Jump to content

Promillekontroll til sjøs og varsling av slike.


Mouche

Recommended Posts

15 minutes ago, Mouche said:

 

Aner man en aldri så liten innrømmelse her fra din side?

 

 

Ja du er jammen kvikk i oppfattelsen må jeg si. Ikke at det gjør det noe mer klart hvorfor du postet denne politimannens uttalelser. Men du skal få poeng for forslaget om å ta kontakt og lære ham en lekse ... 

Link to post
Share on other sites

Jeg støtter Pinkvin sin form for demokrati, la oss styre landet via gallup!

På et blunk har vi kvittet oss med politikere, kongehuset, valgkamper, debatter, broilere og mye annet. Det eneste vi trenger er Norsk Gallup og en administrasjon.

Dette vil være en meget effektiv form for direkte demokrati, og beslutninger kan fattes og iverksettes raskt.

 

Link to post
Share on other sites

pipe skrev 34 minutter siden:

Nei det tror jeg overhode ikke .
Det var langt nok unna det jeg skrev til å ikke utdype svaret noe nærmere annet enn å råde deg til å lese hva som står.

 

Det du skrev var; Hvis man ikke trenger noen annen begrunnelse  enn flertall i folket så hadde nok interessegrupper for ditt og datt fått travle tider med å bestille gallup undersøkelser som underbygde deres oppfattelse for å få forandret lovverket.

 

Jeg tolker, eller tolket, det dithen at det var fullt mulig med et slikt bestillingsverk, men det mener du ikke allikevel så hvorfor trekke frem det "argumentet"?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

quantumduck skrev 21 minutter siden:

 

 Ikke at det gjør det noe mer klart hvorfor du postet denne politimannens uttalelser.

 

Hvis du ikke skjønner det (enda) så er du ikke så kvikk i oppfattelsen som jeg håpet, og trodde.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Mouche skrev 1 time siden:

Det du skrev var; Hvis man ikke trenger noen annen begrunnelse  enn flertall i folket så hadde nok interessegrupper for ditt og datt fått travle tider med å bestille gallup undersøkelser som underbygde deres oppfattelse for å få forandret lovverket.

 

Jeg tolker, eller tolket, det dithen at det var fullt mulig med et slikt bestillingsverk, men det mener du ikke allikevel så hvorfor trekke frem det "argumentet"?

Ett bestillingsverk som i å produsere ett manipulert flertallsvar for interessegrupperne sitt syn er ikke det jeg skrev.
Ordet bestille er å forstå som å kjøpe inn eller få utført enn gallup undersøkelse i den hensikt at regjeringen må forandre lover og regler hvis det blir flertall.
Det finnes jo saker der gjeldene regelverk ikke er i samsvar med det store flertallet så ingen ting må trikses og mikses med for å få til det interessegruppene ønsker.

Bakrunnen var Pinkvin sitt utalese 
Trenger ikke noen begrunnelse utover at et stort flertall i Norge ønsker 0,2 på sjøen, 
 

Skal ikke gå inn på problemstillingen om muligheten til å markedsføre godt sitt syn på saken for man får utført en gallup undersøkelse der regjeringen må forandre regelverket.
Har man en sak med lavt angement blandt folket så ligger det store muligheter her.

Litt kjendiser og reklame så kan man selge inn mye til mange


 

Redigert av pipe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

48 minutes ago, Mouche said:

 

Hvis du ikke skjønner det (enda) så er du ikke så kvikk i oppfattelsen som jeg håpet, og trodde.

 

Bortsett i fra det opplagte, at du deler politimannens snåle fokus (som heller burde være de som fører båt ulovlig beruset) og synspunkter, så nei, det har ikke gått opp noe lys. Så hvis dét var alt du hadde å meddele står vi vel igjen med spørsmålet; hva er problemet med at folk fører båt uten å være ulovlig beruset? Det blir omtrent like grusomt som å kjøre rundt i 79 km/t i 80-sonen, som det ble påpekt her, det er fryktelig spekulativt og umoralsk å holde på med når vi jo vet at farten dreper. Skal vedde på at du er et av fartssvina som holder på med slikt. (Du er i godt selskap, forøvrig ...)

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
quantumduck skrev for 3 timer siden:

 

Til alle, faktisk.

 

Ja, faktisk. Kan ikke være mange som syns urettferdigheten i å ha 0,2 og kraftige bøter/fengselsstraffer på land og 0,8 og dvaske reaksjoner på sjøen er å leve med. 

 

Kanskje noen svært få, men det spiller ingen rolle, alltid noen som uler mot månen uansett tid på døgnet ;-)

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Fiocchi said:

Jeg støtter Pinkvin sin form for demokrati, la oss styre landet via gallup!

 

 

Enda bedre; Dette kunne vi lett årna med en facebookgruppe og likes, dere! Da kunne vi hatt daglige polls for å fastsette promillegrensen! 

Link to post
Share on other sites

7 minutes ago, Pinkvin said:

 

Ja, faktisk. 

 

Denne debatten finner faktisk ikke sted, dere! Ei heller fjorårets, eller den året før ... Oppsiktsvekkende, jeg syns så tydelig jeg nettopp satt her og diskuterte promillegrensen til sjøs, men nei, så feil kan man ta. 

 

Men dette masseselvmordet som du hevder finner sted, as we speak, nærmest, jeg må si det går meg litt hus forbi altså. Mulig empatien ikke er på topp i sommervarmen ....

Redigert av quantumduck (see edit history)
Link to post
Share on other sites

quantumduck skrev for 2 timer siden:

Jepp, politiets uttalelser her sier mest om politiet.

yes

og olevine mangler rolleforståelse hva angår politi i et demokratisk samfunn

 

V8 rules.

 

Link to post
Share on other sites

Pinkvin skrev 30 minutter siden:

Ja, faktisk. Kan ikke være mange som syns urettferdigheten i å ha 0,2 og kraftige bøter/fengselsstraffer på land og 0,8 og dvaske reaksjoner på sjøen er å leve med. 

Noen ganger må fornuften gå foran føelsene når lovverket skal utformes.
Dette er helt klart en slik sak da farepotensiale må ligge i bunn for både straff og regelverk.

Ærlig talt tror jeg ikke de 3/4 av folket som ikke vet hva promillegrensen på sjøen er noen gang kommer til å tenke i de baner som du er inne på.
Det må jo være langt flere enn 3 av 4 som ikke vet hva promillegrensen er på sjøen som ikke vet hva straffenivået på promille saker på sjøen er.
Er det disse som er helt uvitende som  har problemer med å leve med det ?
 

Redigert av pipe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Pinkvin skrev 18 minutter siden:

 

Ja, faktisk. Kan ikke være mange som syns urettferdigheten i å ha 0,2 og kraftige bøter/fengselsstraffer på land og 0,8 og dvaske reaksjoner på sjøen er å leve med. 

 

 

 

Altså, nå får man faktisk ikke fengselstraff ved å ha 0,2 i promille på land, heller ikke 0,3 eller 0,49. Man mister ikke en gang førerkortet.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Fiocchi skrev 51 minutter siden:

 

Altså, nå får man faktisk ikke fengselstraff ved å ha 0,2 i promille på land, heller ikke 0,3 eller 0,49. Man mister ikke en gang førerkortet.

 

Og hvordan kommer man ut av det om man blir tatt med 0,8 når man kjører bil? 

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...