Jump to content

Hentetråd Stavanger-Arendal-Skjebergkilen - Viksund St.cruz 310


VegJoh

Recommended Posts

VegJoh skrev 57 minutter siden:

Må si jeg gleder meg til å ta over stafettpinnen i Arendal. Ikke lett å leve opp til standarden på hentetråd-informasjon og bilder som @Bjørn Løvjomås leverer, men vi får gjøre så godt vi kan. 

Hverken du eller @Komodo slipper unna!😁😁😁

Det er bare å få den trangeste ruta fra Arendal og videre oppover av @Bjørn Løvjomås så tenker jeg kameraknspprn skal bli brukt flittig!😁😁😁😁😁

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Da har båten fått seg noen velfortjente dråper siden Egersund   ca 120 nm. Og 176 liter diesel.  1.4 ca pr nm. Det er jo bare morro 👍👍

Måtte også utenom mitt kjære hjemmefyr, Store Torungen 

20210427_200323.jpg.0c3f51cd2378713d4a27e9ec77e5479f.jpg

 

Nå er det hjem til White Lady 👍

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Helt umulig å sammenligne når havet er paddeflatt. Da er alle båter gode i sjøen. Til og med gamle prammer. 🤣🤣🤣

Det jeg ikke var helt fornøyd med, var at den ble mye våt på vinduer. Ble et godt lag med salt på. 

Så savner man jo autopilot.  Men det kan jo monteres👍

Men det har vært en fantastisk tur. 175 nm ca.. avgang kl 5.40 i dag. Og masse ny natur for følgebåt. 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg merker det samme på min 310. Men det er jeg godt vant med fra andre båter jeg har hatt. Må være noe med akkurat litt for liten båt til å få sjøen unna?

Men var det ikke vindusspyler på denne? Det er det på vinduet ved førerplass og midten på min. Kunne godt hatt på ytterste på babord siden også.

Angående rute på trange plasser videre, Tror jeg at jeg har en liten anelse på noe av strekningen, ihvertfall. :giggle:

(Vrangsund, f.eks?):giggle: Gikk der i sommer med min.

Link to post
Share on other sites

GeirFrode skrev 40 minutter siden:

Må være noe med akkurat litt for liten båt til å få sjøen unna?

Men var det ikke vindusspyler på denne?


Jeg kjenner igjen det fra Marex’en vi hadde også. Båten bryter vannet i baugen slik at det spruter opp på frontvinduene. En større båt vil sikkert få dette noe lengre bak kanskje ? 
 

Det er imidlertid vindusspyler på denne. På alle tre vinduer i front hvis jeg ikke husker feil. :smiley:

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Gullfisk skrev for 3 timer siden:

 

Mange fine bilder av en fin tur. 

Når går turen videre

 

 
Turen går videre på fredag morgen :thumbsup:

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...