Jump to content

Med Trudelutt på båtferie 2020


Lars H.

Recommended Posts

Startet ferien i dag jeg, er jo søren meg nesten tomt i Oslofjorden i år også, alle må være på Sørlandet da, om de ikke er i Sverige... Hadde forventet litt trøkk jeg, ligger i Labukta på Borøya med 4 andre båter, 50m mellom hver for smittevern.

 

Høres ut som en fin tur, Lars, hyggelig lesing som alltid.

Link to post
Share on other sites

Og så var vi på plass i hjemmehavnen, ligger over til imorgen, orker ikke å tømme båten ikveld. Nå driver Trude med biff med løk. Turen gikk som en drøm, ikke over 3m/s vind og 0,4m bølger. Vi gikk på utsiden av Hvaler. Vi hadde litt regn frem til vi krysset grensen til Norge og litt nå etter at vi er fortøyd i hjemmehavnen. Men en blir litt sliten etter 6,5 timer i 7knop med en motor durende på nesten fullt, 3100RPM. Så, et stort glass rødt smakte godt som ankerdram. Det blir nok et glass til biffen også! Dette har vært 49 herlige dager! Takk for oss.

Link to post
Share on other sites

Litt tillegg, så ble vi ikke stoppet da vi kom inn i Norge, hverken av politi, toll eller kystvakt for å fortelle oss at vi må i karantene. Jeg trodde det ble "skjennepreken" av kystvakten da de lå med Nornen like ved Trestein, men ingen reaksjon. Vi er under kvoten for tollpliktig, Max har fått svenskepillen og vi er klar over at vi skal i karantene.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 55 minutter siden:

Litt tillegg, så ble vi ikke stoppet da vi kom inn i Norge, hverken av politi, toll eller kystvakt for å fortelle oss at vi må i karantene. Jeg trodde det ble "skjennepreken" av kystvakten da de lå med Nornen like ved Trestein, men ingen reaksjon. Vi er under kvoten for tollpliktig, Max har fått svenskepillen og vi er klar over at vi skal i karantene.

Bra , dere tar ansvar på alle områder👍

Link to post
Share on other sites

Både tollvesen og kystvakt er vel såpas oppegående at de følger dine Svensketur tråder her på forumet.

Så når de ser dere kommer, har de vett til å holde kjeft, de vet jo at alt er på stell. 😉

 

Vi ser frem til å følge deg de kommende 10 dagene....ja for det blir vel en "Lars og Trude i karantene" tråd??

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...