Jump to content

Astor velger seg ny båt med råd og vink.


Astor

Recommended Posts

Den ble desverre 40.000 for dyr.

 

Får følge med å se om det dukker opp noe som er etter min lommebok. :headbang:

Astor, den så såpass bra ut, samt at den "er ferdig utstyrt" slik at når du skal finne manglende beløp i lommeboka, så skal du tenke "jaja, jeg lever billig båtutstyrsmessig resten av vinteren" :wink:

 

Det er jo ikke sikkert at om du velger en båt som er 40`lavere, at dèt blir noe billigere av den grunn?

Link to post
Share on other sites

Astor, den så såpass bra ut, samt at den "er ferdig utstyrt" slik at når du skal finne manglende beløp i lommeboka, så skal du tenke "jaja, jeg lever billig båtutstyrsmessig resten av vinteren" :wink:

 

Det er jo ikke sikkert at om du velger en båt som er 40`lavere, at dèt blir noe billigere av den grunn?

 

Er klar over det, Perlen. Men nå sier mor, nok er nok. Det er da man føyer seg og får ro i heimen. :crazy:

Må holde meg til budsjettet. Maks: 605.!

Link to post
Share on other sites

Du har gjort en MegaTabbe du Astor :wink: Aldri selg uten å ha et nytt Slagskip eller Hangarskip på handa er min mening. Nå må du lide alle båthelvetelses kvaler til straff :lol: Når det gjelder din lokale ØKH så husk at det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse :yesnod: Og her snakkes det av erfaring :cryin: som kostet meg et nytt hus :cryin::cryin::crazy:

Link to post
Share on other sites

Er klar over det, Perlen. Men nå sier mor, nok er nok. Det er da man føyer seg og får ro i heimen. :crazy:

Må holde meg til budsjettet. Maks: 605.!

Har du bydd ham 605000,- da?

 

Uansett....:

Regner med at du også må låne litt for å kjøpe, og da spiller jo ikke noen tusen mer så mye.

Du får jo prutet den noe ned om du ikke får den 605`, så kanskje 615`???

Link to post
Share on other sites

Er klar over det, Perlen. Men nå sier mor, nok er nok. Det er da man føyer seg og får ro i heimen. :crazy:

Må holde meg til budsjettet. Maks: 605.!

OK, Astor. Du er en klok mann. Det er nå du skal ta frem virkemidler og våpen vi menn er i besittelse av.

 

Om to dager er det fredag. Da tenker jeg revy i Oslo, med dertilhørende middag med levende dans etc er på sin plass. Nå er det også slik at å bestille biletter til revy, er billigere om du samtidig bestiller hotellrom på et samarbeidende hotell. Ta en overnatting. Ta overnattinga på et eldre ærverdig flott hotell, ikke noe nymotens greier (æsj, har bodd på byporten/plaza og Opera, gørrkjedelig glasstilværelse, mye bedre med atmosfære) Dagen derpå inviterer du fruen på spasertur. Begynn på aker brygge, fortsett til Herbern, møt gjerne medlemmer herfra som du orienterer på forhånd slik at samtalene løper inn på fordeler etc i tråd med det DU ønsker. Se på mange andre båter. I helgene er der masse folk i båtene sine, snus inn atmosfæren. Innen du er hjemme på Sætre igjen er det i boks, ok ????

 

Når det er sagt, så har jeg nå et forklaringsproblem overfor min kone, da hun er inne og kikker på alt som er når jeg ikke er hjemme :cryin::cryin: Derfor folkens, nye tips oversendes meg, da i IM som kan slettes etter memorisering i mitt hue :lol:

Link to post
Share on other sites

OK, Astor. Du er en klok mann. Det er nå du skal ta frem virkemidler og våpen vi menn er i besittelse av.

 

Om to dager er det fredag. Da tenker jeg revy i Oslo, med dertilhørende middag med levende dans etc er på sin plass. Nå er det også slik at å bestille biletter til revy, er billigere om du samtidig bestiller hotellrom på et samarbeidende hotell. Ta en overnatting. Ta overnattinga på et eldre ærverdig flott hotell, ikke noe nymotens greier (æsj, har bodd på byporten/plaza og Opera, gørrkjedelig glasstilværelse, mye bedre med atmosfære) Dagen derpå inviterer du fruen på spasertur. Begynn på aker brygge, fortsett til Herbern, møt gjerne medlemmer herfra som du orienterer på forhånd slik at samtalene løper inn på fordeler etc i tråd med det DU ønsker. Se på mange andre båter. I helgene er der masse folk i båtene sine, snus inn atmosfæren. Innen du er hjemme på Sætre igjen er det i boks, ok ????

 

Når det er sagt, så har jeg nå et forklaringsproblem overfor min kone, da hun er inne og kikker på alt som er når jeg ikke er hjemme :cryin::cryin: Derfor folkens, nye tips oversendes meg, da i IM som kan slettes etter memorisering i mitt hue :lol:

Den planen din vil forårsake at Astor blir eier av en seiler :)

Det er som kjent mest seilbåter på Herbern vinterhalvåret..

Link to post
Share on other sites

Har du bydd ham 605000,- da?

 

Uansett....:

Regner med at du også må låne litt for å kjøpe, og da spiller jo ikke noen tusen mer så mye.

Du får jo prutet den noe ned om du ikke får den 605`, så kanskje 615`???

 

Har lagt inn bud med frist til i morgen kl. 20.00. 610.000 , ikke et ord til Mørepapegøya. :nono:

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg kjøper en båt på Vestlandet. Ta Bergen som utgangspunkt. Fart 15 knop marsj. Skal til Sætre i Hurum. (Drøbak)

 

Hvor lang tid skal jeg regne på turen?

Hva koster det med dekkslast samme vei?

Stavanger > Drøbak er ca 250 NM, d.v.s. ca 16 timer.

 

Bergen Stavanger ca 100???

 

Det er bare det at vi fikk beskjed om at det blir ca 10 timer med Faxen, det ble 6 døgn!! :cryin::headbang:

 

Det er faktisk en vær og bølge :eek: faktor , som har en viss påvirkning på klokka....

 

Faxen

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg kjøper en båt på Vestlandet. Ta Bergen som utgangspunkt. Fart 15 knop marsj. Skal til Sætre i Hurum. (Drøbak)

 

Hvor lang tid skal jeg regne på turen?

Hva koster det med dekkslast samme vei?

Jeg betalte 18 lapper fra Ålesund for et år siden, 11 x 3,5 meter. Måtte ordne krybbe selv.

Det var med Nord lines, første tilbudet var på 27!!!!!

Link to post
Share on other sites

Det som bekymrer meg når det gjelder Scan Baltic er den trange akterlugaren og toalettet. Med min 183 må jeg krype inn på do. :lol: (Det har vel nesten hendt en sommerkveld, men av helt andre grunner. :lol::cheers::lol:

 

Balticeiere sier det kan bli temmelig hett i akterlugaren. (Ikke slikt som dere tror) (Koffert)

 

Bendik på Sætre har malt rompa på sin kjære hvit. (båten) Det skal visst hjelpe.

Vet dere om andre smarte påfunn for å få til litt mer ventilasjon der nede?

Link to post
Share on other sites

Det som bekymrer meg når det gjelder Scan Baltic er den trange akterlugaren og toalettet. Med min 183 må jeg krype inn på do. :lol: (Det har vel nesten hendt en sommerkveld, men av helt andre grunner. :lol::cheers::lol:

 

Balticeiere sier det kan bli temmelig hett i akterlugaren. (Ikke slikt som dere tror) (Koffert)

 

Bendik på Sætre har malt rompa på sin kjære hvit. (båten) Det skal visst hjelpe.

Vet dere om andre smarte påfunn for å få til litt mer ventilasjon der nede?

Er det ikke ventiler til å åpne? (vinduer)

Link to post
Share on other sites

På eldre Balticer er ventilene (vinduene) ikke til å åpne. De kan vel byttes. Men det koster vel noen kroner.

 

Nå har vi kun hatt Baltic'en vår i en sesong, så erfaringsgrunnlaget er litt tynt.

Vi var ikke plaget med at det ble for varmt i aktercabinen nå i sommer.

Nå var vel ikke akkurat trope varme i juni og august iår.

 

Det vi var plaget med var lukt fra den blekkboksen som er montert under køya. Der må jeg finne på noe lurt i løpet av vinteren.

 

Jeg er 190 cm (omkretsen er vel ca den samme som hos deg Astor) og har ikke problemer med å komme inn på dassen. Må jo bøye seg noe ned, men ikke mer enn jeg er vant til fra andre båter.

 

Mariell

Link to post
Share on other sites

Jeg er 190 cm (omkretsen er vel ca den samme som hos deg Astor) og har ikke problemer med å komme inn på dassen. Må jo bøye seg noe ned, men ikke mer enn jeg er vant til fra andre båter.

 

Mariell

Nå er jeg grønn på Balticer - men jeg mener å ha hørt at akterlugaren er høyere på nyere modeller enn på eldre modeller?

 

Jeg synes NordWest er en fin båt. Kjørte forbi en som ligger på land syd for Åsgårdstrand i dag - tenkte da at det var en fin båt for Astor :smiley:

Link to post
Share on other sites

"Nå er jeg grønn på Balticer - men jeg mener å ha hørt at akterlugaren er høyere på nyere modeller enn på eldre modeller? "

 

Stemmer det. nå har jeg en 86 modell og det er av den lave typen.

 

Skal ikke påstå at jeg kan stå oppreist med rett rygg å urinere, nå har forøvrig stående urinering vært forbudt på våre båter de siste 15. år.

 

Mariell

Link to post
Share on other sites

Alle Nordic`r har vinduer til åpne som standard både på toalett og over seng i akterkabin :wink:

Eldre Balitic`r har det ikke.

Høyden på toalett er litt lav, men det er en vanesak. Størrelsen forøvrig er grei nok, og bedre enn på mage andre båter under 30`.

Når man skal kle av/på seg står man i midtgang der høyden ikke er noe problem pga åpen skyveluke.

Skal du ha Baltic med høy utgave av AC må du kjøpe ganske ny og prisen er langt over ditt budsjett.

 

Må du ha 4 faste kløyeplasser?

 

PS! Badeplattform på Baltic er lavere enn på Nordic og lager en del "klasking" når det ikke er "flatt hav".

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi trenger ikke 4 soveplasser. Men visse kriterier er jo allerede satt. Vi er ganske bortskjemte med plassen i Elwaroen. Derfor er bredde på 3.25 og derover også et krav.

I tillegg har jeg to to-vingede matroser ombord i hvert sitt bur. De skal ha en grei flate for burene, oppe. Det har mor bestemt.

 

Det bør nok være en båt mellom 29 og 33 fot. Og uten drev. Og nødvendigvis ikke akterkabin. En stor sosial gruppe bak er et stort ønske. Vi er sosiale mennesker og liker å kunne ta i mot de sene kveldstimer i lag med andre båtvenner rundt et bord med små .... :drink::cheers::lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...