Jump to content

Med Trudelutt på båtferie 2020


Lars H.

Recommended Posts

Hei på dere.

 

Nå er det like før årets båtferie. Vi starter som vanlig nå i midten av mai og regner med å være hjemme igjen før fellesferien/kaoset. På denne tiden er det godt med plasser nedover Bohuslän, og med korona dritten, blir det nok færre norske båter enn vanlig slik at vi kan holde god korona-avstand til andre. Vi er jo godt opp i årene, så vi foretrekker gjestehavner.

 

Båten er klargjort med vann og diesel fylt og ellers sjekket og iorden. Nå står det bare igjen å handle inn litt mat og drikke før vi tar med oss alt pikkpakket (se bilde) før vi installerer oss i båten i kveld for avgang imorgen etter frokost.

 

pikkpakk.jpg.72e444dbbaa8830bc0c6b367a7f548e4.jpg

 

Vi regner å gå fra hjemmehavnen Son og rett til Strømstad. Vi tenkte på å ta første etappen til Skjærhalden, men da det nå er langhelg med himmelspretten torsdag, er det allerede nå mange forhåndsreerverte plasser der. Men i Strömstad er ingenting reservert, og som bildene fra idag viser, godt med plasser.

 

stromstad_wbcam_20200519.jpg.dd2647a929bc6fb26e279301906be2c3.jpg

 

 

Værmessig ser det bra ut. Strømtangen seg helt fin ut.

 

vaer_stromtangen_20200520.jpg.0f2ff2ac2f341f18b76359d8b1667c3f.jpg

 

Etter Strømstad vet vi ikke hvor langt vi går, men med denne fine værmeldingen for Gule Humpen, skal vi for bi der.

 

vaer_gulehumpen_20200521.jpg.d42ca8a4c8939b7d97a7563f8a3ad7fc.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

God tur og kos dere masse :sailing::flag::flag_sw::cheers:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

God tur! Og vi gleder oss til bilder og reportasjer! Blir fint å følge dere nedover kysten  nå siden vi ikke kan dra selv. Karantenen blir et problem med tanke på jobb. Det slipper dere å tenke på! Nyt dagene! :flag_bp::flag_sw::flag:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

JRK skrev 59 minutter siden:

Heisann,

Hvor lant nedover skal du?

God tur

 

Nei si det? Vi pleier gjerne å snu utenfor Göteborg, på Knippla, Rörö eller der omkring. Men er litt redd det kan bli for mange Göteborgere (med mulig korona) i det området, så vi snur nok før Marstrand.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Guest Sverrejo

God tur Lars & Co.

Hyggelig om du legger ut litt fra turen. Det blir tur for oss før fellesferien,men Sverige tror jeg ikke det blir. Satser på mest uthavn iår. God sommer!

Ps...får du god tid,så kan du jo begynne å skrive på den boka jeg venter på...

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev for 6 timer siden:

 

Nei si det? Vi pleier gjerne å snu utenfor Göteborg, på Knippla, Rörö eller der omkring. Men er litt redd det kan bli for mange Göteborgere (med mulig korona) i det området, så vi snur nok før Marstrand.

 

Jeg bor for tiden i Stenungsud. Hadde vært morro å treffes om dere er i området. Følger jo alltid med på disse turene deres :)

 

Vedrørende Corona så har ting endret seg her i alle fall. Jeg fulgte jo gjerne de norske tiltakene og mange så nok litt rart på meg, men nå er jeg av den oppfatning at de fleste voksne tar dette på største alvor her også. Men for den som oppsøker Grebbestad, Tanumstrand, Smøgen og andre partysteder er nok reglene noe slappere enn i Norge.Vi har omgang med endel venner. men hvert par har med sitteget og så treffes vi gjerne på et svaberg eller lignende men holder nødvendig avstand. 

Link to post
Share on other sites

Flid skrev 55 minutter siden:


Dere trenger ikke å snu så tidlig Lars. Her nedover er alt ekstremt stille og rolig. I går passerte det tre norske båter, fra vinteropplag, nordover gjennom Hamburgsund. Ingen svenske. Svenskene er ekstremt flinke til å holde avstand. Og, det er mindre smitte i Gøteborg enn det er i Oslo. Vi får se hva du opplever når dere lander i Strømstad i morgen.

 

Hvor vi snur er aldri bestemt ved start på turen. og vi vil gjerne innom Knippla, og er det sommervær, står så absolutt Rörö på listen. Egentlig er området med øyene NV for Göteborg et fint sted i fellesferien om en er på de traktene da. Da er det gjerne godt med plass da alle Göteborgerne skal til Koster! Så vi får se hva det blir til.

 

Nå er vi vel etablert i båten, og kapteinen har fått seg et stort glass med italiensk rødt. Det er stille her, noen få skyer og faktisk 14gr. nå kl. 2100.

 

Hvor er forresten Flid fortøyd nå, Hunnebo?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

God tur @Lars H.! Er alltid en fin ting å lese om dere på tur hver vår. Skulle gjerne gjort det samme men blir vanskelig med jobb. 

 

Vi har jo begge hatt (og delvis har!) våre motorproblemer så la oss krysse fingrene for at utstyret fungerer og at sommeren kommer. Riktig god tur! 🍷

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Sjøbliss skrev 11 minutter siden:

Vi har jo begge hatt (og delvis har!) våre motorproblemer så la oss krysse fingrene for at utstyret fungerer og at sommeren kommer. Riktig god tur! 🍷

 

Men er en ikke redd for å få skitt på fingrene, går det bra. Gratulerer med godt utført job b!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...