Jump to content

Bavaria, pest eller kolera


Lazy days 2

Recommended Posts

Uansett så begynte vel denne diskusjonen pga en person som ikke vil kjøpe seg Bavaria , noe som er et mirakel i seg sjøl.... :lol:

Lano 2:

 

Du har idag tidlig i mattematikk-tråden på OT-forumet fått en siste advarsel pga av nærmest uavbrudd å harselere over eiere av en viss båtmerke - så som her igjen. Dette er et brudd på regelverket ("respekt for andre medlemmer").

 

Konsekvensen blir deg meddelt gjennom en annen kanal.

Link to post
Share on other sites

lystall i en motorbåt regnes lett ut med tre faktorer , antall lux max avgitt fra den totale mengde lyskilder , ganger høydemeter over havet , dividert med antall pinnebåter innenfor en nm omkrets..

Interessant at det kreves nærvær av pinnebåter for at dette regnestykket skal gå opp. Ellers får du jo en divisjon med null. I så måte er vi pinnebåteiere priviligerte fordi det ikke kreves noe nærvær av motorbåter for å få LYS-tall :lol:

Link to post
Share on other sites

Lano 2:

 

Du har idag tidlig i mattematikk-tråden på OT-forumet fått en siste advarsel pga av nærmest uavbrudd å harselere over eiere av en viss båtmerke - så som her igjen. Dette er et brudd på regelverket ("respekt for andre medlemmer").

 

Konsekvensen blir deg meddelt gjennom en annen kanal.

 

....i et seriøst båtforum bør det være rom for å harselere med Bavaria. Dette har ingenting med "respekt" for andre medlemmer å gjøre. Store O Gud Andreas.....her tråkker du i salaten :smash:

(eller du er kanskje på vei til å kjøpe Bavaria?)

 

Med denne trådtittelen bør man ikke forvente annet.... :seeya:

Har du noen gang hørt uttrykket "med glimt i øyet" ? Dersom ikke - se på TV2.

 

Må si jeg er drittlei av folk som klager over andre her på BP, dette er jo et diskusjonsforum... :puke:

Et båtforum - og ikke et forum for sarte sjeler !

 

(Unnskyld, men myke menn gjør meg forbanna....ihvertfall denne uken :rolleyes: )

Redigert av regina_nei_takk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ellers så må jeg som tidligere kun likte Yanmar(hadde tidligere Yanmar 4jhe og en VP tamd30A) pga. div. problemer med gammel Volvo nå si at jeg er meget godt fornøyd med min Volvo D1-20. Den summer fint på lavt turtall og er like tørr og fin som en Yanmar. Kanskje har det noe å si at det er en Perkins produsert i Japan men malt grønn og satt på Volvo merker.

Link to post
Share on other sites

....i et seriøst båtforum bør det være rom for å harselere med Bavaria. Dette har ingenting med "respekt" for andre medlemmer å gjøre. Store O Gud Andreas.....her tråkker du i salaten :smash:

(eller du er kanskje på vei til å kjøpe Bavaria?)

 

Med denne trådtittelen bør man ikke forvente annet.... :seeya:

Har du noen gang hørt uttrykket "med glimt i øyet" ? Dersom ikke - se på TV2.

 

Må si jeg er drittlei av folk som klager over andre her på BP, dette er jo et diskusjonsforum... :puke:

Et båtforum - og ikke et forum for sarte sjeler !

 

(Unnskyld, men myke menn gjør meg forbanna....ihvertfall denne uken :rolleyes: )

 

Må du huske hva du er innlogget som da, Lano2 :lol:. Mulig det bare er meg, men har alltid synes det er litt patetisk med menn i dameklær :lol:

 

Ikke dypt nok på denne batplassen.no for en Regina 43 lenger ? Må jeg skifte plass til (-- reference to evil site removed --) ?

 

:flag::flag_da::flag_sw: ...og gudsjelov at vi har et skipsråd med ryggrad!

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

lano2, det er ingen grunn til å ta seg nær av det Swande skriver heller, han er tydeligvis allerede god venn av noen i Skipsraadet.

 

Skipsraadet tar jo tydeligvis aksjon mot deg, men Swande som over lengre tid har kommet med tildels grove personangrep får lov til å holde på som han vil..

 

hvem som helst kan lett finne disse angrepene til Swande ved å søke med nøkkelord Anonym eller lano2, og forfatter Swande.

Link to post
Share on other sites

Mouche. Hvis du seriøst ventet på å få facit svaret på dette spørsmålet gjennom denne tråden......vel da vil jeg hevde at du har vært hmmmm någet naiv.. :wink:

 

Trådstarter ønsket vel bare å få i gang en diskusjon rundt Bavaria, noe han har lyktes med. At andre båteire, som mener at Bavaria-eiere er hårsåre, blir hårsåre - det begynner vi å bli vandt med.

 

Disse diskusjonene begynner å kjede meg. Har forsøkt, som også andre eiere av Bavaria her på forumet, å komme med konstruktive innspill. Hver gang noe positivt nevnes om dette merket virker det som mange rett og slett holder seg for ørene . Vil ikke høre om det...NEI NEI NEI. Men negative ting er morsomt (og vel tilfredstillende) å høre om for dem som selv sitter med gamle og utrangerte seilere fra -70 og -80 årene. Motivene for denne nedrakkingen, som ifølge disse eieren av gamle utrangerte seilerne fra -70 og -80 årene ikke er nedrakking OPS OPS OPS, er vel temmelig innlysen etterhvert. Og ganske, som sagt, kjedelig.

Redigert av "Mathilde" (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kan ikke huske at eiere av båter med volvomotorer har reagert på samme måte som Bavariaeierne. Det har jammen meg vært skrevet noen innlegg om hvor god moring de motorene er.

Kanskje folk har et nærere forhold til selve båten enn motoren??

Problemet med denne og noen andre tråder der Bavaria er nevnt er at en nå er blitt så hårsår at en har dratt ned alle rullegardiner og ikke tåler humor.

At det er blitt slik må nok flere ta ansvar for - men det ser jo ut som om skyteskiven er valgt og at en må stå til ansvar for hele suppen.

Link to post
Share on other sites

Det har du helt rett i , noe vår kjære konkurrent i langkjølet trebåt er et eksempel på. Avdriften er veldig stor på denne båten, selv om baugen peker i "riktig" retning.

 

Uansett så begynte vel denne diskusjonen pga en person som ikke vil kjøpe seg Bavaria , noe som er et mirakel i seg sjøl.... :lol:

 

Lano 2:

 

Du har idag tidlig i mattematikk-tråden på OT-forumet fått en siste advarsel pga av nærmest uavbrudd å harselere over eiere av en viss båtmerke - så som her igjen. Dette er et brudd på regelverket ("respekt for andre medlemmer").

 

Konsekvensen blir deg meddelt gjennom en annen kanal.

 

Andreas:

 

Dersom du/dere utestenger Lano2 på grunn av den vittigheten, vil jeg hevde at det er blitt alt for lavt under taket her på forumet - og at sensuriveren har tatt aldeles overhånd.

 

Vittigheten var jo til og med markert med en smiley! Jeg vil be deg om å ta til deg følgende som står å lese under Båtplassens etikette:

La dem holde på, og hvis du misliker utvikingen så la heller vær å les tråden.

 

Blir du provosert av noen/noe så ikke kast deg over tastaturet. Forsøk å roe ned og tenk gjennom hva du vil skrive.

 

Disse visdomsordene har du mye å lære av, Andreas.

Link to post
Share on other sites

Lano2 har som hobby å terrorisere alle som eier eller har lyst til å eie en Bavaria. For LENGE siden var noen få av hans anti-Bavaria kommentarer morsomme, nå har det gått ALT for langt etter min mening. Sosiale antenner, har du hørt om det Lano2 ??? Han skjønner ikke at han går mange på nervene ved å ødelegge tråd etter tråd, så for min del blir Båtplassen mye bedre uten såpekokeren.

Redigert av Spinner (see edit history)

Senior-du er min helt!

Link to post
Share on other sites

som selv sitter med gamle og utrangerte seilere fra -70 og -80 årene.

 

Denne bør du utdype.

 

Hva mener du?

 

Utrangert betyr jo ubrukelig.

Skal jeg forstå deg slik at min båt fra 1982 ikke lenger kan brukes?

At jeg ikke kan seile den til Skagen og Læsø og lignende?

Hvor mener du grensen går for gammel og utrangert?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...