Jump to content

Med Trudelutt på båtferie 2020


Lars H.

Recommended Posts

Takker for bilder Bonus, greit å bli fulgt med. Nå ligger vi sammen med en håndfull andre båter i Strömstad, indre havn. Det var en aldeles nydelig tur. Vi hadde sol fra skyfri himmel, vind og sjø inn bakfra, 3m/s og under 0,5m sjø. ved ankomst her 18 grader.

 

Nå er gjesteflagget på plass også, og jeg skal snart få middag. Imorgen tror jeg det blir tur til Fjällbacka, og så videre til Hunnebostrand, vi får se det ann.

 

fortoyd.jpg.6b9ec5f7277ddf43962aeca6d91768f8.jpg

 

flagg_se.jpg.2e1b5c27c7ae8bf9c8078025bb178cf2.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
Hulda skrev 14 minutter siden:

Da blir det ikke noe rødvinstreff denne gangen :-)

 

Nei, det ble dyrkjøpt italiensk fra polet!

 

Sjøbliss skrev 6 minutter siden:

Hva er kallesignalet på Mossebryggen? 🤪

 

Bonus!

 

Ellers er å berette at havneavgiften for vår 27 fot båt er SEK200, pluss 40 for strøm her i Strömstad.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

10 minutes ago, Lars H. said:

 

Nei, det ble dyrkjøpt italiensk fra polet!

 

 

Bonus!

 

Ellers er å berette at havneavgiften for vår 27 fot båt er SEK200, pluss 40 for strøm her i Strömstad.

Hva ble det servert til den dyrekjøpte italieneren fra polet da? God tur videre! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Bonus skrev 31 minutter siden:


Derom diskuterer de lærde ... men jeg bruker fortsatt ‘Bonus’ ved oppkall ... :cool:

 

Bra det. Håper egentlig du kommer på sjøen igjen. Men sånn er det. Kall meg opp med Sofia, selv om @Bjørn LøvjomåsLøvjomås brukte Sjøbliss. Svarer på det også jeg 🍷

 

Beklager @Lars H. skal slutte avsporingen! 

 

Redigert av Sjøbliss (see edit history)

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Jeg minnes når vi møttes på Resø under ferieturen deres for 2 år siden. (Ser på båtloggen min at det var 14 mai 2018). Ønsker dere god tur og gleder meg til å følge reisebrevet deres :flag_bp:

Redigert av VegJoh (see edit history)

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Trodde det var innreise forbud til Sverige eller utreise fra Norge om man ikke har jobb på ene siden av grensen.

Eller er det sånn "at vi ikke kan se den grense på vann" ? Men over vann er det noen grense bøyer.

Leste om en båt på sørlandet som hadde kommet inn i norsk farvann og ble innbrakt av politiet. 

Redigert av Chris284 (see edit history)

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post
Share on other sites

Chris284 skrev 14 minutter siden:

Trodde det var innreise forbud til Sverige eller utreise fra Norge om man ikke har jobb på ene siden av grensen.

 

Det er ikke forbudt å reise til Sverige, men man må i karantene når man returnerer til Norge.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

I år er det anbefalt ferie i Norge. Og det frister virkelig:

Etter først og ha kjørt fast firehjulstrekeren i en snødrive, var vi en halvtime etter klar til å entre hytta:

 

20200521_143244.jpg.92df95482357d3e53eee72416bbf04fd.jpg

14 varmegrader og drøyt halvannen meter snø foran inngangen. 

Jeg vet det er mange, blant annet Trudelutt & Co, som misunner oss.

Utedass. Vi reiste hjem i ettermiddag. 

 

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Blåmann og geitene hans har vi ikke sett ennå, men vi er i hvert fall godt fortøyd her i Hunnebostrand etter en tur på flatt vann fra Strömstad via Kosterfjorden, Gule Humpen og Humparne. Her er det faktisk godt med båter (vi er kun to norske). Men så er det jo langhelg med Kristi Flygardag idag som de sier her nede. Og jeg som trodde det ikke var bra å si Himmelspretten!

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...