Knude Svart 23.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2023 Au da @Chilli Solbris uflaks da. Blir det en tur til Froland eller er det noen som kan lokalt? Uansett kjipt akkurat nå for det er jo ferietid også hos propell gutta eller...... Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
sap_2000 Svart 23.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2023 11 hours ago, Chilli Solbris said: Jepp! Daftösundet. Uforsiktig kort og godt. Kan bare takke meg selv!😳😳 huff det var kjipt @Chilli Solbris 😩 marginene er jo så små i det området, så fort gjort. jeg er som deg glad i den leia og liker å gå der. hvor eksakt skjedde dette? Kjekt å vite hvor man ikke bør slippe ned guarden inni det. mener å huske du fikk med 2 sett med propeller, et sett 3 blads og ett sett 4 bladere. er det andre settet i orden og slenges rett på? Innbiller meg at det er litt ventetid hos propelldoktorene om dagen … Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Komodo Svart 23.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2023 Bitteliten skrev for 3 timer siden: Jeg hadde nesten lik rigg før. Nå er det 7mm våtdrakt, Mares "vinge" BCD og 10x300 flaske som gjelder. Ja, deilig med et slikt sett til sommerdykking osv. Men jeg beholder 2x10/300 settet til lengre og dypere dykk. Settet på bildene Solbris har lagt ut her er et 2x6/300 sett. Litt mer luft enn en 15 liter, og holder til det meste. Men 2x18 settet har jeg ikke brukt på mange år, og ser vel heller ikke at jeg kommer til å bruke det igjen. (Har kjelleren full av flasker...) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sjøbliss Svart 23.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2023 Utgjort å få nedpå nå. Håper det ordner seg fort. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
VegJoh Svart 23.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2023 Ja dette var kjedelig å høre Får håpe det ordner seg raskt Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2023 Knude skrev for 4 timer siden: Au da @Chilli Solbris uflaks da. Blir det en tur til Froland eller er det noen som kan lokalt? Uansett kjipt akkurat nå for det er jo ferietid også hos propell gutta eller...... Har snakket med Winrace! Det blir nok tur til Froland! De folka der er helt utrolig på service! sap_2000 skrev for 3 timer siden: huff det var kjipt @Chilli Solbris 😩 marginene er jo så små i det området, så fort gjort. jeg er som deg glad i den leia og liker å gå der. hvor eksakt skjedde dette? Kjekt å vite hvor man ikke bør slippe ned guarden inni det. mener å huske du fikk med 2 sett med propeller, et sett 3 blads og ett sett 4 bladere. er det andre settet i orden og slenges rett på? Innbiller meg at det er litt ventetid hos propelldoktorene om dagen … Hadde med meg opphavet, søster, svoger og fetter! Pekte og forklarte hvor grunt det var og hvor pent det er der og dermed var det gjort..... Har to sett propeller. Så nå går reservene på! Sjøbliss skrev 45 minutter siden: Utgjort å få nedpå nå. Håper det ordner seg fort. Jeg krysser alt jeg har... VegJoh skrev 3 minutter siden: Ja dette var kjedelig å høre Får håpe det ordner seg raskt Jeg ber til alle flygende guder!! Spesielt de som flagrer over huset til fruen på Greverud!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2023 Her kan dere se skadene! @Komodo er kameramann Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Sjøbliss Svart 23.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2023 Stikker du dypt? Du er vel ikke mer enn meteren du eller? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
tom Cognac Svart 23.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2023 Chilli Solbris skrev for 1 time siden: Her kan dere se skadene! @Komodo er kameramann Dette var spennende å se, hva slags kamera er det brukt her? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Komodo Svart 23.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2023 Chilli Solbris skrev for 3 timer siden: Her kan dere se skadene! @Komodo er kameramann Kremt; blir vel neppe headhuntet til Hollywood med den filmingen der men tom Cognac skrev 1 time siden: Dette var spennende å se, hva slags kamera er det brukt her? GoPro. Et bittelite kamera som ikke er helt enkelt å holde i ro med tykke dykkerhansker Chilli Solbris skrev for 3 timer siden: Har to sett propeller. Så nå går reservene på! Har du snakket med forsikringsselskapet? Tenkt noe på kranløft? Skal vi prøve å bytte propeller mens du ligger på vannet? I tilfelle må du få på deg ei flaske du også. Klarer ikke det alene. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2023 Sjøbliss skrev for 2 timer siden: Stikker du dypt? Du er vel ikke mer enn meteren du eller? 1,25 stikker jeg. Definitivt ikke så dypt der! Komodo skrev 16 minutter siden: Kremt; blir vel neppe headhuntet til Hollywood med den filmingen der men GoPro. Et bittelite kamera som ikke er helt enkelt å holde i ro med tykke dykkerhansker Har du snakket med forsikringsselskapet? Tenkt noe på kranløft? Skal vi prøve å bytte propeller mens du ligger på vannet? I tilfelle må du få på deg ei flaske du også. Klarer ikke det alene. Har kontakt med forsikringen. De vil ha båten opp og flere bilder før de bestemmer om jeg skal få oppgjør!😳😳 Får en meget god pris på løft og utsett ved bare propellbytte. Kan henge i stroppen! Jobber så mye at jeg ikke rekker til Winrace før i neste uke. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 23.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2023 Chilli Solbris skrev 15 minutter siden: Har kontakt med forsikringen. De vil ha båten opp og flere bilder før de bestemmer om jeg skal få oppgjør!😳😳 Får en meget god pris på løft og utsett ved bare propellbytte. Kan henge i stroppen! Ja, da er jo den saken avgjort. Men det hadde jo vært litt moro å byttet propeller på vannet også da, bare for å se at det går liksom Du får si fra når du skal opp. Hvis det passer kan jeg komme og hjelpe deg å bytte. Hvis ikke skal du vel uansett ha monsteravtrekkeren som ligger her på Asmaløy Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2023 Komodo skrev for 3 timer siden: Ja, da er jo den saken avgjort. Men det hadde jo vært litt moro å byttet propeller på vannet også da, bare for å se at det går liksom Du får si fra når du skal opp. Hvis det passer kan jeg komme og hjelpe deg å bytte. Hvis ikke skal du vel uansett ha monsteravtrekkeren som ligger her på Asmaløy Du kan være trygg på at jeg skal skrike ut om det trengs! Og monstersvtrekkeren hentes nok på søndagen tenker jeg! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Ask Svart 23.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2023 Hei. Eg har bytta propell medan båten var på sjøen. Demontert foldepropell, og montert fast propell. Det gjekk fint, men eg det er fort gjort å mista noko. Fingrene blir fort valne.... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2023 Chilli Solbris skrev 20 minutter siden: Og monstertrekkeren hentes nok på søndagen tenker jeg! Den er grei På sett og vis bra at den kommer til nytte igjen da Ask skrev 16 minutter siden: Hei. Eg har bytta propell medan båten var på sjøen. Demontert foldepropell, og montert fast propell. Det gjekk fint, men eg det er fort gjort å mista noko. Utfordringen med propellene til Solbris er jo at de veier "et tonn" Ask skrev 16 minutter siden: Fingrene blir fort valne.... Akkurat det er ikke noe problem her nå. Bra temperatur i vannet Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
VegJoh Svart 23.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2023 Jeg er alltid litt ekstra konservativ når jeg går på kart i Sverige, også på de dybdene som kartplotter viser, da jeg ikke er sikker på hvordan de er hentet ut. Hvis jeg ikke husker helt feil her sånn på sparket, så er vel dybder fra svenske kart basert på middelvann i motsetning til norske der det er LAT +- 20-30 cm avhengig av område. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
5nacks Svart 23.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2023 15 minutes ago, VegJoh said: Hvis jeg ikke husker helt feil her sånn på sparket, så er vel dybder fra svenske kart basert på middelvann i motsetning til norske der det er LAT +- 20-30 cm avhengig av område. Stemmer det 👍 Har brent meg på dette en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2023 VegJoh skrev 56 minutter siden: Jeg er alltid litt ekstra konservativ når jeg går på kart i Sverige, også på de dybdene som kartplotter viser, da jeg ikke er sikker på hvordan de er hentet ut. Hvis jeg ikke husker helt feil her sånn på sparket, så er vel dybder fra svenske kart basert på middelvann i motsetning til norske der det er LAT +- 20-30 cm avhengig av område. Det skal jeg huske!😄 Middelvann!👍 Men jeg hadde nok rukket bunnen uansett!😖 5nacks skrev 39 minutter siden: Stemmer det 👍 Har brent meg på dette en gang. Det gjør litt vondt i båtlommeboken det der! Komodo skrev for 3 timer siden: Den er grei På sett og vis bra at den kommer til nytte igjen da Utfordringen med propellene til Solbris er jo at de veier "et tonn" Akkurat det er ikke noe problem her nå. Bra temperatur i vannet Ser utstilling at jeg kommer til å trenge den en gang i året! Minst!🤪🤪 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Faxen Svart 24.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2023 Du må revidere ditt utsagn: Båtlivet gir meg de største gleder. I hvert fall i disse leie dager. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2023 Faxen skrev On 24.6.2023 at 11.45: Du må revidere ditt utsagn: Båtlivet gir meg de største gleder. I hvert fall i disse leie dager. 🤣🤣🤣 Må nok tilføye «og de dypeste depresjoner!»🤪🤪 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2023 I dag er det bare vask av jolla som står for tur. Må lime på igjen holderen til åra og Smartrib-merket. Vaske først, så slipe og deretter lime!😊 Rikelig med vaskeguffe og magisk svamp Det blir forskjell ja! Var alt annet enn bra ved oppstart! Mengder hjelper! Føles nedre når det blir rent! Så er det å snu jolla og ta den andre siden! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
tom Cognac Svart 25.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2023 Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2023 Båten er på land for retting av propeller. Selvsagt hos Ragnar Ringstad på Gressvik! Jimmy (en særdeles dyktig svenske) fikk av begge propellene på et lite kvarter uten bruk av avtrekker. Den lå nemlig i bilen som jeg hadde dratt for å hente. Propellene er levert Winrace for retting. Og mens vi venter på propeller blir båten vasket. Der er det nok å ta tak i!😩😄 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
tom Cognac Svart 29.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2023 Det er bare å stå på, men ikke slit deg ut, tenk på ryggen snart er det ferie og du kan slappe av og KOSE deg Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Ask Svart 30.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2023 Hei. Ei fattig trøst, men det verkar heldigvis som om akslingane er uskadde. Kan dei propellane reparerast, og vil du eventuelt det om dette er ei forsikringssak? Lykke til, og håp om at båten snart er tilbake på vatnet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.