Jump to content

Så ble det ny Solbris - Chilli Solbris - Storebro


Chilli Solbris

Recommended Posts

11 hours ago, Chilli Solbris said:

Jepp! Daftösundet. Uforsiktig kort og godt. Kan bare takke meg selv!😳😳


huff det var kjipt @Chilli Solbris 😩  marginene er jo så små i det området, så fort gjort.  
 

jeg er som deg glad i den leia og liker å gå der.  
hvor eksakt skjedde dette? Kjekt å vite hvor man ikke bør slippe ned guarden inni det.  
 

mener å huske du fikk med 2 sett med propeller, et sett 3 blads og ett sett 4 bladere.  
 

er det andre settet i orden og slenges rett på? Innbiller meg at det er litt ventetid hos propelldoktorene om dagen …

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Bitteliten skrev for 3 timer siden:

Jeg hadde nesten lik rigg før. Nå er det 7mm våtdrakt, Mares "vinge" BCD og 10x300 flaske som gjelder. 

Ja, deilig med et slikt sett til sommerdykking osv. Men jeg beholder 2x10/300 settet til lengre og dypere dykk. Settet på bildene Solbris har lagt ut her er et 2x6/300 sett. Litt mer luft enn en 15 liter, og holder til det meste. Men 2x18 settet har jeg ikke brukt på mange år, og ser vel heller ikke at jeg kommer til å bruke det igjen. (Har kjelleren full av flasker...)

Link to post
Share on other sites

Knude skrev for 4 timer siden:

Au da @Chilli Solbris uflaks da.   

Blir det en tur til Froland eller er det noen som kan lokalt?

 

Uansett kjipt akkurat nå for det er jo ferietid også hos propell gutta eller...... 

Har snakket med Winrace! Det blir nok tur til Froland! De folka der er helt utrolig på service!

sap_2000 skrev for 3 timer siden:


huff det var kjipt @Chilli Solbris 😩  marginene er jo så små i det området, så fort gjort.  
 

jeg er som deg glad i den leia og liker å gå der.  
hvor eksakt skjedde dette? Kjekt å vite hvor man ikke bør slippe ned guarden inni det.  
 

mener å huske du fikk med 2 sett med propeller, et sett 3 blads og ett sett 4 bladere.  
 

er det andre settet i orden og slenges rett på? Innbiller meg at det er litt ventetid hos propelldoktorene om dagen …

Hadde med meg opphavet, søster, svoger og fetter! Pekte og forklarte hvor grunt det var og hvor pent det er der og dermed var det gjort....:rolleyes::rolleyes:.
Har to sett propeller. Så nå går reservene på!:thumbsup:

image.png.66b9a270ae9eed1be139c5f06170b209.png

 

Sjøbliss skrev 45 minutter siden:

Utgjort å få nedpå nå. Håper det ordner seg fort. 

Jeg krysser alt jeg har...:rolleyes:

VegJoh skrev 3 minutter siden:

Ja dette var kjedelig å høre :nonod: Får håpe det ordner seg raskt :pray:

Jeg ber til alle flygende guder!! Spesielt de som flagrer over huset til fruen på Greverud!!:giggle::giggle:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Chilli Solbris skrev for 3 timer siden:

Her kan dere se skadene! @Komodo er kameramann :diving:

Kremt; blir vel neppe headhuntet til Hollywood med den filmingen der men :giggle: 

 

tom Cognac skrev 1 time siden:

Dette var spennende å se, hva slags kamera er det brukt her?

GoPro. Et bittelite kamera som ikke er helt enkelt å holde i ro med tykke dykkerhansker :rolleyes: 

 

Chilli Solbris skrev for 3 timer siden:

Har to sett propeller. Så nå går reservene på!:thumbsup:

Har du snakket med forsikringsselskapet? Tenkt noe på kranløft? Skal vi prøve å bytte propeller mens du ligger på vannet? I tilfelle må du få på deg ei flaske du også. Klarer ikke det alene.

Link to post
Share on other sites

Sjøbliss skrev for 2 timer siden:

Stikker du dypt? Du er vel ikke mer enn meteren du eller?

1,25 stikker jeg. Definitivt ikke så dypt der!

Komodo skrev 16 minutter siden:

Kremt; blir vel neppe headhuntet til Hollywood med den filmingen der men :giggle: 

 

GoPro. Et bittelite kamera som ikke er helt enkelt å holde i ro med tykke dykkerhansker :rolleyes: 

 

Har du snakket med forsikringsselskapet? Tenkt noe på kranløft? Skal vi prøve å bytte propeller mens du ligger på vannet? I tilfelle må du få på deg ei flaske du også. Klarer ikke det alene.

Har kontakt med forsikringen. De vil ha båten opp og flere bilder før de bestemmer om jeg skal få oppgjør!😳😳

Får en meget god pris på løft og utsett ved bare propellbytte. Kan henge i stroppen!

Jobber så mye at jeg ikke rekker til Winrace før i neste uke. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Chilli Solbris skrev 15 minutter siden:

Har kontakt med forsikringen. De vil ha båten opp og flere bilder før de bestemmer om jeg skal få oppgjør!😳😳

Får en meget god pris på løft og utsett ved bare propellbytte. Kan henge i stroppen!

Ja, da er jo den saken avgjort. Men det hadde jo vært litt moro å byttet propeller på vannet også da, bare for å se at det går liksom :lol: 

Du får si fra når du skal opp. Hvis det passer kan jeg komme og hjelpe deg å bytte. Hvis ikke skal du vel uansett ha monsteravtrekkeren som ligger her på Asmaløy :smiley: 

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 3 timer siden:

Ja, da er jo den saken avgjort. Men det hadde jo vært litt moro å byttet propeller på vannet også da, bare for å se at det går liksom :lol: 

Du får si fra når du skal opp. Hvis det passer kan jeg komme og hjelpe deg å bytte. Hvis ikke skal du vel uansett ha monsteravtrekkeren som ligger her på Asmaløy :smiley: 

Du kan være trygg på at jeg skal skrike ut om det trengs!:yesnod:
Og monstersvtrekkeren hentes nok på søndagen tenker jeg!:thumbsup:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Chilli Solbris skrev 20 minutter siden:

Og monstertrekkeren hentes nok på søndagen tenker jeg!

Den er grei :thumbsup: På sett og vis bra at den kommer til nytte igjen da :giggle: 

 

 

Ask skrev 16 minutter siden:

Hei. Eg har bytta propell medan båten var på sjøen. Demontert foldepropell, og montert fast propell. Det gjekk fint, men eg det er fort gjort å mista noko.

Utfordringen med propellene til Solbris er jo at de veier "et tonn" :eek: :crazy:

 

Ask skrev 16 minutter siden:

Fingrene blir fort valne....

Akkurat det er ikke noe problem her nå. Bra temperatur i vannet :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Jeg er alltid litt ekstra konservativ når jeg går på kart i Sverige, også på de dybdene som kartplotter viser, da jeg ikke er sikker på hvordan de er hentet ut.

Hvis jeg ikke husker helt feil her sånn på sparket, så er vel dybder fra svenske kart basert på middelvann i motsetning til norske der det er LAT +- 20-30 cm avhengig av område. 

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

15 minutes ago, VegJoh said:

Hvis jeg ikke husker helt feil her sånn på sparket, så er vel dybder fra svenske kart basert på middelvann i motsetning til norske der det er LAT +- 20-30 cm avhengig av område. 

 

Stemmer det 👍 Har brent meg på dette en gang. 

Link to post
Share on other sites

VegJoh skrev 56 minutter siden:

Jeg er alltid litt ekstra konservativ når jeg går på kart i Sverige, også på de dybdene som kartplotter viser, da jeg ikke er sikker på hvordan de er hentet ut.

Hvis jeg ikke husker helt feil her sånn på sparket, så er vel dybder fra svenske kart basert på middelvann i motsetning til norske der det er LAT +- 20-30 cm avhengig av område. 

Det skal jeg huske!😄 Middelvann!👍

Men jeg hadde nok rukket bunnen uansett!😖

5nacks skrev 39 minutter siden:

 

Stemmer det 👍 Har brent meg på dette en gang. 

Det gjør litt vondt i båtlommeboken det der!

Komodo skrev for 3 timer siden:

Den er grei :thumbsup: På sett og vis bra at den kommer til nytte igjen da :giggle: 

 

 

Utfordringen med propellene til Solbris er jo at de veier "et tonn" :eek: :crazy:

 

Akkurat det er ikke noe problem her nå. Bra temperatur i vannet :thumbsup:

Ser utstilling at jeg kommer til å trenge den en gang i året! Minst!🤪🤪

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Faxen skrev On 24.6.2023 at 11.45:

Du må revidere ditt utsagn: Båtlivet gir meg de største gleder.  I hvert fall i disse leie dager.:headbang:

🤣🤣🤣

Må nok tilføye «og de dypeste depresjoner!»🤪🤪

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

I dag er det bare vask av jolla som står for tur. Må lime på igjen holderen til åra og Smartrib-merket. Vaske først, så slipe og deretter lime!😊

Rikelig med vaskeguffe og magisk svamp

IMG_2608.jpeg.e290910e3271cdf884b901e9a515cb5f.jpeg

Det blir forskjell ja!

IMG_2612.jpeg.9a16d3b83bcc5e711810590b7fa50804.jpeg

Var alt annet enn bra ved oppstart!

IMG_2614.jpeg.0d1245cdae619590783e5ef92b1054a6.jpeg

Mengder hjelper!

IMG_2615.jpeg.b8e91fff90466dbabe31801f8a029686.jpeg

Føles nedre når det blir rent!

IMG_2616.jpeg.5a53ce321ef6fcc0f8a89ede35605da1.jpeg

 

Så er det å snu jolla og ta den andre siden!

 

IMG_2609.jpeg

IMG_2616.jpeg

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Båten er på land for retting av propeller. Selvsagt hos Ragnar Ringstad på Gressvik!

Jimmy (en særdeles dyktig svenske) fikk av begge propellene på et lite kvarter uten bruk av avtrekker. Den lå nemlig i bilen som jeg hadde dratt for å hente. 
Propellene er levert Winrace for retting. 
IMG_2631.jpeg.b91de4f0086eebcbb51e1ce3a6a02886.jpeg

 

IMG_2633.jpeg.a69b06e2290ffa1c8af6d9e053bdefb2.jpeg

 

IMG_2634.jpeg.9ea07ba57587281b099a79a8d8f72a23.jpeg

 

IMG_2635.jpeg.8fa862eae583189f47e7fa5edeca35fe.jpeg

 

IMG_2642.jpeg.688a7491b2d3936d27b3c1b2610a4a8f.jpeg

 

IMG_2643.jpeg.82b6cd0f4643564f051d82ab4274d547.jpeg

 

IMG_2641.jpeg.34c9e70756d5de92f453eba9489b48af.jpeg

 

IMG_2637.jpeg.f7b01f15b62ba278b530b8a8325174f8.jpeg

 

IMG_2636.jpeg.5943910dc75c38c8f9c445962597fe20.jpeg

 

IMG_2648.jpeg.908894378c3fed7833dd0438cb119064.jpeg

 

IMG_2653.jpeg.575b7de4e140fe1d0538c3be5335c803.jpeg

 

Og mens vi venter på propeller blir båten vasket. Der er det nok å ta tak i!😩😄IMG_2655.jpeg.2a701335c50dbedadf9a65df1b5fef09.jpeg

 

IMG_2656.jpeg.d2ce02672c54efe3a64f47f88149c698.jpeg

IMG_2638.jpeg

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...