Jump to content

Glen L. Crackerbox med mahogny dekk og gromlyd.


Buster L Mercury

Recommended Posts

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Flott å se det tar form 😎

Du trenger egentlig ikke noe særlig luftfilter på sjøen, så jeg hadde vurdert et Butterfly scoop i stedenfor. Og hvis du skal fortsette med tørr eksos, hva med å fjerne grenrørene og heller dra opp fire separate rør på hver side 😎

som de gjorde i gamle dager…

image.jpeg.566039ba3ff89c024da034fe99ce06f2.jpeg

Link to post
Share on other sites

Buster L Mercury skrev On 2021-6-24 at 11.19:

Jeg er ikke helt fornøyd med dashbordet, fikk litt for mye støv i lakken, så nå lager jeg et nytt. 

 

Jeg har lest igjennom tråden. Imponerende flott arbeide! Men hva slags beis og lakk er det du bruker for å få en så flott finish? Jeg lurer på type og fabrikat.

Link to post
Share on other sites

Jannmar skrev On 7.9.2021 at 5.54:

 

Jeg har lest igjennom tråden. Imponerende flott arbeide! Men hva slags beis og lakk er det du bruker for å få en så flott finish? Jeg lurer på type og fabrikat.

Bruker Herdins lakkbeis, Mahogny.

Så legger jeg på et strøk eller to med 2-komponent epoxy (feks West Systems eller Axson)

Til slutt noen lag 2-komponent polyuretanlakk.

Link to post
Share on other sites

Honduras skrev On 6.9.2021 at 23.31:

Flott å se det tar form 😎

Du trenger egentlig ikke noe særlig luftfilter på sjøen, så jeg hadde vurdert et Butterfly scoop i stedenfor. Og hvis du skal fortsette med tørr eksos, hva med å fjerne grenrørene og heller dra opp fire separate rør på hver side 😎

som de gjorde i gamle dager…

image.jpeg.566039ba3ff89c024da034fe99ce06f2.jpeg

Kult bilde, men en lyd-freak som meg har også en grense. Dette blir for meget.... :-D

 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

I høst har det ikke vært så mye progresjon, heller motsatt vei. I sommer hadde jeg båten på vannet to ganger for å prøvekjøre med en dårlig nedkappet snekkepropell som fungerte dårlig. Det jeg fant ut var at jeg burde bytte gearkasse til direkte utveksling 1:1. Så i sommer fikk jeg tak i en slik gearkasse. Nå har jeg hatt motoren ute for å bytte kasse. Den nye kassen er litt kortere så derfor flytter jeg tyngdepunktet litt bakover. Jeg har også bestemt meg for å kutte ut drivknuten, så nå har jeg kjøpt ny Sleipner aksling som skal tilpasses. Når drivknuten fjernes så må jeg vinkle motoren mer skrått og justere mer nøyaktig. 

20211009_115854.jpg

20211023_125522.jpg

20211023_125518.jpg

20211024_173348.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...