Jump to content

Båter i sjøen


Sydvesten

Recommended Posts

Drit nå i å rote rundt grøten, har du kjøpt båt eller har du ikke kjøpt båt :yesnod:

---

Tørr nesten ikke si det, men så nærme som jeg er nå, har jeg ikke vært før.

Det er Admiralen som skal overbevises, og etter at hun gikk på Lystbåtskipperkurset ,så skal hun mene noe om alt. :boxing:

Hun vil ha en slik solskinnslekter som du kjøpte Enzo, bar enda større. :giggle: hun liker J45Ds.

Men jeg vil ha en OVNI,

så Jeg bruker tiden til min hjelp, så det blir nok en skikkelig skute, byggd for seiling.

395, eller 445. det skal Admiralen få bestemme. :seeya:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

hun liker J45Ds.

Men jeg vil ha en OVNI,

så Jeg bruker tiden til min hjelp, så det blir nok en skikkelig skute, byggd for seiling.

Skal du bruke den til å bo i og ligge masse i havn slik som jeg så er det fine greier med SunOD, oceanis,bav cruiser og annen tupperware, er du mer opptatt av kvalitet og å eie noe fint over tid samt trygghet og comfort om det skulle blåse opp så velg noe annet er min mening.

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jo vi var ombord i den også nå i helga, bla så har den ikke støte i ryggen i det hele tatt, fruen som viste oss rundt sa da at det var for at de letter skulle komme opp på kanten når de seilte Ha, ha,

Kona liker plassen i cocpit og volumet nede i båten,

Men jeg skal ikke ha en flytebrygge, Jeg vil ha seilbåt, :boxing:

Skulle jeg bare seilt litt frem og tilbake inne i Oslofjorden, eller ligge i en marina i middelhavet så eigner den seg til slikt,

Jeg bor på det vakkre vestland, med Nordsjøen som nabo, så her må skute være av en annen type.

shetland , Scotland, Færøyene, Norvestlandet og noen småturer ned til Danmark blir seilingsområde i de neste 10 år.

Og da er Ovni en perfekt båt.

 

Noen liker den erfarne mora, mens andre går for den smekkrere dansende dattera.

 

Men begge flyter godt bare de blir behandlet riktig.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Bringer denne tråden til toppen igjen.

 

Var innom endel forskjellige båter fra 34 fot og oppover.

Spesielt imponert var jeg over Sealine SC 35. Nytenkende konsept som får andre båter til å fremstå som gammeldagse. Funksjonelt og praktisk, ryddig teknisk installasjon osv. Absolutt en båt jeg kan tenke meg :)

 

Jeanneau NC 11 var også artig å se. Clipper 36 trawler likte jeg også, selv om jeg kanskje burde vært vesentlig eldre for å passe inn i kundegruppen. Kona synes det var litt mye pensjonistpreg. Jeg så fordelene med å eie en slik båt over tid sett fra et teknisk perspektiv. Fint lite skip :)

Princess V39 rakk jeg ikke innom, men tar nok en tur til ila helgen.

 

Årets nedtur var Viksund 395. Virket nesten som en selvbyggerbåt, og til 5 mill er det ingen god ting...

 

Hva har dere andre kikket på?

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

SwedeStar415. Perfekt båt for meg. Har vært forelsket i lillesøsteren lenge. Nesten litt synd jeg ikke har tenkt å bytte båt nå..

Enig, veldig spennende båt (men ganske lik den jeg har fra før, så noe bytte blir det neppe). Skal se på den på søndag.

 

Vi kjøpte messebåten Saga 365 vi.....;-)

 

Gratulerer !

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...