Jump to content

Så ble det ny Solbris - Chilli Solbris - Storebro


Chilli Solbris

Recommended Posts

tom Cognac skrev for 7 timer siden:

 

- det ække sant :crazy: jeg kommer og handler når du vet pris etc :thumbsup: :yesnod: (trenger nok mer butyl fra deg også, + regningen på de 2 jeg allerede har kjøpt hos deg :yesnod:)

Jeg må få tatt meg en tur til deg også! Alt for lenge siden!

Tom Rør skrev for 5 timer siden:

Takk for titten ombord i slagskipet i dag. Svære greier, og for noen beist av noen maskiner:yesnod:

Med litt arbeid så får du denne tilbake til sin fordums storhet :thumbsup:

Takk for besøket!😃😃 Moro å vise båten til min største turinspirator!

Må bare jobbe litt til før det blir langtur!😂😂😂

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Det er selvfølgelig lov å ikke være fornøyd med fasilitetene i Tønsberg, men jeg synes det er synd de ikke lagde en glad reportasje med intervju av kaptein og reder😊😎🤓
 

 

 

8773FB38-3F99-4F86-8614-DB13442BF650.png.36152499005a4a3a9e3a006563f4cc04.png

Det er dessverre en pluss artikkel: https://www.tb.no/erik-raser-mot-tonsberg-gjestehavn-etter-a-ha-vart-pa-batmessa-kommer-aldri-tilbake-hit/s/5-76-2052502

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Rett utenfor Solveis Pizza. Hadde orkesterplass du da. Ser det er en gammel cabincruiser, er det en Ancas Queen eller noe? Mange av disse gamle helplanerne hadde vel bensinmotor. Med et el-anlegg som begynner å dra på åra, og ofte mye hjemmemekk, så er det egentlig veldig lite som skal til for å sette i gang en dramatisk brann.

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 1 minutt siden:

Rett utenfor Solveis Pizza. Hadde orkesterplass du da. Ser det er en gammel cabincruiser, er det en Ancas Queen eller noe? Mange av disse gamle helplanerne hadde vel bensinmotor. Med et el-anlegg som begynner å dra på åra, og ofte mye hjemmemekk, så er det egentlig veldig lite som skal til for å sette i gang en dramatisk brann.

Bensin, ja! Gammelt kaos? Definitivt. Båttype vet jeg ikke. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Jeg har fått vasket dekk med Extreme Teak rens 1 og 2. Så vasket med grønnsåpe, behandlet med grønnsåpe og toppet med Boracol. 
Ja visst trenger dekker å bli slipt og natet om. Men det blir ikke i år!

IMG_2099.jpeg.e894f26af0ea603c3c13d5b3bb0a5328.jpeg

 

IMG_2101.jpeg.e740e6b2c311654fd99a3473bf9e4d34.jpeg

 

IMG_2325.jpeg.3bfdaec28def135b0d9a3051f02ade82.jpeg

 

IMG_2330.jpeg.04a57bc290160635315d0642bd8222bd.jpeg

 

IMG_2331.jpeg.8c7d181efab65c3c9868f91144c72012.jpeg

 

IMG_2340.jpeg.5ddc8f46f9784d3bba55e780309a3d1e.jpeg

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
Chilli Solbris skrev 3 minutter siden:

Når man spør @Komodo om han kanndykke og sjekke propellene, vel da har man vel hatt landkjenning?😩😩

He he, se der ja, flotte bilder :thumbsup:  Om ikke annet så var det jo godt å komme seg i vannet en tur :diving:  :giggle: 

 

Du får nok ta deg en tur på land :cryin: :cryin: :cryin: 

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 3 minutter siden:

He he, se der ja, flotte bilder :thumbsup:  Om ikke annet så var det jo godt å komme seg i vannet en tur :diving:  :giggle: 

 

Du får nok ta deg en tur på land :cryin: :cryin: :cryin: 

Jepp! Vibrasjonene sier så!🤣🤣

Nå vet Tone det også!🫣🫣

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Ask skrev 8 minutter siden:

Dykkar du med OMS-vinga, Komodo?

Nei, OMS-vingen ble pensjonert (solgt brukt) en gang på 90-tallet. Dette er en Halcyon.

 

Og som jeg sa til @Chilli Solbris, det er jo overkill deluxe med tørrdrakt (over 20 grader i vannet), dobbelt flaskesett og doble ventiler for å se på en propell eller to, så det blir å sette opp en enkel 10-liter med enkel ventil og jakkevest til slik dykking :diving:

 

Ps: Tror jeg har nevnt det før, men hvis du forventer svar så kan det være lurt å skrive inn en krøllalafa foran brukernavnet du henvender deg til, da får vedkomne opp et varsel. Prøv det, funker bra på nynorsk også :wink:

Link to post
Share on other sites

Kanalkapteinen skrev for 3 timer siden:

ÅneiÅnei?!? 
Har du skrubba nedi??? 
😔😳

Jepp! Daftösundet. Uforsiktig kort og godt. Kan bare takke meg selv!😳😳

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 10 timer siden:

 

 

Og som jeg sa til @Chilli Solbris, det er jo overkill deluxe med tørrdrakt (over 20 grader i vannet), dobbelt flaskesett og doble ventiler for å se på en propell eller to, så det blir å sette opp en enkel 10-liter med enkel ventil og jakkevest til slik dykking :diving:

 

Jeg hadde nesten lik rigg før. Nå er det 7mm våtdrakt, Mares "vinge" BCD og 10x300 flaske som gjelder. Blir for mye styr med fullt oppsett til at vi gidder å dykke. Er vel litt prega av for mange liveaboard turer i varme strøk :lol:

 

kjipt at du kom i tulipanklubben ..

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 39 minutter siden:

Tulipaner kan også være vakre.  Skikkelig møkk når det skjer.  Men du kommer deg opp å får vasket litt nedentil,  det er jo aldri feil.  :flag_bp:

Som blomst er de vakre!😁😁😁 

Bitteliten skrev 58 minutter siden:

 

kjipt at du kom i tulipanklubben ..

Er redd jeg var medlem før denne runden!😂😂😂

Pequod skrev 15 minutter siden:

Nei og nei, sånn skikkelig uflaks du har! Håper det ikke stikker kjepper i hjulene for ferieplanene dine!

Alt løser seg på et vis! Det er som terapeuten sier: Du må regne med litt svinn!😝😳

Tom Rør skrev for 8 timer siden:

Det var som bare f….. 

Det var leit

Jepp! Det er jo skikkelig dritt!😖

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...