Jump to content

Bergtatt på tokt - 2019


Pequod

Recommended Posts

Flid skrev 26 minutter siden:

Det er muligheter hvis du vil ha lukket båt.....

 

 

7CFF14D8-8475-4E52-B542-84613B9DA7E8.jpeg.9725d81d86bb4879a1d8a1f6a94ac03e.jpeg

 

 

Ikke helt min greie det der. Ser mer ut som en fiskebåt enn en fritidsbåt.

 

Og hvis jeg har forstått det rett så var jo Tresfjorden opprinnelig bygd som nettopp det. Så fant de ut at de skulle lage en fritidsbåtversjon og putte på en akterlugar.

 

Omtrent uten unntak synes jeg slike lukkede "bakvegger" ikke er noe pent... 

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 51 minutter siden:

Skulle kommentere det jeg også, @Lars H., men du kom meg i forkjøpet! Synes det var en liten forskjell det der, Fjällbacka eller Haugesund? Hmm...:lol:

Godt det ikke bare er jeg som har en overivrig stavekontroll som gir artige skriveleifer!?????

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 1 time siden:

 

Og hvis jeg har forstått det rett så var jo Tresfjorden opprinnelig bygd som nettopp det. Så fant de ut at de skulle lage en fritidsbåtversjon og putte på en akterlugar.

 

 

Tresfjord 29 er født som den er. Vi har lang fartstid i samme båt. Det ble laget en annen versjon på samme skroget, uten akterlugar. Tror den het Nordic. Det ligger en sånn på Hønø Nord for Gøteborg. Den er turkis farget og skiller seg litt ut. Tresfjord 29 er en av få båter som ble bygget med selvslukkende Polyester.

Etter at Terje Tovan ga opp Trefjord prosjektet ble former og rettigheter solgt til Sverige og båtene heter i dag Westfjord.

Link to post
Share on other sites

Flid skrev 18 minutter siden:

 

Tresfjord 29 er født som den er. Vi har lang fartstid i samme båt. Det ble laget en annen versjon på samme skroget, uten akterlugar. Tror den het Nordic. 

 

Det ligger en i Kostersundet nå, den første jeg har sett, virker stor for sine 29 fot.

 

Redigert av Benji (see edit history)

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

@Pequod - om du blir liggende for lenge på "feil" sted, så gjør noe trivelig i byssa. Du har godt med tid, men begrenset med tilberedningsplass. Slikt kan det bli utsøkt middag ut av. Vi har allerede kjent lukten av biff med løk fra en annen norsk båt - hva står på menyen i Bergtatt i dag? 

 

Noe av det jeg selv likte best i båt, var å ha et hav av tid til det som ellers er gjøremål man raser forbi som pliktoppgaver i hverdagen. God middag, tilberedt på gassbluss ... gjerne mens det blåser og regner utenfor. Nei, nå får jeg lyst på båt igjen. 

Any ship can be a minesweeper. Once.

 

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Link to post
Share on other sites

Flid skrev for 15 timer siden:

 

Tresfjord 29 er født som den er. Vi har lang fartstid i samme båt. Det ble laget en annen versjon på samme skroget, uten akterlugar. Tror den het Nordic. Det ligger en sånn på Hønø Nord for Gøteborg. Den er turkis farget og skiller seg litt ut. Tresfjord 29 er en av få båter som ble bygget med selvslukkende Polyester.

Etter at Terje Tovan ga opp Trefjord prosjektet ble former og rettigheter solgt til Sverige og båtene heter i dag Westfjord.

Ligger vel en slik i Djupedal på Hvaler også

Link to post
Share on other sites

torkelmj skrev for 9 timer siden:

@Pequod - om du blir liggende for lenge på "feil" sted, så gjør noe trivelig i byssa. Du har godt med tid, men begrenset med tilberedningsplass. Slikt kan det bli utsøkt middag ut av. Vi har allerede kjent lukten av biff med løk fra en annen norsk båt - hva står på menyen i Bergtatt i dag? 

 

Noe av det jeg selv likte best i båt, var å ha et hav av tid til det som ellers er gjøremål man raser forbi som pliktoppgaver i hverdagen. God middag, tilberedt på gassbluss ... gjerne mens det blåser og regner utenfor. Nei, nå får jeg lyst på båt igjen. 

Har slappet av og ryddet litt, støvsugd og prøvd å lære meg noen knuter... Båtnaboen kaller seg for knutedyslektiker, og der er vel jeg også...:giggle:

Noen kjempestore kulinariske høydepunkter har det ikke blitt ennå, men jeg har store ambisjoner etter hvert...

Link to post
Share on other sites

Svensk skrev for 2 timer siden:

God morgon.

 

Ser ut att du sovit över det bästa vädret i dag även om det eventuellt blir bättre i eftermiddag.

Har du plan om stopp i Kungshamn??

Og jeg som syntes jeg hadde vært flink i dag! :lol:Sto opp klokka åtte og har tatt meg en dusj og spist frokost, så nå er det bare minutter igjen før jeg setter i gang og endelig kommer meg avgårde!

 

Kungshamn er det absolutt ikke umulig at jeg tar en stopp i, bare jeg kommer meg over Gula Humpen velberget så er det jo bare kos stort sett  resten av turen!

Link to post
Share on other sites

Gå på innsiden/nord av Klätten og den grønne staken og videre ned Munkesund, du slipper litt unna sjøene der. Hvor langt har du tenkt deg idag? Vi går nordover imorgen, om vi stopper i Hunnebostrand, Bovalstrand eller går videre er ikke bestemt.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 53 minutter siden:

Gå på innsiden/nord av Klätten og den grønne staken og videre ned Munkesund, du slipper litt unna sjøene der. Hvor langt har du tenkt deg idag? Vi går nordover imorgen, om vi stopper i Hunnebostrand, Bovalstrand eller går videre er ikke bestemt.

Ja, gikk den veien og på innsiden av Källarholmen og Bastholmen.

 

Har ikke bestemt meg ennå for hvor jeg skal .Det tar jeg som det kommer. Det kan bli både Hamburgsund, Hunnebostrand eller Kungshamn. Får se, bestemmer meg etter hvert.

Link to post
Share on other sites

Ja, her går det unna, slike lange etapper er ikke noe for oss. Men fra Lysekil er det ikke lange biten over Brofjorden til Fiskebäckskil der vi ligger. Jeg følger med deg, og her er det godt med plasser og jeg er klar til å ta imot tampen. Vi går nordover imorgen. Her er toalettene utmerket og du kan dusje så lenge du vill, innkludert i havneavgiften.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 50 minutter siden:

Ja, her går det unna, slike lange etapper er ikke noe for oss. Men fra Lysekil er det ikke lange biten over Brofjorden til Fiskebäckskil der vi ligger. Jeg følger med deg, og her er det godt med plasser og jeg er klar til å ta imot tampen. Vi går nordover imorgen.

Jeg koser meg mest når jeg er underveis, vet du. :lol:

 

Takk for tilbudet, får se hva jeg gjør. Er det mulighet for longsideplass der?

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 1 minutt siden:

Takk for tilbudet, får se hva jeg gjør. Er det mulighet for longsideplass der?

Litt dårlig, men der er en plass ledig mellom utliggere. Ellers er det med baug inn mot flytebrygge med liner for akterfortøying. Det kan jeg hjelpe deg med dersom du kan gå iland fra baugen/hekken.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 1 minutt siden:

Da har jeg tøffet gjennom «Pinan»  med nybåten også.

 Dæsken, det må jeg også fågjort en gang.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...