Jump to content

Båter i sjøen


Sydvesten

Recommended Posts

Har fulgt med et par-tre Jeanneau'er (SO 39)på nettet i hele sommer og sett at salget går treeeegt. Det blir neppe lettere å selge etter at Jeanneau nå har vist frem sin nye SO 409! Det var en praktfull båt som nå står øverst på ønskelisten. Snekka skal selges! Forøvrig en bedre messe i år enn i fjor, mer utstyr og flere seilbåter. Masse hyggelige båtfolk var det også! De som har anledning bør ta turen!

Link to post
Share on other sites

Her er det en som har bommet på hele messa og gått på grunn.

Fiffig med hevekjøl :smiley: noe jeg formoder denne har :confused:

 

Må jo være topp med en seilebåts sjøegenskaper plass og sammtidig kunne går like grundt som motorbåter :flag_bp:

 

Eller er det bare brådypt der tro?? mener vel kanskje og huske at det var det nåt jeg badet der en gang.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Eller er det bare brådypt der tro?? mener vel kanskje og huske at det var det nåt jeg badet der en gang.

 

Neida, det er langgrunt og fint for små barn og bade der. Båten ligger der nettop for å vise hva den kan som få andre båter kan, med andre ord en gimmick som sågar er sann.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Da setter vi kursen til Sandviken's vakre strand for at nyte seilbåter, samt kaste et blikk på de andre "kjøretøy" som måtte være der...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Synes også messen var bra, mange fine nyheter og likte Bavaria sin nye 40 foter.. dog ikke den hersens benken plassert midt på dørken igjen.. Ellers så var det noen fine Trawlere men prisen var stiv... Det eneste kjøpet ble en Musto jakke til fruen som hun manglet...

 

Likte også Moddy's 45DS som var en knakende kjekk båt... men der igjen er prislapp på 3,5mill for noe som ikke hadde skikkelig dørk eller skikkelig snekkerarbeid er i overkant etter mitt syn..

 

Så hvem vet, kanskje det blir en ny Bavaria igjen, om mitt første valg ikke materialiserer seg..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Joda, den har senkekjøl.

Fin båt, men feil materiale.

Mulli , det finnes mye bra båter i ALU.

 

og det finnes andre merker en Comfortina, som også er bra.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

noen andre enn meg som var på sjøen når messen sluttet ved 6 tiden? herlig kaos og blanding av båter :)

 

forøvrig bra messe og vær, mye nytt elektronamnam, simrad nse12 med sonichub står vel ganske høyt på listen.

 

ellers husker jeg i gamle dager, når det var lettere med prøvekjøring av båter, nå skjønte jeg man måtte vente til etter stengetid på dagene, dvs 18:00? har selv kjøpt ny båt der, etter prøvetur og man burde jo fått det til igjen.

Link to post
Share on other sites

ja, måtte ombord for å se på plassen, syns den så bra ut kona begynnte å smile og sa hun hadde altid likt balkong å sitte oppe på. så jeg fikk henne fort ned derfra, og videre til de med seilkraft. Sa at det er mulig vi skifter over når vi ikke har mer kraft igjen i armene.

Men så lenge vi kan sveie på en vinsj så skal vi seile. Men den var fin.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...