Jump to content

Draco 20 HT - renovering/ombygging - I/O til OB


Turnfin

Recommended Posts

Synet som møtte meg var nok et resultat av uværet og sterk vind i forrige uke.

8D806CD0-47F6-4254-9ABB-B4E4F6981B5B.jpeg.09ea669ddd080eaa08d650525b220e3f.jpeg

 

Krokene som festet endeveggens maljer og hang over røret på tvers var strukket så mye at de mistet grepet. Å fikse det ble første oppgave.

 

Pga temperaturen i teltet har det ikke noen hensikt å sette igang større støpearbeider som krever varme i et tilsvarende stort volum for å herde. Så da har prefebrikkeringen av akterdekket startet. Støping/herding kan foregå i det lille vaskerommet i uthuset der jeg klarer å varme opp uten at strømregningen galloperer. 
 

Sist fikk jeg kappet til divinycell plate til de 3 delene akterdekket skal bestå av. Først støpes de to første lagene på undersiden. Så borres hull til innfesting av lukene i de to rommene mot hver skuteside - fra oversiden og hullene fylles med sparkelmasse før det legges på 2 lag på oversiden. Til slutt legges det et tredje lag -CSM - på undersiden før platene fintilpasses på plass og det støpes 2-3 lag på toppen.

 

Denne helgen ble forberedelser gjort i går.

DB8D0F15-1A7E-4CE3-82FD-A54A7D7A46C9.jpeg.51520c12a766147276c43f4bc259884c.jpeg

I dag veide jeg glasset og beregnet hvor mye polyester jeg kom til å trenge - fordelt på 4 kar. For å sikre at det ikke «gelet» for tidlig. Det var tre flater som skulle ha 1 lag CSM og 1 lag WR. Pga liten plass i vaskerommet lagde jeg støtter som gjorde det mulig å stable det som var støpt oppå hverandre for å frigjøre flate til å jobbe på. Og noterte arbeidsstegene kronologisk….

D16EF19F-0C0D-4251-A18D-A23B0ED98078.jpeg.a97c0c83ab0f9372993eb99dca3eb7f2.jpeg

 

26E95F24-CC2C-4772-8516-9EDB10311801.jpeg.5dd470a30d3acf8b842ca7534623e59f.jpeg
 

Stykket som legges i midten av akterdekket ble gitt ekstra forsterkning. Etter første lag med CSM ble det lagt på bjelker(dette er også undersiden). To langsgående og en på tvers. Først feste med «lapper» med CSM. Så et heldekkende lag med WR.

A7BEADCA-3836-4074-B0C4-19F01F7AD4D0.jpeg.c170574b93d4e223d3c39f5600604be6.jpeg

 

Ved å forstørre bildet sees det tydelig at dette ikke ble helt vellykket. Så da har jeg lært at selv jevne/buede overganger, kriker og kroker med høydeforskjell på 20 mm ikke «glatter seg til» med WR. Så her blir det nok en del å slipe vekk.:headbang:

Men - ingen dramatikk - det blir et heldekkende lag over når det er slipt og denne gangen med CSM:wink:

 

I morgen er det hjemtur. Da skal barnebarn feires - siste fødselsdag før hun blir tenåring neste gang.

Redigert av Turnfin (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det ble litt sliping, men alt som var for dårlig ble fjernet. Så ble et nytt lag lagt på, denne gangen CSM. Lukene som skal monteres i dekk over rommene ute i borde er hentet, mal for åpningen laget, hull til plugger der skruene skal feste lukekarmen er borret og pluggene støpt.

846177C0-4C47-4E35-A4AE-82F3D389454F.jpeg.16b32720568c262b3f163748eea8d96d.jpeg

 

Holdt på å finskære de tre platene ute for å minske glass-støv inne i uthuset da mørket kom. Bildet under viser de to ytterste lagt på under tilpassingen. 
CE598BAD-84AA-430F-8301-25C590C01115.jpeg.95dae838d60ca53cbd33f44158d4e880.jpeg

 

Bommet litt på målene i mørket da jeg spente opp listen jeg skulle legge sirkelsaga langs etter. Dermed ble det noen mm åpning mellom dem i stedet for å gå kant i kant. Men den spalten fyller jeg med sparkelmasse - det skal jo støpes 5 lag over hele flaten på toppen når de tre platene er festet mot underliggende struktur.

 

Blir her utover i uka og håper på å få kommet et godt stykke videre.

Link to post
Share on other sites

Det ble litt sliping, men alt som var for dårlig ble fjernet. Så ble et nytt lag lagt på, denne gangen CSM. Lukene som skal monteres i dekk over rommene ute i borde er hentet, mal for åpningen laget, hull til plugger der skruene skal feste lukekarmen er borret og pluggene støpt.

846177C0-4C47-4E35-A4AE-82F3D389454F.jpeg.16b32720568c262b3f163748eea8d96d.jpeg

 

Holdt på å finskære de tre platene ute for å minske glass-støv inne i uthuset da mørket kom. Bildet under viser de to ytterste lagt på under tilpassingen. 
CE598BAD-84AA-430F-8301-25C590C01115.jpeg.95dae838d60ca53cbd33f44158d4e880.jpeg

 

Bommet litt på målene i mørket da jeg spente opp listen jeg skulle legge sirkelsaga langs etter. Dermed ble det noen mm åpning mellom dem i stedet for å gå kant i kant. Men den spalten fyller jeg med sparkelmasse - det skal jo støpes 5 lag over hele flaten på toppen når de tre platene er festet mot underliggende struktur.

 

Blir her utover i uka og håper på å få kommet et godt stykke videre.

Link to post
Share on other sites

Ja, ja - Kina produkter varer ikke evig. I morges sa dieselvarmeren takk for seg. Det lukta svidd. Fjernkontrollen viste alarmen «Engine failure». Viftemotoren sitter innkapslet i plasthuset der brenneren står - tror ikke jeg prøver å reparere.

 

I går fikk jeg støpt på lapper på fundamentet til batterifestet og lagt i matte og polyester i åpningene for gjennomføringer av kabler og slanger i kne-og skilleskott. I kveldingen fikk jeg støpt på matte på oversiden av de to ytterste elementene i akterdekket og gjort klart for gjennomføring av hydraulikk til styring samt flensen til «riggeslangen» til motoren i det midterste elementet:

7B737C36-883B-44A3-9296-E0DC767F84B9.jpeg.7480f2583900ea91365c9a6326755adc.jpeg


FB4005A3-4508-40CD-8FA4-F809E28F6790.jpeg.7928e5721cabc59ca2f78b70e9b3d05d.jpeg

Redigert av Turnfin
Glemte et par detaljer… (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da dieselvarmeren sa takk for seg måtte jeg endre litt på rekkefølgen av ting. Flrst - en omprioritering - nå har jeg bestemt meg for å ha 2 12V batterier i stedet for bare ett. Selv om jeg synes det blir veldig trangt i det midterste rommet akter. Så da - plasseres det i babord rom under akterdekket i stedet. Til det festet vil jeg også ha et skikkelig fundament, så da var det bare å lime sammen klosser av divinycell - som senere får plugger av sparkelmasse(fortykket polyester) og støpes inn i lapper av CSM:
 

F6D09E26-A0B5-4165-8B59-E3E215A156D9.jpeg.c6b00474c40159b251d172ca237296c4.jpeg

 

Ellers - ville også gjøre mer klart før det smøres på med gel-og topcoat innvendig i rommene akter. Fikk låne borr av @Komodo- samme dimensjon som da jeg fikk borret opp kjernen i akterspeilet på hans søyleborremaskin - og åpnet opp fra innsiden ut gjennom akterspeilet som fikk gel-og topcoat tidliger i høst….mens dieselvarmeren fortsatt gikk. Måtte bare sjekke at borringene var OK (ikke «ute av vinkel), så jeg hengte på tersene (som egentlig skal på innsiden):

3BFD9008-0B60-4C9E-8F07-F4DC9C470A96.jpeg.a9dfc15cfe299a0a6bf7977005f7f5c1.jpeg

 

Øyemålet ga meg innskytelsen til å teste boltlengder, og fikk bekreftet at det var godt jeg hadde fått levert to lengder med braketten da den ble kjøpt:

 

D146F884-9C93-4137-9EFD-4FD7FC9BDEA3.jpeg.c38e894a12d9d104d255a56913f58d94.jpeg

 

Neste bilde viser boltene stukket gjennom med tersene på innsiden:

2911A087-FCB2-40B2-95F0-A48CAEDA82F3.jpeg.0dcd2ad52c4ed0e2ba6c6e240ec47178.jpeg

 

Av de 6 øverste er de to i midten av den kortere (5 tommer) typen mens de på «fløyen» er 5 1/2 tommer. Tykkelsen på den øverste delen av braketten er større enn den underste - og fordi jeg helst vil ha full diameter (uten gjengeparti) lengst mulig ut gjennom braketten) - da får jeg brukt 6 av de lengste boltene, om så med ekstra skiver hvis de blir en millimeter el to for lange. De underste skal visst monteres motsatt vei - etter sigende fordi de er under vannlinjen og det da gir best tetning…

 

Da blir det seende sånn ut på innsiden:

3840A521-6F66-479D-A349-00735FD9F7AA.jpeg.ffdcddd2148a96b6f9d961837ae27edf.jpeg

 

Ellers - etter en tur i vaskerommet i uthuset i kveld - gikk siste forsøk på støping skeis. Jeg rakk å rive det av før det ble til en stor slipejobb- mer om det i morgen når jeg forhåpentlig har fikset det som ble et «hastverks-produkt»

1F8B701E-0BFC-4A4A-AE85-74C0B130F220.jpeg

CB0110FD-BA17-4790-86EC-1CCBD90DA4FA.jpeg

Link to post
Share on other sites

Først - Dieselvarmer - kommer i posten. Har også fått kontakt med en kar som har litt greie på drift, vedlikehold, reperasjon og reservedeler. Så - siden viftemotoren skar seg - fordi slipe støv blir til svevestøv når varmeren sugde luft fra “innemiljøet» i teltet - blir tilførselsluften for den nye gjennom slange fra utsiden.

 

Det som skjedde under støping i går - da jeg skulle legge første lag CSM på oversiden av divinycellplata som er midterste element i akterdekket - var at duken krøllet seg når jeg rullet inn polyester i matta som var lagt oppå primet plate. Jeg klarte ikke å jobbe inn polyesteren - få vetet fibrene raskt nok - massen var tykk og tung - slik at duken strakk seg, ble stadig større, laget «valker» el pølser, uten at den ville klebe til underlaget. Jeg rev det av.:headbang:

 

I dag slipte jeg overflaten på plata, klippet nytt flak med CSM matte og -ikke minst - sørget for at kanna jeg helte polyester fra var godt over 20 grader varm. I går hadde kanna stått på det støpte kjellergulvet og selv om lufttemperaturen i kjelleren var god, ledet gulvet kulde inn i kanns innhold - kald polyester er tyktflytende. I dag var den betydelig varmere og lang mer tynntflytende. Arbeidet gikk som en drøm.:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Som mange andre følger jeg spent med på prosjektet ditt @Turnfin. Men jeg synes det er litt vanskelig å forstå alt du forklarer underveis. Det hadde vært lettere å følge framdriften din hvis du hadde lagt ut flere oversiktsbilder underveis, slik at vi ser hvor du jobber, og hva delene er til. Bare et forslag :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hei ️Noen dager er gått siden sist jeg har vært inne. Takk for ros og gode forslag til å gjøre innleggene mer lett-lest og enkle å forstå. :wflag:

 

Ny dieselvarmer ble testet på fredag og montert på lørdag. Den har en stor utblåsning i stedet for 4 små og varmluften er lettere å lede. Ville unngå at innsug av slipestøv skulle få denne viftemotoren til å skjære seg også. Tettet dekselet innvendig og nå er innsuget rutet gjennom rør fra friluft - i hjørnet ved endeveggen i teltet.

16952B3C-1525-45C1-9DCA-A63B005FED30.jpeg.8049c43c019fdfd049aea88f1c1ffea0.jpeg

Link to post
Share on other sites

Med litt varme var det greiere å holde på oppi båten. Selv om det ikke er varmt nok til å støpe. Hygget meg med å ta mål og gjøre forarbeide til å støpe der jeg kan få det varmt nok - i vaskerommet i uthuset. Det er trangt der og vanskelig å ta gode bilder.

 

Fortsetter med prefabrikkering av elementer som blir «stringere» (bunnstokker på hver side av tanken i senter over kjølen). Deretter tverskipsspant. Denne oversikten gir en ide:

 

9E57F737-D5C2-4CD9-90F6-99496D1F5B78.jpeg.d6c5af152ea4e5a8237cf8a6ce7be779.jpeg

 

For å finne profilen (kurven mot bunnen) på stringerene kopierte jeg en ide jeg så på You Tube. Der ble det brukt «popsickles» holdt sammen med klemmer og limt sammen til en lang kurve.  Jeg fant noe billigere på Biltema enn å kjøpe medisinsk utstyr:

 

6EE9B969-510F-4DA7-B5CA-07B6C0D41393.jpeg.346b59f6c5a8435375e3f028290d71e8.jpeg

 

Avstanden mellom stringerene ble satt av som vertikale streker på de gjenværende ribbene (1» x 6» som bæring for dørken) og trestaver festet med små tvinger. Så ble trestaver lagt ut langs bunnen og holdt sammen med klemmer.

 

1B01FC1B-4CE2-4870-9E66-5C34D11D79AE.jpeg.3387f38776f6d603f57004329dab9dee.jpeg

 

En etter en ble klemmene løsnet, lynlim fra biltema påført og klemmene satt på igjen. Dette cyano-acrylat limet gjorde susen:

 

D3A2186F-3774-4565-9203-C48F3CF4A1B6.jpeg.3dde65639cd0f7aaf5cec399a862fa84.jpeg

 

Sånn så det ut når det var limt og de fleste klemmene fjernet:

 

41D1C381-CBA8-473A-B12E-97ADD4E1CB76.jpeg.90a919c71f73e12cd1cda6354dae41d2.jpeg

 

Så var det å overføre kurven til divinycell platen. Som bildet viser laget jeg mal for begge.
 

35EB570F-740A-41FD-8093-A1E538B4066C.jpeg.243d87654024f0d78341c01ebdb5afc0.jpeg

 

Skal bli spennende å se om de er like når jeg får kuttet dem til og lagt dem over hverandre. Nå får jeg ikke tid til mer, men rakk å grovskjære de to elementene og lagt dem inn i vaskerommet. Tror vaskeromnet er akkurat langt nok til at jeg kan få lukket døren når jeg neste gang skal legge på polyester og matte:

 

EBE9584E-17EB-412B-BA80-C568D1E05C8A.jpeg.0116c7c1ad18ef30b487b14d342dec1f.jpeg

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Litt arbeid rundt huset har tatt litt tid, samt støtte da covid smitte traff vår familie også. 
 

Etter å ha startet påstøp på begge sider av stringerene (langsgående bunnstokker på hver side av tanken) i vaskerommet ble været for bra til å holde på inne. Dessuten var jeg veldig nysgjerrig på hvordan tanken passer oppi båten….:yesnod:

 

Merkingen av de gamle tverrgående sperrene som dørken hvilte på tidligere - det jeg brukte som utgangspunkt for å lage malen til stringerene - ble brukt på nytt slik at sperrene ble kappet «en tomme» lenger ut i borde. Senere blir disse vertikale kantene anlegget når stringerene skal på plass. Nå ble det åpning for å teste plassering av tanken.

212A94AA-AC4B-4BBD-BD82-EDD49B6B27C3.jpeg.9d42bfaad289d5341efdd6096895948d.jpeg

 

Den er for tung (mellom 40 og 50 kg tom)og ukring å buksere på plass alene. Siden sønnen var på besøk fikk jeg hjelp. Med en i hver ende til å løfte fikk vi den først inn i teltet hvilende på akterenden og en liten gardintrapp…

 

A562FA7C-C28A-43D7-93B8-5149BD0ADC33.jpeg.3b9380a23e4156cb5252914199b1ca54.jpeg

 

Så lagt på plass - sett bakfra:

 

CAF57274-0FAC-4E92-94E7-6E1690CA8425.jpeg.1f4cf87a1c937b3873c3a749a2198ed3.jpeg

 

Det lyse feltet (beige, i kontrast til lyseblått) er der den gamle tanken satt. Den nye på 150 liter pluss flytter tyngdepunktet betraktelig lenger fram. Plasseringen sett forfra og akterover:

 

F569B940-8712-49B0-85B3-2CA6C586D641.jpeg.67dd0e2c2a056fbdfdc8752caac5d87c.jpeg

 

Tanken passer helt supert:clap:

 

Den kommer til å hvile på 8 mm tykke, 35 mm brede «marine grade» neopren lister, men nå er den løftet ut og ligger på tvers under baugen i teltet. Må fortsette og få støpt 2 lag til på hver side av de lange flakene som blir stringere, dvs når profilen mot bunnen er kappet. Det blir neste helg og utover i den uka.:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

«De tre T’er» - Ting Tar Tid - gjør seg gjeldende. Når våren er i anmasj er det andre gjøremål som trenger seg på. Med «sommervann» tilbake i uthuset er det slutt på å bruke vaskerommet som «støpebod». Og spirene i blomsterbedet måtte beskyttes mot nattlig besøk av beitende rådyr….:worry:

 

Klargjøring til å få lagt akterdekket fortsetter. Det har vært sliping av flater og støpte gjennomføringer, demontering av innfestingsbolter, støvsuging og midlertidig plugging av hull før de tre rommene akter fikk coating på skott, speil og bunn. Hadde bestemt meg for at det var enklest å gjøre dette før dekket ble lagt og dermed unngå  unødig jobb i trange rom.

 

Fikk en hyggelig prat med @Komodoom andel herder og «timing» mellom gel-og top-coat. Deretter var det bare å komme igang.

Men først litt test-rigging. Bildet er kanskje litt rotete, men forklaring følger…:wink:

 

9385825F-5CF6-42F3-B5EE-359F330C5E08.jpeg.73bfd52848865184eff570cd5a8944e7.jpeg

 

Over rommene akter la jeg ut noe understøttelse for å ha noe å legge de tre delene akterdekket består av på - mens de får coating på undersiden. For å få utnyttet plassen best (begrense volumet) når jeg syntes det var greit å sette på litt varme natten over. Det hele ble tildekket av pappen som sees litt lenger fram i båten.

 

Undersiden av de tre dekk-elementene:

 

EEC3B290-D81A-498C-B4A6-82B47372BFF5.jpeg.f825f9a44e1bcf70055103188266914b.jpeg

 

Og rommene etter coating:

 

51E5A2CD-C434-49BC-A5E2-7B64ABEBC78C.jpeg.8db900bc294cbe92b3d8918b81d6165c.jpeg
 

Synes selv det ble ganske bra.:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Påsken ble familiesamling med turer, gåter, hygge og god mat. Levegger til ute dusjen fikk 1. pri som prosjekt, men noe fikk jeg gjort med båten.

 

Først ble de to ytterste elementene av akterdekket festet til skott, akterspeil og skuteside med sparkelmasse. Egenblandet - polyester og sagspon - i konsistens som litt tykt peanøttsmør - for å ta opp ujevnheter. Selv om jeg hadde rettet av høyden var det ikke til å unngå at dekkspanelene slo seg litt under herding da de ble pre-fabrikkert. Dermed litt «vindskeive». Bildet viser dem montert og samtidig noen detaljer fra forberedelsene med det midterste dekkselementet:

 

47CC835E-E061-4598-A195-C730258A5832.jpeg.60962477500828f2de923c520a979786.jpeg

 

På oversiden av de to ytterste elementene ses markeringen til dekkslukene som skjæres ut senere - når det er lagt noen lag matte over hele akterdekket. I tillegg ses de tersene som ble brukt for å spenne fast akterenden av det midterste elementet. Kaffekoppen er tom….:giggle:

 

Heldigvis kom jeg på at det også måtte lages hull i hekken for gjennomføring av hydraulikk til braketten/liften. Ganske krevende hvis jeg utsatte å bruke hulksag til etter at akterdekket var på plass. Måling viste at nå er hekken 76 mm tykk og gjennomførings bolten til hydraulikk like lang. Dvs at det måtte skjæres forsenkning på begge sider for å gi rom for skiver og mutter. Et langt bor til pilot/lede hull for hullsaga (siden speilet er for tykt for å skjære hele hullet fra

 

en side måtte det skjæres fra begge sider) hadde jeg lagt igjen hjemme - men @Komodo hadde det jeg trengt å låne. Etter «fresing» av forsenkning og hullsljæring, fra utsiden:

 

8F396141-26A3-4144-AF68-795E399202C3.jpeg.af115f2b5db032faa9298b5b9d5854ce.jpeg
 

Og fra innsiden:

 

9E188CFC-5BF2-4A7F-9B61-96A6B3BE4DC2.jpeg.451ea1091f5085abf9e61468b55f9676.jpeg

 

Så da var det klart for å støpe fast det midterste elementet av akterdekket - litt vindskjevt på diagonalen etter prefebrikkering - spent fast akter og vekter framme:

 

0D68CBAE-17DF-4041-A4A1-0D2053E2CC8A.jpeg.6ee8ca6c4833b05230266fcb6989d86c.jpeg

 

I morgen blir det å fylle foger og legge opp hulkil mot skott og skutesider.:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Takker for oppmuntring @Komodo️Det med oversiktsbilder er ikke så lett når det er trangt i teltet - men skal liste meg rundt til baugen med gardintrappa og klatre opp på dekk - når jeg er tilbake på Hvaler. Dro hjemover nå og poster foeløpig siste oppdatering mens jeg venter på ferge i Moss.

 

Etter at fugene til platene til akterdekket (både mellom dem og ut i kantene) hadde fått herdetid ble det slipt over før hulkil ble bygget opp med sparkelmasse. Bildet (som gir en viss oversikt) viser fargeforskjell mellom underlag og fesk påstøp:

 

2AB7CBE6-D5FD-4EB4-9F5C-2849446A0FBB.jpeg.45f7c347d507b33019b1b347cfb72853.jpeg

 

«Superfila» fra B&D tok kvelden, sikkert for mye slipestøv i el-motoren (de som har lest tidligere innlegg husker at dieselvarmerens viftemotor tok kvelden etter å ha slukt for mye slipestøv…. Han som overtok den for å se om det var noen deler han kunne bruke fortalte at det var pakket med støv over alt - at bare styringselektronikken var inntakt og at det var flaks at den stoppet på dagtid - kunne lett ha blitt brann om natten, mente han…)

 

Så da er ny fra Biltema kjøpt inn og tatt i bruk:

 

 

99864207-DC90-454D-8540-E8FCD2A4CC0B.jpeg

Link to post
Share on other sites

Ser ut til at jeg fikk litt «fingertrøbbel» og postet før jeg var ferdig…:worry:

 

Neste bilde er en detalj - viser hvor grov sparkelmasse blandet av polyester og sagspon blir - da er det godt å ha smal båndsliper for å glatte overflaten i hulkilen.

 

0E8D6DDD-008B-4537-991A-9103BBF6BCD3.jpeg.ff1316af997cdf4dba155053f7936e3d.jpeg

 

Etter sliping støpes det med lapper over falser og skjøter før akterdekket får noen heldekkende lag med WR og CSM.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Litt gramdrift igjen.:wink:

Hygger meg :drink: mens jeg finner fram bilder for å vise litt av det jeg har holdt på med : akterdekket, lukene til siderommene, «pop-up» kryssholt og trekking av rør for ruting av allverdens kabler og hydraulikk.

 

50DDC28F-2FDE-497E-84D5-B23EDF35F8D6.jpeg.cc5f2b5eb67559a0d88ed76cd0771abb.jpeg

 

475E66F9-F2A7-4073-A01D-8B9A72BA0A43.jpeg.5f161f3dd2825aaf1f2b1ee67c5b0387.jpeg

 

6169B335-ED66-4721-97F6-D9B57801A9C6.jpeg.ec73be9a955394e552229d6ea4911415.jpeg
 

F90E68E4-9B3B-4301-BB5B-00C063CB4BCD.jpeg.e0a2fbbffc0aae1e6230b7b0cceb0789.jpeg


51634F9D-6CD3-4DA6-B556-C61CEA4E30A6.jpeg.764f7a1170f4a860d6e911b5b30a784c.jpeg

 

 

9EEFA4E7-02D0-479F-A54E-80EAF07245F8.jpeg.681a9dc0aba109d18bb8db3de2af8ad4.jpeg
 

Gledens tid er ikke over, motoren er kommet til landet️Tar en tur til Ravns Garage til uka for å pakke ut Mercury 225 Pro Xs og finne dokumentasjon, installasjons detaljer, kontroll, instrumenter osv.:thumbsup:

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...