Jump to content

Med Trudelutt på båtferie 2020


Lars H.

Recommended Posts

Phoebe skrev for 5 timer siden:

 

 

 

Til Hr Ugleseth, som stort sett ellers er en ihuga og aktiv vokter av lov og orden her på forumet, anbefales et dypdykk i Hundeloven (Lov om hundehold, 2003).

har ikke hund og trenger ikke lese loven. Trodde det var lov siden jeg observerte flere  løse hunder som løp rundt på oppdagelseferd i skjærgården.  Sikkert mye spennende lukter.

 

Nå må vi snart få en oppdatering fra Lars H.

Link to post
Share on other sites

Ugleseth skrev for 5 timer siden:

hmmm   tyder på at regler for båndtvang er ukjent for folk flest. Jeg trodde det var lov å slippe hunden  løs ,  så lenge eieren er  i nærheten..... ihvertfall ute på skjærene....  men i gjestehavnene bør vel hunden holdes i bånd, slik jeg ser Lars H praktiseres.

 

:yesnod: Helt enig. Det er ikke så nøye når ingen ser deg. Men i gjestehavna . . .

Har ikke hund jeg heller, men synes det er trivelig med veloppdragne hunder på brygga.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Kan ikke dere som interesserer dere for båndtvangregler for hund lage en egen tråd for det?

 

Ellers er vi nå kommet oss litt sydover, til Skärhamn der vi ligger med fin kailangsplass. Det skal bli litt dårlige vær med vind og regn noen dager, så her blir vi liggende litt i solskinnet og 22 grader i lun havn.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 52 minutter siden:

Kan ikke dere som interesserer dere for båndtvangregler for hund lage en egen tråd for det?

 

 

men du hadde jo et bilde av hunden og et hundehus med litt forklaringer...så jeg tenkte du gjerne ville utvide tråden litt...???

 

eller gi noen gode råd til oss om kjøp av noe godt rødt....

 

Tror jeg må nedover svenskekysten når den virkelige sommeren setter inn...det frister med rent vann, noe rødt i glasset og en fleskskinka på grillen..og ikke forglemme den blågula flaggan...det gir sommer  wibber

 

 

Link to post
Share on other sites

Nei Ugla, jeg ønsker ikke avsporinger. Nå har forresten temperaturen steget til drøye 24gr. her vi ligger.

 

skarhamn1.jpg.e55e290fdcb79ca12635e92f68806794.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev On 30.5.2020 at 15.32:

Nå fant jeg artikkelen i GP, se her.

 

pilot2.jpg.0b499a2c10e10ed35212e564fa01c930.jpg

 

Fikk endelig lest meg litt opp i tråden. Artig lesning! Måtte humre litt i skjegget av dette. Skikkelig kontekst til uttrykket "elg i solnedgang". Helt fabelaktig! 

Redigert av Sjøbliss (see edit history)

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Det er nå din mening, vi (jeg) vil ha det godt og varmt uten å sitte å glise i solen. Dessuten har jeg hatt helbredet alvorlig hudkreft i pannen. Dessuten blir ikke pilsen så varm i skyggen. Men for all del, i våre yngre år har vi vært på mange sydenturer. Hadde det ikke vært at det kun er 14gr i vannet, hadde jeg tatt en dukkert.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Flid skrev 25 minutter siden:

Han ligger her, midt i bildet og koser seg. Fullbunkret av både det ene og det andre. 


går ikke noen nød på han !

 

til høyre utenfor bilde, litt bak havnekaptein, var det en fin grill-plass sist vi var der !

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Jeg måtte selv gå for bunkring da bunkringstedet i Skjärhmn åpnet kl.1000 i morges. Skipperen på Flid sende fruen!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Etter noen fine dager på Klädesholmen ligger vi nå på Källö Knipla sammen med Flid. Vi snur nok nordover etter hvert, og gleden er stor ombord i Flid etter de siste koronaoppdateringene. Jeg regner med at de setter kursen mot Læsø natt til mandag 15. juni da det åpnes for dem å komme til Danmark.  Og så langt ser det ut til at værmeldingen sier svak 2m/s østlig vind for dem.

 

Her koster det SEK270 med strøm. I Skärhamn og Klädesholmen slapp vi å betale for strøm og fikk en natt gratis som stamkunder! Å bli tatt imot av havneverten med et stort smil og velkommen tilbake, ja det gleder en gammel gubbe.

 

 

knippla1.jpg.bbba5bd083b97f13ad3301f9acc4c8c9.jpg

Redigert Akkurat nå av Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Godt å få følge med dere langs Bädtkusten når vi Ikke kommer oss av gårde selv. Men om noen uker vi på sjøen igjen!

Mange steder dere drar til som hi skal besøke også!😃😃 Gode reisetips dette her! Nyt varmen!😃😃

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 35 minutter siden:

.......Jeg regner med at de setter kursen mot Læsø natt til mandag 15. juni da det åpnes for dem å komme til Danmark.  Og så langt ser det ut til at værmeldingen sier svak 2m/s østlig vind for dem.


da får han en god slør......skulle vel hatt en 5 meter til, så hadde det vart en perfekt overseiling....

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Det er ryddet opp ganske mye, skal prøve å huske å ta noen bilder imorgen. Men det berører ikke gjestehavnen, heller ikke drivstofffylling, servicebygg eller dagligvarebutikk.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Her på Knippla har det blåst hatter og høy, har slv målt opp i 11m/s. Men det er varm vind. Idag ligger temperaturen mellom 27 og 30 grader. Jeg trodde at det skulle være lite båter her på denne tiden, men igår fredag tøyt det inn. Så nå gjelder det å holde avstand til alle disse korona-svenskene når en tar en tur på land. Nå er både indre havn (der båtene nesten er stablet oppå hverandre) og ytrehavnen full. Men vi som kom på onsdag ligger helt nydelig i en bås med utriggere.

 

 

knippla_indre_flytebrygge.jpg.352f0efa720cf4b4bf82cab4aff128a1.jpg

 

knippla_ytre_flytebrygge.jpg.d7e5fb87b65d018c33f9995fabf7271c.jpg

 

knippla_ytre.jpg.a09a4edcf6fb87ed28b089683b6785e5.jpg

 

knippla_trudelutt.jpg.075cdd06f11c629fc2a5f6006325c355.jpg

 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi har aldri tidligere opplevet så full havn her, hverken i juni eller de årene vi var her i august. Kan det ha noe med korona'n og at svenskene er lei av å sitte hjemme og må komme seg ut i "friheten"?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hold deg unna Vrångö @Lars H. Noen menigheter har stått i tett samvær og prist Vår Herre til toner og felles sang. I den gode tro at samme overhøyhet ville besørge total immunitet. Der bomma menighetene. Vrångö er særdeles kotonabrlastet for øyeblikket. Vrångö er ikke plassen for Harryhandel, gjelder resten av 2020 :-)

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...