Jump to content

Astor velger seg ny båt med råd og vink.


Astor

Recommended Posts

Hm. Det er den beste definisjonen jeg hittil har sett formulert for begrepet "penisforlenger". :cool:

Følger det med en BMW 3-serie cabbe, parkert på badeplattformen??

Noen ganger trenger selv den beste litt hjelp til å få satt ord på sine tanker, min godeste Worse :lol: Bare hyggelig å kunne være til hjelp.

 

Vi har det nå da litt enklere enn Cpt Cook - vi behøver i det minste ikke å seile helt til Australia

 

BMW 3 Cab er da ingen bil for oss familiefedre, bortsett fra når 40 års krisa slår til for fullt - og det har den vel ikke gjort enda hos noen av oss?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

BMW 3 Cab er da ingen bil for oss familiefedre, bortsett fra når 40 års krisa slår til for fullt - og det har den vel ikke gjort enda hos noen av oss?

 

Den "krisen" eler heller "det påskuddet" kom før tiden hos meg ... endte med MC, potent rekkefirer. Bilde YAMAHA, naturligvis. :yesnod: Kalles gjerne aluminiumshingsten av en viss forståsegpåer med egen kjøredress som sitter trangt over hekkpartiet... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

For da å dra den totale avsporingen inn på Astors båtvalg igjen er da konklusjonen vår:

Drit i ny båt. Bruk pengene på bil - gjerne en BMW 330i cab og motorsykkel. Da forsvinner enhver tanke om egne begrensinger

 

Og skulle du allikevel ikke følge det rådet - velg noe langt og slangt med litt fylde i hekken for å unngå for store bølger

Link to post
Share on other sites

I Bergen, hos Norsk Båtsenter ligger også en Princess 30 DS........... Denne har 2 x 124 hk TAMD 40. Fart er oppgitt til 18/24. Mindere motorer og større båt og samme fart????

Princess 30DS ble levert med aksling og drev ... denne har sikkert drev....

 

900 båter ble bygget mellom 1980 og 1989, og som tidligere sagt, skrog design av Bernard Olesinski.

Semi dyp V, (Dyp V mid skips og medium bak), samt godt rykte for sine sjøegenskaper.

Redigert av Divemaster (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det mulig å få tilsendt et innmeldingskjema til denne eksklusive forening?

Det må sendes inn en godt begrunnet og dokumentert søknad, håndskrevet, i fire eksemplarer uten gjennomskrift, attestert a vnotarius publicus eller lokal politimyndighet, ledsaget av fotos i A4 format til underbyggelse av søknadens berettigelse. :lol:

Link to post
Share on other sites

Skal man først opp i den prisklassen, så finnes der jo litt av hvert å velge i:

 

1990 Fairline Coniche til 950.000

 

1985 Fairline Corniche til 850.000

 

1984 Fairline Corniche til 790.000

 

1983 Fairline 33 Sedan til 680.000

 

1982 Fairline 32 Sedan til 650.000

 

... alle med flybrigde, sigarkasse medfølger. :cool:

 

Edit: Jøss, bikket 2000 innlegg! Er det premie for det?? :cheers:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Edit: Jøss, bikket 2000 innlegg! Er det premie for det?? :cheers:

 

Må vel lage annen "skala" for bergensere :wink:

 

Vi østlendinger burde vel ha blitt oppgradert raskere/ved færre antall innlegg :lol:

 

:cheers:

 

Når det gjaldt røverkjøpet så mente jeg det stikk motsatte. Se hva du får av båt i dine eksempler i forhold til røverkjøpet

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skal man først opp i den prisklassen, så finnes der jo litt av hvert å velge i:

 

... alle med flybrigde, sigarkasse medfølger. :cool:

 

Edit: Jøss, bikket 2000 innlegg! Er det premie for det?? :cheers:

Failine C... vanligvis levert med drev, og hvis ikke her en tendens til å ha rustne tanker på de eldre... da må maskinene ut ... ikke beste designet... :cryin:

 

Fairline 32/33 Sedan ... bare med drev, og ordentlige slag i motsjø .... bred og god inne, men utbyggingen i baugen gjør den knallhard i motsjø ... du må presse snuten langt ned slik at den ikke får sjansen til å løfte seg mye .... ikke idielt ....

 

Begge med skikkelig vindfang, og lite skrog under sjøen .... seiler godt disse båtene gitt......

Redigert av Divemaster (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I morgen går turen til Vestfold og telemark. Skal prøve å få tatt en titt på 4 Balticer. Har med meg uhildet expert i form av Nor_West.

 

Om det blir Nord West eller ei får vi se. Denne gangen skal jeg ha en båt uten alt for mye jobb.

Fruen har bestemt at det IKKE skal være tepper på gulvene. Lettere renhold når de to andre papagøyene søler fuglefrø og annet snadder.

 

Starter i Porsgrunn og jobber oss nordover til Horten.

 

De fleste ligger på land, men i Larvik blir det prøvetur.

Link to post
Share on other sites

I morgen går turen til Vestfold og telemark. Skal prøve å få tatt en titt på 4 Balticer. Har med meg uhildet expert i form av Nor_West.

 

Om det blir Nord West eller ei får vi se. Denne gangen skal jeg ha en båt uten alt for mye jobb.

Fruen har bestemt at det IKKE skal være tepper på gulvene. Lettere renhold når de to andre papagøyene søler fuglefrø og annet snadder.

 

Starter i Porsgrunn og jobber oss nordover til Horten.

 

De fleste ligger på land, men i Larvik blir det prøvetur.

 

Vet ikke årsmodell på båtene, men her er noen tips:

 

-85 og eldre har ikke syrefaste pulpiter etc..

 

Lekkasjer (eller skader etter lekkasjer) i vinduer bør sjekkes. Gjelder både forut og akterkabin.

Sjekk i bunnen under skap akterut at det ikke det er vann.

 

Sjekk septiktank og slanger + gjennomføring.

 

Hvis det er VP -41 motor så sjekk at avtappingskran på varmeveksler ikke er korrodert. Den kan bli veldig vått hvis den knekker under gange.

 

Ellers sjekke det som man alltid gjør.

 

Skruer i vindskjermer har tendens til å løsne på Baltic.

 

Anbefaler thruster :blush:

 

 

Da skal jeg ikke mase mer...

 

:cheers:

Link to post
Share on other sites

Vet ikke årsmodell på båtene, men her er noen tips:

 

-85 og eldre har ikke syrefaste pulpiter etc..

 

Lekkasjer (eller skader etter lekkasjer) i vinduer bør sjekkes. Gjelder både forut og akterkabin.

Sjekk i bunnen under skap akterut at det ikke det er vann.

 

Sjekk septiktank og slanger + gjennomføring.

 

Hvis det er VP -41 motor så sjekk at avtappingskran på varmeveksler ikke er korrodert. Den kan bli veldig vått hvis den knekker under gange.

 

Ellers sjekke det som man alltid gjør.

 

Skruer i vindskjermer har tendens til å løsne på Baltic.

 

Anbefaler thruster :blush:

Da skal jeg ikke mase mer...

 

:cheers:

 

Dette er da ikke mas!

 

Takk til samtlige for gode bidrag. Men for all del, ikke stopp å komme med forslag.

 

Liker ikke å gå rundt uten å være båteier. Får jeg tilslag på en så lar jeg den ligge på vannet i vinter. En ny båt gir et hyggelig løft i hverdagen.

 

GOD HELG alle båtvenner!

 

:cheers:

:cheers::cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...