Jump to content

Astor velger seg ny båt med råd og vink.


Astor

Recommended Posts

:smash:

Ikke noe tvil om at både skipperen på Astor og Astor kler hverandre godt.. Det ser ut som skipperen stor koser seg...

skippernbp.jpg

 

Hei Inge

Nytt båtliv?

Om du var ivrig på sjøen før blir du mer der nå.

Synd jeg ikke var ombord når du var der, men det kommer flere anledninger. :cheers:

Dette har du jobbet for, og fortjent. :smash:

Du kan like gjerne først som sist venne deg til å ligge og seile på utstilling, det er den eneste

"ulempen" med båttypen jeg har erfart.

Et lite godt råd:

LIGG UNNA "KONGEVINKING". :wink:

mvh

giver :seeya:

Link to post
Share on other sites

Kom akkurat hjem fra en pærlehelg på fjorden. Må få grattuler så masse med oppfyllelse av drømmen, også samme helg som bursda`n, det var litt av en helg skulle jeg tro.

I tillegg fikk dere jo årets hittil flotteste helg på vannet ! Skulle det bli slik at våre veier krysses tar jeg imot innbydelsen fra tidligere og kommer over for en prat om både nye eieren på "Gamle" Astor og for å ta en titt på "Nye" Astor :cheers:

 

Hilsen Styrmann på "Svanen" :flag:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Kom akkurat hjem fra en pærlehelg på fjorden. Må få grattuler så masse med oppfyllelse av drømmen, også samme helg som bursda`n, det var litt av en helg skulle jeg tro.

I tillegg fikk dere jo årets hittil flotteste helg på vannet ! Skulle det bli slik at våre veier krysses tar jeg imot innbydelsen fra tidligere og kommer over for en prat om både nye eieren på "Gamle" Astor og for å ta en titt på "Nye" Astor :cheers:

 

Hilsen Styrmann på "Svanen" :flag:

 

 

Båtvenner er alltid velkomne. Er ombord så og si hver dag/kveld. Vimpelen er også kommet på plass.

 

mvh Astor

Link to post
Share on other sites

Gratulerer nok en gang Astor , gikk å venta på tlf fra deg for å gå ut å møte deg. Utpå dagen gikk det opp et lys hvorfor jeg ikke hørte fra deg , tlf lå hjemme på lading. Var litt dumt det da , men vi sees jo snart likevel .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Takk for alle gratulasjoner :flag::sailing:

 

Jeg lovte flere bilder. Her er noen smakbiter:

 

intr._mot_babord.jpg

 

Fruen har tatt gardinene ned for vask. Persiennene beskytter både mot varme og falming av interiøret, samt innsyn når vi ligger mot havn.

 

intr_mot_babord_2.jpg

 

Stort deilig pentry med 165 liters kjøleskap, samt isboks for oppebavering av leskende drikke.

 

foererposisjon.jpg

 

akterhytta.jpg

 

Akterhytta med gode liggemuligheter. Båten har to toaletter. Et forrut og et akter.

 

inngang_foererplass.jpg

 

Styrbord side.

 

forpiggen.jpg

 

Forpiggen.

 

bergholmsundet.jpg

 

Gjennom Bergholmsundet.

 

akter.jpg

 

Akterdekket.

 

lovebaat_og_en_kamerat.jpg

 

"Loveboat" (Ove) og en arbeidskamerat ombord. De likte det de fikk se.

 

de_gamle.jpg

 

Var i dag innom gjengen som møtes hver morgen i klubbuset til Sætre båtforening. De hadde bedt om visning ombord.

 

11_knop.jpg

 

11 knop og heggbølgene er faretruende store.

 

16_knop.jpg

 

Her går vi på fulle maskiner i 16.5 knop.

 

bergholmsundet_2.jpg

 

Gjennom Bergholmsundet.

 

innloepet_til_havna.jpg

 

Innløpet til hjemmehavna.

 

fb.jpg

 

Fra toppetasjen.

 

ved_borgen.jpg

 

Bilder fra Oscarsborg gjestehavn. I dag benyttet jeg tiden til å trene på finmanøvrering med to motorer. Etter litt tid så begynner dette også å sette seg.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Strålende bilder, ser jo helt ny ut innvendig - kunne jo vært brukt i salgsannonse disse, men det drøyer vel litt til den skal selges? Antydet du ikke at du ga 1 mill. pluss, virker jo som veldig mye båt for pengene dette - det må jo være noen ulemeper :nonod: . Du får nybåten min til å virke som et dårlig kjøp :confused: . Min neste båt blir nok en Trawler, om det blir om ett eller tre år får tiden vise.

Link to post
Share on other sites

Navnet ja? Vi vurderte om vi skulle fortsette å kalle henne Grandy. Vi har nå bestemt oss for å fortsette med Astornavnet også på GBen.

 

mvh Astor

 

Jeg synes dere bør gjøre en ekstra vurdering ang navnet på båten, den har jo tross alt vært eier av dette navnet i svært lang tid etter det jeg kjenner til, og seilt på flere hav også under det navnet. Tidligere eier fortsatte også å bruke dette navnet på henne, selv om han i alle år har benyttet et annet navn på alle sine båter, og det er ikke få båter han har eid.

Dette er utvilsomt en båt man omtaler som hun, eller henne, og Astor er da vitterlig et herrenavn?

 

Når man ser på båten er hun også for stor og flott for navnet Astor, hun er grand, og også en ekte Grand Banks. Grandy av Hurum er båtens eneste rette navn nå som hun har byttet hjemmehavn, og med det navnet vil hun garantert bringe lykke og glede til sin nye eier. Det bringer som kjent ulykke å bytte navn på en skute.

 

Tenk om du noen gang skulle ta henne til Amerika, kanskje amerikanerne vil lese navnet Astor, og det første som slår dem da er Ass-tor. Uff å uff.

 

:flag:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Er det en ting man ikke skal bekymre seg for, så er det hvordan amerikanerne oppfatter navnet Astor. :smiley:

 

John Jacob Astor utvandret fra Tyskland til USA på slutten av 1700-tallet og er utgangspunktet for en av de mest prominente og rikeste amerikanske familene i USA. Personer i samme familie er adlet i England. Det finnes byer ved navn Astor i flere amerikanske stater og Astor Place er et landemerke i New York. Og hotellet Waldorf-Astoria er også rimelig godt kjent.

 

Så storheten i Astornavnet er vel bevart. Og så synes jeg at Astor kan få kalle båten det han og kona har lyst til. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...