Jump to content

Glen L. Crackerbox med mahogny dekk og gromlyd.

Buster L Mercury

Recommended Posts

Jp62 skrev for 8 timer siden:

Ser du har eksosen rett opp . Regner med at du har tørr eksos , er det en bilmotor som er satt inn ? Da bør du vel kjøre med øreklokker . Jeg har min eksos ut bak og hører den rimelig godt .Men det er tøft . 

Hei. Ja, nei dette er bare for show mens jeg bygger. Da er ikke pottene i veien. Det blir tørr eksos men med litt demping. Ja det er en Chevy 350. ??

• 3 uker senere...
  • 1 år senere...
Buster L Mercury skrev 17 minutter siden:

Herdins pulverbeis er vel lettest å få tak i?

Den er ganske grei å jobbe med😊 Pleier gjerne tynne den ut litt mer enn oppskriften for så heller påføre flere strøk, mindre risiko for skjolder da.

Kjekt å se framdrift, blir vakkert!

Buster L Mercury skrev 1 time siden:

Herdins pulverbeis har blitt bestillingsvare nå!

Irriterende greier det der, tidligere fikk man jo Herdins i "alle" butikker.

Sjekk ut Coop OBS Bygg, enkelte butikker har fremdeles beisen som hyllevare. Her i området blir den nærmeste butikken med Herdins pulverbeis OBS Bygg på Ålgård, 30-40min kjøring fra hvor jeg holder til. Hverken Stavanger eller Sandnes har lenger. Var innom Ålgård for et par uker siden og kjøpte inn en god neve med poser, så har vi litt en stund til😄

Var innom den lokale OBS bygg, men de hadde også sluttet å selge Herdins. Det er tydeligvis mange som selger dette på nett, men litt dårlig utvalg så de fleste hadde bare en av de to jeg skulle ha.
Løste seg til sist, men to poser med frakt koster nå 267kr! Må jo være 3-4 ganger av hva jeg betalte på den lokale Fargerike for fem år siden? Apropos Fargerike, de tar 189kr pr pose pluss frakt. 

IMG_3418.jpeg

Nice :tommel_opp:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Gjør seg med litt farge😀👍 Får fram dybden i treet. Tenker du kjøre ren rød mahognibeis som nå, eller tenker du brekke den videre i farge?

WestSystem anbefaler å ikke tynne epoksyen (med tanke på overflatebehandling med epoksy, les gjerne videre nedover den siden). Men, ja, det går an å tynne epoksy med aceton, spørsmålet er om det har noen hensikt. Ufortykket epoksy i seg selv har god penetreringsevne, tynning vil ikke forbedre denne.

206 gir ca. 20-30min åpentid (dagen tips fra meg, helt gratis; skru av telefonen slik at ingen forstyrrer deg når du limer, pratesyke folk har du ikke tid til når epoksyen er blandet😄). Den blir fast innen 9-12 timer og herdet til full styrke på 2-3 dager. Overflaten kan fremdeles synke bittelitt den første uka, men så stabiliserer det seg. 

Bare mahognibeis i flere lag på stavene. Mix mellom mahogni og mahogni brun på dollbord for å markere disse. 
Bra tips med å skru av mobilen. :glimter:
Tynning med aceton er for at den skal flyte bedre ut. Ren epoxy er seig som sirup. Vet ikke om det hjelper, men…

Litt mer beis har kommet på dekket. 

IMG_3750.jpeg

IMG_3752.jpeg

IMG_3751.jpeg

IMG_3753.jpeg

IMG_3754.jpeg

Ble fint med fargeforskjellen mellom dollbordene og resten av dekket:tommel_opp: Kommer til å "poppe" skikkelig når du får epoksy og lakk på.

Hvilken temperatur holder du på i? West System er nok i den litt seigere enden av skalaen i forhold til enkelte av konkurrentene, men ville nok likevel unngått å tynne den noe særlig. Hvis du jobber i kaldt lokale kan du sette kannene i vannbad slik at epoksyen holder 20 grader ved blanding. Dette gjør selvsagt at limen herder noe raskere enn om den er fem grader kaldere, men hjelper på viskositeten og inntrengningen i treet. Blander du i et kar med stor overflate unngår du at det går varmgang i limen. Ideelt sett, hvis kjølig lokale, bør du prøve å jekke opp temperaturen litt, i alle fall i et par timer, slik at limen får trengt inn og satt seg. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...