Jump to content

Astor velger seg ny båt med råd og vink.


Astor

Recommended Posts

Navnet er naturlegvis ditt valg. Ofte er det slik at det er personlege ting knytt til namnevalet. Kjenner ikkje til ditt, men det er heller ikkje så nøye. Her på vestlandet har vi båtar som heiter både Hårek og Geir (og det som verre er) Synes likevel at båten din er meir ei prinsesse/dronning enn ein mannsperson..... Uansett - lykke til!!!

Link to post
Share on other sites

Tror Storebrand er et godt alternativ med 7500.- for forsikring på 1.2?

mvh Astor

Først :flag: GRATTIS :flag: , og så var det forsikkringa . Som jeg sa til deg i tlf , vi sparer så mye at vi har gratis båtforsikkring kontra if . Når vi flytta over til Storebrand ,gikk vi ned 4 lapper i året . Så der kan du se , lønner seg med en sjekk runde . Lykke til med den nye skuta , regner med å se dere snart .

 

Tine III og Økosjefen

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Har akuratt staatt opp og det forste jeg ser. Er att Astors store dromm er gaatt i oppfyllelse.

 

Gratulere saa mye Astor. :flag:

 

Da ble du, ikke overaskende Den forste av oss som fikk deg en Trawler.

 

Fin baat, har vaert aa sett paa'n selv.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Hun heter i dag Grandy. Men tradisjonen tro blir det Astor.

mvh Astor

Dette er så definitivt ikke et hannkjønn. Navnet må bli "M/Y ASTORIA"

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Tror Storebrand er et godt alternativ med 7500.- for forsikring på 1.2?

 

mvh Astor

Ville sjekket Norwegian Broker også jeg da.

 

Dette er så definitivt ikke et hannkjønn. Navnet må bli "M/Y ASTORIA"

:lol: Samme tenkte jeg. For dette er jo ikke en båt - det er en skute - og de er hunnkjønn - på godt og vondt :smiley:

 

Store gratulasjoner Inge :yesnod: Du får ta en sving innom gamlebyen og hilse på. Vi kommer til å ligge N for brua i sommer - og det er plass på utsiden om det er trangt i kanalen

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye Astor! :flag:

Hva er max. speed med denne motoriseringen?

 

Max fart er rundt 16 knop.

 

Om mye skal gjøres? Jeg kommer til å begynne å demontere lister for lakkering med Epifanses-lakk. Når høsten og vinteren kommer blir det innvendig puss av Burma-skogen. Her er det lite med laminat og rexpatex. Hel teak over alt. Alt er endel større enn hva vi har vært vant med. Bla. 165 liters kjøleskap! Det eneste som er i mindretall obord er duppeditter. En gammel plotter og VHF kun på nedre førerposisjon. En VHF på flyen er for meg sikkerhet og vi som ferdes mye her i Oslofjorden av BP-folk bruker jo 77 oss i mellom.

Et Honda-agregat er også på ønskelisten. Ellers så har båten alt vi kan ønske oss.

 

Den gamle eieren ringte akkurat nå og sa at båten kan hentes i kveld. Men i dag har jeg DAGEN og familien kommer på besøk med grilling og kakespising. Hvem hadde trodd at man skulle få en GB i bursdagsgave?? :cheers:

 

Takk for alle lykkeønsninger!

Navnet skal selvsagt vurderes, men vi har alltid kallt båtene for Astor. Det navnet sitter godt inne.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Rolig utvendig men ikke inne i hode.

Ombord fant jeg orginalbrosjyrene fra 1980. Helt pene uten bretter!! Samt alle leveringspapirene fra GB.

 

Jeg vil også legge til at hadde det ikke vært for fruens velvillighet så hadde jeg ikke vært i den situasjon som vi nå befinner oss i. Hun er blitt et flott båtmenneske. :flag:

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...