Jump to content

Båter i sjøen


Sydvesten

Recommended Posts

Hvem ligger innerst, enten kona kryper over deg eller du kryper over henne.

Nei takk ikke for meg.

 

Den slags er en ferdig med, gikk i ungdommen det. Nå bør det være senterplassert dobbelkøy.

 

dsc00339.jpg

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Nyprisen på 45-foteren var ca 5 mill i 2004, og så er det påkostet 1,3 mill i utstyr på denne. At den er dyr er det ingen tvil om, men overpriset er den kanskje ikke. Heitmann har en litt nyere liggende til 4,2 mill.

Trodde det var en Swan 45 heitmann hadde. Det er jo enda en klasse opp.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Den slags er en ferdig med, gikk i ungdommen det. Nå bør det være senterplassert dobbelkøy.

 

dsc00339.jpg

 

Ja der stige komfor faktoren en hel del, men da bør også bredden være der, 150cm minimum.

 

jo yngre man er jo letter tilpasser man seg ubehageligheter.

når man blir eldre og har fått mye mer erfaring, så stiger som regel også kravene til komfort.

og Jeg vil ha en båt jeg skal bli gammel i, og da er ikke en dobbelkøy intil en vegg løsningen.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Ser at Moody stiller med sin nye 62 foter.

håper det er mange nyheter å se på.

Ikke samkjørt. på hjemmesiden av Moody står det at de kommer med 62 foteren, men på lista til "båter i sjøen" står den ikke oppført.

Så da kommer den vel ikke.

HR stiller heller ikke med større båter en 372.

Najad stiller med en stor, og den lille.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Tanken er å gå innover til Sandvika på lørdag og finne en plass i den nye gjestehavna i Sandvikselva. Skal gjøre en avtale med Farco som har stand der inne. Har innstallert både lader/inverter og ny skilletrafo fra Farco men får ikke melding på displayet at batteriene blir fulladede. Greit å få¨sjekket om at utstyret er som det skal.

Ingen ny båt på gang men allikevel artig å titte på motorbåtavdelingen på messa.

 

Savner som mange andre avdelingen "Bruktbåter på sjøen" som var uken etter messa for endel år siden. Bryggene ligger jo der og noen inntekter ble det vel vil jeg tro.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Om en time åpner Båter i sjøen i Sandvika. Det blir vel en tur rett etter jobben i dag, tenker jeg. Skal faktisk handle litt også (ja, jeg innrømmer det!). Byttet båt i år, og trenger opplagspresenning og stativ.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

reiser in på fredag, lar admiralen ha en shoppingdag på CC-Vest så er jeg lynklar når portene åpner på lørdag, så blir hele lørdagen i Sandvika,

Så håper jeg bare at Admiralen er i godlunne. slik at det ikke blir noen stor protester. er lynklar for kontrahering av tonnasje.

Men det er disse forbanna invenningene hele tiden, like ikke det , liker ikke det andre heller. :crazy:

Kvinfolk, :discuss: hvorfor skal de legge seg oppi slike ting, får vi gutta ikke betemme noe sjøl :lipseal:

 

skal be til høyere maker, hva det nå kan være. :confused: ha en flott tid på messa alle. :seeya:

Redigert av NOR_Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Det ligger flere der Astor. Bla. en 76 fot Flemming. Tror du vil trenge en 8m båtplass

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Har nettop vært der og været var flott! Hva jeg har kjøpt? Kjøpte en Yamarin 63BR m/150hk Yamaha, en 34 fots Arcona seilbåt samt en Tartan 3400, også en seilbåt. Kjekt å ha litt å veksle mellom!

 

Astor - det var godt med plass i gjestehavna på Kadettangen i dag!

 

Inngangen var gratis - i allefall med invitasjon!

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Har nettop vært der og været var flott! Hva jeg har kjøpt? Kjøpte en Comfortina 39 og en Dragonfly 28.

Seilbåtene er samlet på to brygger så man slipper å løpe rundt hele området.

De to bryggene er skjemt av et par wannabe amerikanske reketrålere.

 

Har gjennomgått "Transparency Training" og betalte selvsagt min egen billett.

Å motta gratisbillet er hærnfløtte meg verre enn tepper i Afghanistan. :wink:

Redigert av Mulligan (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Planlegger en tur på søndagen, så får en kikket litt på det som er utstilt.. Handel blir det neppe...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Astor - det var godt med plass i gjestehavna på Kadettangen i dag!

 

 

Takk for det. Ligger på Bendikbrygga på Sætre i kveld. Er akkurat ferdig med å montere nytt lydhorn. Kjekt når tåka kommer.

Går innover i morgen formiddag til Sandvika. Kommer såpass tidlig at jeg regner med plass. Det blir sedat gange innover regner jeg med.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...