Jump to content

Astor velger seg ny båt med råd og vink.


Astor

Recommended Posts

Jeg vil også legge til at hadde det ikke vært for fruens velvillighet så hadde jeg ikke vært i den situasjon som vi nå befinner oss i. Hun er blitt et flott båtmenneske. :flag:

 

Mvh Astor

 

Alle sunnmøringer er slik. Jeg er også gift med en. :smiley:

Redigert av oddgeir (see edit history)

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Link to post
Share on other sites

Jeg vil også legge til at hadde det ikke vært for fruens velvillighet så hadde jeg ikke vært i den situasjon som vi nå befinner oss i. Hun er blitt et flott båtmenneske. :flag:

 

Mvh Astor

Hei

Min påstand:

En ting er å falle for en slik skute :wink: , men når man har vent seg til det så er det i grunnen intet alternativ :nonod: .

Du får aldri fruen med på bytte av båt type etter dette.

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Gratulere med ny båt. Håper og få tatt en tur til Tofte der jeg har slekt,har til og med bodd på Tofte jeg sier bare "Hurum i mitt hjerte," Jeg bor desverre på den gærne sia. :flag::flag::cryin::cryin:

Unnskyld meg er det noen som kan flytte de to yougurtbegerne så jeg får dokke???

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny og flott båt, Astor.

 

Når pensjonsalderen nærmer seg (60 år) og jeg får mer tid å tilbringe på sjøen, så blir det forhåpentligvis noe trawler-lignende på meg også. En pent brukt 380 Commander, 410 Commander eller Beneteau 42? :flag:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Og det er nærmere 40 som heter Astor ...

 

Grattis med ny båt!

 

 

Eneste i Oslofjorden etter hva jeg vet.

 

I dag heter båten "Grandy". Kona syntes "Svanen" er et passende navn. Vi får se.....

 

I mellomtiden svarer jeg på Astor og Grandy om hverandre.

Gamlebåten heter nå "Kork".

 

Jeg tar med naboen på hentetur i morgen. Regner med å forhale fra Vallø før 12.00 i morgen, med hjemkomst Storsand ca. 15.00. Det er meldt flatt vann og pent varmt vær ut på dagen.

 

Vi gleder oss... :flag:

 

Ha en fin helg alle båtvenner!!

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Regner med å forhale fra Vallø før 12.00 i morgen, med hjemkomst Storsand ca. 15.00.

mvh Astor

Kan du ikke prøve 77 når du passerer Bastøya Astor , så skal jeg se om jeg kan komme ut på fjorden og flagge for deg . Har alt for mye å gjøre om dagen , båt og båthavn + huset som står her å skriker etter maling . Men skal nå gjøre et forsøk på å komme utpå fjorden å flagge deg hjem .

PS: Veit ikke hvordan du klarer det men , spise kaker istedenfor å hente nybåten . Hadde jeg knekt begge beina , så hadde jeg kansje måtte venta litt . Men familien kunne kommet og spist ombord når jeg hadde ankommet hjemmehavna ,men jeg er verre enn ungane jeg da .Skal gjerne ha nye ting tvert ,vente er ikke min sterke side .

 

:flag: Gratulerer med dagen og hils fruen og fjerkre og resten av familien , nå har du plass til alle .Gratulerer nok en gang med en flott skute . :drink:

 

Hilsen oss på

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Kan du ikke prøve 77 når du passerer Bastøya Astor , så skal jeg se om jeg kan komme ut på fjorden og flagge for deg . Tine III

 

 

Skal huske på å ringe deg når jeg passerer Slagentangen, Runo.

Hadde vært koslig med en prat utpå.

 

Prekas!

 

mvh Inge


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Tidlig oppe i dag Inge? Sommerfugler i maven? :smiley:

Ha en fin tur hjem med Grand Banks'n

 

Er oppe kl. 05.00 hver dag. Her er intet latmannsliv. Tar 08.15 ferja over til Svelvik sammen med naboen. I Svelvik venter guttongen (28) og frakter oss til Vallø. Har tatt med kortbukse og solkrem. Snakk om kremvær for å hente ny-båten. Drar fra Vallø så snart alt er klarert.

 

Prekas.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har tatt med kortbukse og solkrem. Snakk om kremvær for å hente ny-båten.

mvh Astor

Den store lokalavisa våres , klarer å melde bare svarte skyer men opphold og 4-8 ms . Men sola skinner den , men veldig disig på mårran enda . Ha en god tur hjemmover , kansje vi sees på veien .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Turen hjem fra Tønsberg på fredag gikk etter oppskriften. Flatt vann og sola midt på himmelen. 8 knop ble GBen lagt i og de to hvite!! brummet fint der nede. (VP-ene er malt hvite)

 

Vi gikk innenfor Bastøya og kalte opp Tine III m,en ingen svarte. Deretter bvar det Filtvet og hjem til Storsand. Ingen overaskelser under veis.

Vi målte toppfarten til 16.5 knop, men det blir kun en utblåsning i ny og ned. Godt å ha noe å gi på med når det rusker litt. Hun ligger fjellstøtt med sine nesten 15 tonn ferdigbunkret.

Føler hun vekker endel oppmerksomhet der vi dukker opp. Folk stiller seg opp og titter. Godt vi sitter litt nedsunket oppe på FB.

Fra lørdag til søndag lå vi i Sandspollen hvor båtvenner strømmet til med gratulasjoner noe vi kvitterte med omvisning ombord. Astor er en god båt å sove i, kan jeg forsikre.

Navnet ja? Vi vurderte om vi skulle fortsette å kalle henne Grandy. Vi har nå bestemt oss for å fortsette med Astornavnet også på GBen.

 

 

Her noen bilder fra turen:

 

[

bbside_akterover.jpg

 

sbside_foroverbb.jpg

 

skippernbp.jpg

 

inngang_akterhyttabb.jpg

 

gb_fortoeyd_storsandbp.jpg

 

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ikke noe tvil om at både skipperen på Astor og Astor kler hverandre godt.. Det ser ut som skipperen stor koser seg...

skippernbp.jpg

 

Gratulerer så meget atter engang

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...