jeg kan med å fortsette å skrive om turene mine! Hovedferien min i år går til Sverige fra 4. til 25. august, men det blri nok noen turer utpå før det, for å si det slik! :giggle:

Link to post
Share on other sites

4BE91464-B2F5-4D0A-8465-9FB062F51C64.jpeg.47319a4ffcbfe193c89aa60a444838fe.jpegDet ble en liten båttur i går, men jeg begynner å bli glemsk. Klarte jaggu meg å glemme fotobagen denne gangen også. veldig irriterende fordi jeg skal på konsert i kveld og hadde tenkt å ta noen bandbilder... jaja.

 

C5F19FA9-CA31-4411-8DAF-DDF5457E2806.jpeg.dfffbc446d9f447486a12319e43c5635.jpeg

 

I helga blir jeg på samme sted. I går pakket jeg en ryggsekk med PC, et par nyinnkjøpte kart over den svenske skjærgården litt lenger sør enn jeg har vært før og et kart over de nordre deler av Danmark. Pluss litt klesskift, litt mat og sånt.

 

Været var ikke det aller beste og det blåste som vanlig litt mer enn Yr hevdet over Breiangen, men jeg ankom en nesten tom gjestehavn i Holmsbu litt før klokka 21 i går kveld. Dro rett fra jobben og ut til Sandvika og båten. Siden det er St. hans-helg blir det vel fylt opp her i løpet av i dagen og i morgen, regner jeg med. Så jeg dro hit litt i forkant for sikkerhets skyld.

 

5323F870-5742-4788-B533-73C4598F8B1F.jpeg.7dfd8f33b20b9ada39bea6619e541a4e.jpegJeg har en meget fleksibel arbeidsgiver, så i dag sitter jeg og jobber fra båten her i Holmsbu! Er ferdig på jobb klokka 14, da skal jeg slappe av litt før jeg skal på konsert på Privaten med et band som jeg liker veldig godt, og som er venner av meg - lokale The Windmill. I sommer skal de spille på festivaler i både Tyskland (der jeg skal) og Storbritannia.

 

962F92A0-AD02-4C78-9F54-C4A9A9AF36D0.jpeg.759cc5de11273153a9b1fa885f7dea81.jpegLørdag kommer rederinnen som jeg skal feire St. Hans med, og søndag er det retur til sommerens hjemmehavn igjen. Mandag skal jeg våre på jobb fysisk klokka 6.00, så hvis jeg kommer sent avgårde søndag er det mulig jeg sover i båten natt til mandag også. Vi får se.

 

Men nå må jeg jobbe litt!

 

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 47 minutter siden:

... Jeg har en meget fleksibel arbeidsgiver, så i dag sitter jeg og jobber fra båten her ...

 

Det kalles ‘’gjemmekontor’’, Pequod. I sterk kontrast til det kjedelige ‘’hjemmekontor’’ :yesnod:

 

Riktig god St.Hansfeiring til dere :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Et lite spørsmål: Kan jeg henge vimpler - for eksempel Båtplassen-vimpelen - på de stengene som stikker ut fra lanternemasta?

 

Der jeg har satt en ring rundt?

 

De vil jo henge loddrett ned, men med vimpler er kanskje ikke det så farlig, eller?

 

Å la et gjesteflagg henge ned der er kanskje ikke helt god kostyme? Må vel kjøpe en liten egen stang til det?

92E0E5E9-2A26-429C-B461-52974CFCBF05.jpeg.1c44a9ca086230e701de143a54cd726a.jpeg

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Begynner å fylles opp i gjestehavna nå. Skal grille i kveld lenger inn i fjorden, men skal sove i båten i natt.

 

0697A403-5291-4089-BD6E-2BCC9BDACDF3.jpeg.b4bd49ec17778dba1f5c9e602485df17.jpegI morgen skal jeg ta rederinnen og to andre passasjerer til Holmestrand på en liten båttur, detetter levere dem i Holmsbu igjen og dra hjemover. Kanskje et stopp i Son for å toppe tanken?

 

Konserten i går var veldig bra, og biffen jeg inntok på Privaten meget god. Så dette ser ut til å.bli en meget vellykket helg!

ACD8CE40-6D06-4898-B22B-654DE4021653.jpeg.41357dbe72e7b34d61d2e59c70f27c6e.jpeg

Har handlet inn ankerpils på Holmsbu Handel og orker vi i kveld blir det kanskje en passende DVD å sette på - båten har jo en TV med DVD-spiller! ?2F49C6C7-762A-403E-9C99-C7BE5D0B28DF.jpeg.ffb8f4988a4326c3eb5165dc9fe5f2c8.jpeg

C912EBCB-9C7F-42C6-917F-9D1390D90365.jpeg

Link to post
Share on other sites

Det ble en riktig så fin langhelg dette! Holmsbu er jo så absolutt idyllisk! Rederinnen kom på besøk lørdag og da dro vi til kjente med hytte i Knivsvik og tilbragte lørdagen der med en slags St. Hans-feiring.

 

IMG-9473.JPG.e5892d249b6e59de711ff961f95dee74.JPGVeldig hyggelig! Tok en tur ned til stranda der og ble invitert på øl og vin av en annen gjeng med hyttenaboer som satt i strandkanten og koste seg.

 

IMG-9480.JPG.534bcc5056786a43d558ec5a27bcfd14.JPGVar ikke tilbake i båten før nærmere klokka to natt til søndag, så vi tok det egentlig ganske rolig!

 

Det var ganske stille i båthavna da vi kom, et par nabobåter som fortsatt holdt det gående, men ikke på noen sjenerende måte.

 

12939397_IMG-9492(1).JPG.59656fc7251dc4aee76636237a48cdbb.JPGSøndag tøffet vi fra Holmsbu til Knivsvik og plukket opp vertskapet fra dagen før. Det er ganske grunt i den bukta der (bildet over viser brygga) , og da jeg la til ved brygga viste dybdemåleren 0,8 - men jeg var ikke borti bunnen - skal stikke 0.95 ifølge båtbrosjyren...

 

IMG-9498.JPG.0b17e3ac04e6d698b3c80d29ee110ceb.JPGIMG-9505.JPG.1c2d6907fc0807bb34da4db9e7ff2e45.JPGDeretter tøffet vi over til Holmestrand og ruslet litt rundt der, tok en softis og koste oss. Deretter spiste vi lunsj om bord i båten før vi returnerte til Knivsvik. Da var det blitt fjære sjø og jeg tok ikke sjansen på å legge til longside, så passasjerene hoppet av via baugen.

 

Deretter retur til Holmbu for å slippe rederinnen av (hun kom til Holmsbu med bil) og deretter avr det på tide å tenke på returen for meg.

 

Jeg kjørte innom Son for å toppe tanken. Holmestrand er 1,52 dyrere per liter og nå som jeg har større tank, større motor og større forbruk selv på ruslefart så er jeg - om mulig - enda mer bevisst på dieselprisen enn før!

 

På dieselbrygga kom jeg i snakk med enda et båtforummedlem - glemte å spørre om nicket som vanlig - som gratulerte meg med ny båt.

 

IMG-9581.JPG.2368af7452172d67bca6d3478feff6dc.JPGTuren hjemover gikk i nydelig vær med sol og stadig ,mindre vind. Hele denne helgen gikk jeg i rusletempo på i underkant av åtte knop, men da jeg nærmet meg Oscarsborg og så et containerskip nærme seg, guffet jeg opp i nesten 15 for å komme over jeteen på trygg avstand.

 

Deretter tok jeg innsiden/vestsiden av Håøya "hjem" til Lakseberget.

 

Jeg var ikke inne i båsen før rett før midnatt, og siden jeg begynte på jobb klokka seks i dag tidlig, valgte jeg å sove over i båten for å ta 160-bussen som gikk 5.22. Men jeg forsov meg selvsagt, så endte med å ta drosje...

IMG-9597.JPG.6e45d7fa1d82f3a83e528574a1fcdf04.JPG

 

Forøvrig skal jeg tilbake samme sted til helga. Sønnen til rederinnen bor i Drammen og jeg har lovt båttur for ham, kona og sønnen på halvannet år. Rederinnen blir også med. Jeg kjører båten til Holmsbu fredag etter jobb og deretter inn til Drammen lørdag morgen.

 

Har bare vært i Drammen med båt én gang før - er det noen steder i Drammensfjorden hvor jeg kan legge til der en gutt på halvannet år kan kose seg på en strand eller noe slikt? Tips mottas med takk. Det må være mulig for meg å legge til ved en liten brygge eller noe slikt - kanskje mye å forlange?

IMG-9476.JPG

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 2 timer siden:

Søndag tøffet vi fra Holmsbu til Knivsvik og plukket opp vertskapet fra dagen før. Det er ganske grunt i den bukta der (bildet over viser brygga) , og da jeg la til ved brygga viste dybdemåleren 0,8 - men jeg var ikke borti bunnen - skal stikke 0.95 ifølge båtbrosjyren.

 

Hva med å sjekke/kalibrere dybdemåleren? De fleste har mulighet til justering slik at den viser vann under selve giveren/kjølen, eller virkelig vanndybde. Kanskje forrige eier har satt den til å vise avstanden fra selve giveren og ned til bunnen?

 

Så mange "spesielle" steder du går inn kunne det kanskje være en ide å sjekke opp dette et sted du ligger i ro med ikke for mye vann under kjølen (loddsnor)?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev for 2 timer siden:

 

Hva med å sjekke/kalibrere dybdemåleren? De fleste har mulighet til justering slik at den viser vann under selve giveren/kjølen, eller virkelig vanndybde. Kanskje forrige eier har satt den til å vise avstanden fra selve giveren og ned til bunnen?

 

Så mange "spesielle" steder du går inn kunne det kanskje være en ide å sjekke opp dette et sted du ligger i ro med ikke for mye vann under kjølen (loddsnor)?

Mulig det, men kanskje like greit å ha den ekstra lille sikkerheten? Gjør meg ikke noe at den viser mindre dybde enn det det er, ville vært verre om det var motsatt. Jeg er jo vant til å snike meg over grunner som andre kjører lange omveier rundt...:giggle:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...