Jump to content

Glen L. Crackerbox med mahogny dekk og gromlyd.


Buster L Mercury

Recommended Posts

For en tid tilbake fikk jeg for meg at jeg skulle snekre sammen en trebåt. Nærmere bestemt en amerikansk crackerbox med innabords V8'er. Jeg bestilte tegninger fra Glen L og satte igang. 

Hvis noen andre her på forumet har kjennskap til denne skuta, eller kjenner noen som kjenner noen, så ta kontakt. 👍🙂

20170118_225318.jpg

Link to post
Share on other sites

Velkommen på BP med prosjekttråd :thumbsup:

Har ikke vært borte i Crackerboxen, men har tøljet sammen en Glen-L Squirt. Mye av det samme som går igjen. Ligger link i signaturen min hvis du er interresert. 
Lykke til, vi er flere som heier på alt som minner om mahogny-prosjekter 😎👍

Link to post
Share on other sites

Hei Honduras. 

Takk for svar og link til din prosjekttråd! Veldig interessant å se hvordan du har gjort det. 👍

 

Jeg benytter anledningen til et spørsmål: Hvilket tetningsstoff, som tåler  fuel, anbefaler dere til påfyllingsrør og rørdeler til bensintank? Vet dere om sikaflex eller TEC-7 tåler bensin? 

Redigert av Buster L Mercury (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fortego skrev for 6 timer siden:

Hvor mye koster det å bestille slike tegninger, og hva får man i pakken?

Hei.

 

Jeg husker ikke i farta hva jeg betalte for tegningene, men i tillegg til tegningene så fulgte det også med delelister/reklame og hefter som beskriver hvordan man bygger.

I tillegg kjøpte jeg noen bøker om motorinstallasjon og lignende.

 

Noe av det mest inspirerende jeg har funnet om slik båtbygging er en føljetong på youtube:

Building the Zip

 

 

Redigert av Buster L Mercury (see edit history)
Link to post
Share on other sites

hva ser du for deg av motor her? 

Ser for meg du ikke trenger gå helt amok med trimming her for at dette skal flytte godt på seg :giggle:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...