Jump to content

Astor velger seg ny båt med råd og vink.


Astor

Recommended Posts

Takk for gratulasjoner folkens! Og til "Giver" som har vært pådriver for det hele. :lol:

 

En gammel drøm har gått i oppfyllelse. Fredag reiser jeg ned til Tønsberg for å føre damen hjem til Storsand. Den 31 år gamle skjønnheten heter i dag Grandy, men bytter trolig navn til Astor etter hvert. En Grand Banks 36 classic med 2 x 196 hk VP. Meget pen utvendig og helt grei innvendig. Jeg har hatt gleden to ganger å tatt henne utpå fra Vallø hvopr hun oppleves som svært sedat når sjøen står på.

Vi gleder oss til å flytte inn, fruen og jeg og matrosene Jaco og Pjokken. Vi gleder oss til å ta ny-båten til Hortentreffet og prøve båtlivet fra en annen side enn i vår gamle Nord West.

 

Gamlebåten havnet på Hurum, gledlig nok, hos en hyggelige famile nede på Sætre.

 

 

sbside__t.berg.jpg

 

bbside_t.berg.jpg

 

Flere bilder vil komme etter hvert.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye med ny båt Astor.... :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Med all respekt Astor. Å døpe en vakker kvinne må vurderes nøye. Å gi en 31 år gammel aristokratisk kvinne namnet Astor??? Dette må du vurdere. Ellers er GB 36 ei svært stolt skute. Gratulerer så mykje. God motorisert, bruk hestekreftene slik damen fortjener det! Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Med all respekt Astor. Å døpe en vakker kvinne må vurderes nøye. Å gi en 31 år gammel aristokratisk kvinne namnet Astor??? Dette må du vurdere. Ellers er GB 36 ei svært stolt skute. Gratulerer så mykje. God motorisert, bruk hestekreftene slik damen fortjener det! Lykke til.

 

Hun heter i dag Grandy. Men tradisjonen tro blir det Astor. Har akkurat sittet og fyllt ut endringsskjema til Maritim radio. I morgen må forsikring tegnes. Mye å passe på. Tror Storebrand er et godt alternativ med 7500.- for forsikring på 1.2?

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...