Jump to content

Glen L. Crackerbox med mahogny dekk og gromlyd.


Buster L Mercury

Recommended Posts

Jp62 skrev for 19 timer siden:

Vilken størrelse ble det på propellen?

Jeg har bestilt en DJ375 som foreslått av Michigan og Progress. Vi får se hvordan den funker, virker liten.

 

https://progressing.no/propell/innenbords/gold-line/

 

Just had another look at this and I would not suggest a larger size than I have spec’d as the efficiency will decreased dramatically and the tip speed will be extremely high 330ft per second.

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev for 18 timer siden:

Tror du gjør riktig valg med å kutte universalleddet. Vær obs på at V8 ikke liker å tilte ned i bakkant. De trives best i water. Grunnen er at veiva tar nedi og øser olje opp i de bakre sylindrene. Det har vært 'splash plates' for å motvirke dette. Ikke det samme som finnes på bilmotoren.

Enig, det universalleddet føltes ikke riktig. 

Dessverre blir det mer vinkel enn ønskelig på motoren, men det er jo en haug amerikanere som kjører samme opplegg så vi får bare prøve å se hvordan det går. Dette er heldigvis ikke en langturbåt så det blir ikke så mange timer i året. Jeg skulle sikkert fått tak i en gearkasse med vinklet utgang, om det finnes noe som passer Mercruiser/Penta?

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg «jukset» litt, da jeg la alle plankene inntil hverandre, og så kjørte jeg opp alle fugene med en 3mm natefres/sylindrisk fres etterpå. 
Står litt mer utførlig beskrevet her:

(Klarte ikke å legge link direkte til riktig innlegg, så du får bare scrolle på bildene :-) 

jeg synes det var mye enklere å bare lime fast stavene først og frese etterpå enn å forsøke å legge stavene med konstant 3mm nat. Så bare latskap egentlig. Og så synes jeg der er moro å frese…😎

Link to post
Share on other sites

Morsomt å se at det er fremdrift og hyppige oppdateringer på denne tråden som er et «must» å følge. 
Imponerende arbeid. Blir veldig spennende og se den når alt er klar :thumbsup:

stå på videre og fortsatt å poste oppdateringer, det settes pris på. 

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...