Jump to content

HJELP!! STJÅLET BÅT!! Sist sett Egersund


Båtadvokaten

Recommended Posts

Jeg har i hovedsak støttet båtadvokaten og Skipper_worse men har begynt å få en vond smak i munnen som jeg ønsker at noen kan svare på.

 

Det gjelder denne tråden og også tråden vedrørende Skorgenes.

 

Her er en link fra havgapet,

http://www.(-- reference to evil site removed --)/forum/index.php?showtopic=2184

 

Her er en link fra Bm

http://www.batmagasinet.no/baatweb/webdisk...1e?OpenDocument

 

Er det slik å forstå at det er Worse som er Tangedahl eller jobber begge i samme firma ?

 

Jeg føler at en oppklaring er på sin plass fra Worse eller båtadvokaten slik at unødvendige spekulasjoner om habilitet kan unngås.

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Er det slik å forstå at det er Worse som er Tangedahl eller jobber begge i samme firma ?

 

Jeg føler at en oppklaring er på sin plass fra Worse eller båtadvokaten slik at unødvendige spekulasjoner om habilitet kan unngås.

Hm, habilitet på et forum som dette? Vi er da alle mer eller mindre anonyme. Kan ikke forstå at dette er noe problem. Det er garantert flere som har minst to nick her.

 

Av og til forlater Fantomet jungelen og går omkring i byen som en vanlig mann :lol:

Link to post
Share on other sites

Er det slik å forstå at det er Worse som er xxxxx eller jobber begge i samme firma ?

Jeg føler at en oppklaring er på sin plass fra Worse eller båtadvokaten slik at unødvendige spekulasjoner om habilitet kan unngås.

Her er jeg dypt og inderlig uenig med deg Contraband.

 

I utgangspunktet er vi alle anonyme her på Båtplassen, og slik bør det være. Hvis noen ønsker å oppgi sitt fulle navn må det i så fall være en frivillig sak. Jeg kan ikke se at vi har behov for noen avklaring av habilitetsgrunner angående sakene det vises til.

 

Jeg oppfordrer alle som har spekulert om navn om å slette det hurtigst, og i den grad jeg kan gi Worse og Båtadvokaten noe råd bør de avstå fra å kommentere dette i det hele tatt.

 

Det blir fullstendig feil hvis vi skal KREVE at noen identifiserer seg med fullt navn. Enda verre blir det hvis andre medlemmer "identifiserer" medskribenter. Det er alvorlig for innehaveren av oppgitt navn hvis det er korrekt, og om mulig enda verre hvis det er feil.

 

Slett alt, er min oppfordring.

 

Mvh Bern

Link to post
Share on other sites

Her er jeg dypt og inderlig uenig med deg Contraband.

 

I utgangspunktet er vi alle anonyme her på Båtplassen, og slik bør det være. Hvis noen ønsker å oppgi sitt fulle navn må det i så fall være en frivillig sak. Jeg kan ikke se at vi har behov for noen avklaring av habilitetsgrunner angående sakene det vises til.

 

Jeg oppfordrer alle som har spekulert om navn om å slette det hurtigst, og i den grad jeg kan gi Worse og Båtadvokaten noe råd bør de avstå fra å kommentere dette i det hele tatt.

 

Det blir fullstendig feil hvis vi skal KREVE at noen identifiserer seg med fullt navn. Enda verre blir det hvis andre medlemmer "identifiserer" medskribenter. Det er alvorlig for innehaveren av oppgitt navn hvis det er korrekt, og om mulig enda verre hvis det er feil.

 

Slett alt, er min oppfordring.

 

Mvh Bern

Dette er etter Huldas mening den helt korrekte oppfatningen. Det er en annen side ved det. Om man trikser det til slik at man anonymt kan skade enkeltpersoner eller foretak, skal slik ikke tillates. Da har vi imidlertid Moderator-funksjonen som skal komme inn og rydde opp. For Hulda er det knekkende likegyldig om en nic sitter på den ene eller andre siden av bordet, på begge sider, eller bruker tiden til å diskutere med seg selv.

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Enig med dei to siste.

 

Generelt meiner eg at jakt (evt. angiveri) på kven som skjuler seg bak nick har ingenting på dette forumet å gjera. Det er faktisk slik at mange hadde ikkje delteke på baatplassen.no utan at det var anonymt. Ikkje fordi me er spesielt sjenerte, men rett og slett fordi me kan ha gode grunnar til ein viss grad av anonymitet. Ha respekt for det! :nono:

 

Kva som kjem av spekulasjonar på andre forum, rår me ikkje over.

Redigert av janb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kan ikke annet enn å si meg enig i de to siste sine innlegg

Hva folk kaller seg og om de har forskjellige nick er da knekkelig likegyldig.

Om folk her inne sitter og diskuterer med seg selv :crazy: får være deres problem

 

Så uansett hvor mange nick og hva de kaller seg God Førjulstid :drink:

Stolt eier av båtførerbevis

Link to post
Share on other sites

Her er jeg dypt og inderlig uenig med deg Contraband.

 

I utgangspunktet er vi alle anonyme her på Båtplassen, og slik bør det være. Hvis noen ønsker å oppgi sitt fulle navn må det i så fall være en frivillig sak. Jeg kan ikke se at vi har behov for noen avklaring av habilitetsgrunner angående sakene det vises til.

 

Jeg oppfordrer alle som har spekulert om navn om å slette det hurtigst, og i den grad jeg kan gi Worse og Båtadvokaten noe råd bør de avstå fra å kommentere dette i det hele tatt.

 

Det blir fullstendig feil hvis vi skal KREVE at noen identifiserer seg med fullt navn. Enda verre blir det hvis andre medlemmer "identifiserer" medskribenter. Det er alvorlig for innehaveren av oppgitt navn hvis det er korrekt, og om mulig enda verre hvis det er feil.

 

Slett alt, er min oppfordring.

 

Mvh Bern

 

Støttes helt og fult!!!!

Link to post
Share on other sites

Jeg har i hovedsak støttet båtadvokaten og Skipper_worse men har begynt å få en vond smak i munnen som jeg ønsker at noen kan svare på.

Er det slik å forstå at det er Worse som er ......... eller jobber begge i samme firma ?

Er det flere med hjemmekontor som meg, og perioder med lite å gjøre på?? :confused: En skal ikke bry seg med andre navn en nick'et hvis ikke vedkommende er interessert i å offentliggjøre navnet sitt. Det er derfor vi har et nick! Dette er en sak for gamle bergensmadammer som ikke har noe annet å bryne hodet sitt på enn hva naboen gjør eller ikke gjør.. :nono:

Redigert av Blåsa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her er jeg dypt og inderlig uenig med deg Contraband.

 

I utgangspunktet er vi alle anonyme her på Båtplassen, og slik bør det være. Hvis noen ønsker å oppgi sitt fulle navn må det i så fall være en frivillig sak. Jeg kan ikke se at vi har behov for noen avklaring av habilitetsgrunner angående sakene det vises til.

 

Jeg oppfordrer alle som har spekulert om navn om å slette det hurtigst, og i den grad jeg kan gi Worse og Båtadvokaten noe råd bør de avstå fra å kommentere dette i det hele tatt.

 

Det blir fullstendig feil hvis vi skal KREVE at noen identifiserer seg med fullt navn. Enda verre blir det hvis andre medlemmer "identifiserer" medskribenter. Det er alvorlig for innehaveren av oppgitt navn hvis det er korrekt, og om mulig enda verre hvis det er feil.

 

Slett alt, er min oppfordring.

 

Mvh Bern

Enig!

Link to post
Share on other sites

I utgangspunktet er vi alle anonyme her på Båtplassen, og slik bør det være. Hvis noen ønsker å oppgi sitt fulle navn må det i så fall være en frivillig sak. Jeg kan ikke se at vi har behov for noen avklaring av habilitetsgrunner angående sakene det vises til.

 

Går da utfra at det blir brukt nisseforkledning på julebordet i bergen,da???

Er båtadvokaten invitert?????

 

:lol::lol::flag:

Link to post
Share on other sites

Støtter helt ut Bern sine synspunkter her. Det må være frivillig å identifisere seg. Betraktninger om "habilitet" gir ingen mening i et anonymt diskusjonsforum. Anonyme meningsytringer har ingen vekt i formell sammenheng, korsom er. Men tråden(e) har vært både lærerike og underholdende.

Og dere som irriterer dere over cognacen og cigarrene- litt humor har da vel aldri skadet ? Egentlig burde vi ha mer av det slaget. Bare hold stilen du, Skipper_Worse!

Trivelig førjulstid ønskes dere alle!

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Lagt til 02.02.2013: Innlegget ble opprinnelig postet av Skipsraadet. (nå nedlagt)

 

Skipsraadet minner om at inlegg skal utformes i taktfull respekt for andre medlemmer. Åpenlyse spekulasjoner om hvem som sitter bak ulike Nicknames, tillates ikke. Dette er en sak medlemmer får diskuter seg imellom, pr IM eller mail, og ikke i Åpent Forum. Det er på Baatplassen.no ingen krav om at medlemmenes personlalia skal være offentlig tilgjengelig.

Ytterligere spekulasjoner vil ikke bli tolerert av Skipsraad.

 

Mvh

Skibsraad

Redigert av Ingar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg synes det var kjekt å se at tråden er tilbake igjen - en klok avgjørelse av Skipsrådet mener jeg.

 

Og jeg er helt enig i at de som vil være anonyme skal ha anledning til det.

Om f.eks. Kong Harald (han er jo båtmann ikkesant!) skulle ta til fornuften å registrere seg her i forumet, så ville jeg ha stor forståelse for at han kanskje også registrerte seg som f.eks. "Pappa'en til Johnny fra Stovner" elns. for ikke stadigvekk nettopp å skulle være kongen vår når han var her som helt vanlig båtmann. Det er et valg som bør være fritt for alle, og grunnene kan være flere.

I tråd med dette vil jeg også gjerne få råde medlemmene til å holde på "hemmeligheten" om man av en eller annen årsak/tilfeldighet skulle ha fått rede på et Nick's egentlige navn.

Bortsett fra (-- reference to evil site removed --) da ;-))

 

mvh

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Kan ikke annet enn å si meg enig i de to siste sine innlegg

Hva folk kaller seg og om de har forskjellige nick er da knekkelig likegyldig.

Om folk her inne sitter og diskuterer med seg selv :crazy: får være deres problem

 

Så uansett hvor mange nick og hva de kaller seg God Førjulstid :drink:

Her er jeg grunnleggende prinsipielt uenig.

 

Om det er noe problem vet jeg ikke - noe stort problem tror jeg ikke det er, men mye og mangt som måtte sees på med andre øyne om noen av de mest aktive posterne opptrådte med forskjellige nick.

 

Redigert pga. skrivefeil

Redigert av tj (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her er jeg grunnleggende prinsipielt uenig.

 

Om det er noe problem vet jeg ikke - noe stort problem tror jeg ikke det er, men mye og mangt måtte sees på med andre øyne om noen av de mest aktive posterne opptredde med forskjellige nick.

Skjønner hva du mener egentlig.

det er vel litt av årsaken til at vi skal registrere oss her

 

Slik at man får en slags identitet og står for det en sier

i motsetning til et annet forum med veldig likt navn.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Her er jeg grunnleggende prinsipielt uenig.

Grunnleggende enig med deg!

 

Sånn rent hypotetisk: Vil dette si at det vill vært OK av meg og den ene dagen poste som sap_2000 for og så den neste poste som f.eks. ''pitteliten'', ''pastor'', ''Båtavocadoen'' eller ''Stripper Worse''?

 

Ville vært fint å vite hva skipsrådet mener om flere brukernavn pr. person.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...