Jump to content

Med Trudelutt på båtferie 2020


Lars H.

Recommended Posts

Jeg er etter hvert blitt ateist selv om jeg leste bibelen og gikk i kirken i min ungdom (tro det eller ei). Så slike forsamlinger som jeg leste om i Aftonbladet holder jeg meg langt unna. Donsø kommer nok til å bli et mål en eller annen gang, men ikke i et koronaår. Mandag tusler vi oss sakte nordover. Hvor langt?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi har ennå et par 3-liters dunker rødt ombord før neste bunkringsstasjon, regner med at Hulda sørger for heller å ikke gå tom for rødt? Planen videre er pt. Dyrön mandag morgen før ny kuling ut på dagen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Litt seriøst, så går det med litt av de små spritflaskene her også. Har jeg tatt i lokket på en søppelcontainer for å kaste bæsjeposen etter skipshunden,  er det frem med flasken med Antibac. Å få sjuken her nede på ferie, er noe vi helst vil slippe.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 42 minutter siden:

Litt seriøst, så går det med litt av de små spritflaskene her også. Har jeg tatt i lokket på en søppelcontainer for å kaste bæsjeposen etter skipshunden,  er det frem med flasken med Antibac. Å få sjuken her nede på ferie, er noe vi helst vil slippe.

Har godt med Antibac i båten jeg også. Er greit å være nøye på slikt når man er i en risikogruppe.

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev 1 time siden:

Systembolaget på Fagernes tilbød simpel rødvin til NOK 435 for tre liter. Som kompensasjon vartet de opp med gratis sprit ved inn- og utgang. Smakte forferdelig.

:lol::lol::lol:......pass deg så du ikke blir :cool:.......

  • Styrmann var nede å kjøpte en 3-liter her til dobble prisen......på onsdag er vi tilbake i EU.....Midsommar på fredag :thumbsup:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Midsommar på fredag ja, vi får planlegge et trivelig sted uten for mye håll igång (men litt stemning).

 

Her noen bilder fra Gullholmen for 5 år siden.

 

no1.jpg.33f22aef54785359ae41e2e75a87c3e3.jpg

 

no2.jpg.803fcdc5fe5950ee3b07564007876c7e.jpg

 

no3.jpg.18522978fa72927dd111368254b32e85.jpg

 

no4.jpg.7fd659048bfd2f7c06caca4e8449231d.jpg

 

 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Svensk skrev 10 minutter siden:

Lars H skriver om Corona svenskar.

Får hoppas detta är en advarsel till alla norskar så att vi kan ha sommarferie i våra hemmavatten för första gången på 15 år. Skönt att slippa dra till Danmark o Norge (dit vi inte får dra) för att finna oss en plats.


vi lurer litt på om vi skall seile i Bohuslän i Juli,  første gang på 20 år........:wink:......

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Så ble det tid for å flytte litt på seg. Startet tidlig etter frokost nordover i 2m/s vind og flatt vann. Etter snaue 2 timer ankom vi søndre havnen på Dyrön der linene nå er byttet ut med gangbare dobbeltbåser. Her blir vi nok liggende en stund. Har nettopp fått melding fra Flid som vi har vært sammen med sydover at de er vel fremme på Læsø.

 

dyron_brygge1.jpg.6cf402da85dc23a07dd66a39da071327.jpg

 

dyron_brygge2.jpg.8012a1ea54349151f5b2d37edc34c0d3.jpg

 

dyron_brygge3.jpg.814603ac97cd283a1f3021fe65082c0d.jpg

 

dyron_vaer.jpg.31c0adcacc4316f4d9f78d557929733a.jpg

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Og så ble det et lite Sagabåt-treff her!

 

dyron_2x_saga.jpg.8a514ad0a5de4f1c88ced470d5491f7d.jpg

 

men på utsiden er det de STORE som passerer.

dyron_slep.jpg.71b8c1c473485a9e21911a0babb2f23a.jpg

 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Og så var midtsommardagen over. Jeg må si det ble plass til mange båter, på langbryggen lå de 5 utenpå hverandre. Men fredelig og rolig, mye stemmer men ingen dunk-dunk musikk.

 

Idag var det mange som gikk, men fremdeles mange båter igjen. Vi drar nordover på mandag.

 

Nå ligger vi trygt og godt.

 

dyron_sjoreddningen.jpg.926ed40424397598deabc13d7f0469c1.jpg

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Fremdeles lungt nordover. Tror jeg talte 6 gjestbåter i Strömstad havn i morges. Før corona hadde de vel regnet med 600. Ingen grunn til å stresse med å komme hjem før 1. juli dette året. Tenker vi tar sommerferie i oktober/november. Om ikke smitten har eksplodert igjen. Hadde en internettkompis som tok siste reis for snaue to uker siden. Frisk som et ekorn. Rett i kjeller'n på no time. Konen hans fikk bare litt lett feber og hoste. Så vær forsiktig, ikke noe klemming på damer du ikke kjenner :-)

Link to post
Share on other sites

Jo da, med god avstand til alle andre og flittig bruk av sprit (håndsprit altså), lever vi i beste velgående. Etter DyrönS  ble det noen dager i Skärhamn (måtte bunkre rødt) før vi nå er tilbake i Fiskebäckskil. Men her blir vi ikke mange dagene med den havneavgiften de har nå i høysesongen. For vår båt betaler vi nå SEK350 +40 for strøm!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Fyrakke'n. Det blir 400 kroner natta for en båt på 27 fot. Mulig vi venter med sommerferien til vintertakstene har lagt seg over skjærgården. Til neste år blir det tidlig ferie igjen. 

 

Hvordan er det med belegget? Ser på webcam at det er svært, svært få gjestebåter i Strömstad.

Link to post
Share on other sites

Ingen problemer med plasser noen steder. Fredag blir det till privat (gratis) brygge, du vet nok hvor jeg mener.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...