Jump to content

Hentetråd Stavanger-Arendal-Skjebergkilen - Viksund St.cruz 310


VegJoh

Recommended Posts

Gleder meg stort på deres vegne :yesnod: - skulle egentlig vært på tur nedover nå selv i nyinnkjøpt SUN 33, men den ble forsinket ferdig fra service så den er ikke klar før til uken, og da ser jeg uværet kommer, så blir nok ingen tur på oss før det er borte igjen :nonod:

 

Håper uansett at vi kan få brukbare forhold når tida kommer så vi får båt hjem om ikke så alt for lenge......

/Baard

Link to post
Share on other sites

LALUNA II skrev 4 minutter siden:

Det var ikke de som passerte akkurat nå så en båt i fri fart forbi just now ;-)
Ser ut som de har tenkt å kikke på indre farvand ved Farsund-korshavn

 

Det er jo et webkamera ved Korshavn også med oppdatering hvert minutt, kanskje de dukker opp der ? 

 

http://www.korshamn.no/jomno/nb/web-kamera-korshamn-korshavn/korshamn

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Baard skrev 4 minutter siden:

nyinnkjøpt SUN 33

 

Gratulerer med ny båt :thumbsup:.

 

Det blir godt å få båten hjem i egen havn og farvann merker jeg. 

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Baard skrev 6 minutter siden:

SUN 33

 

Apropos SUN33 (Jeg har vel lov til å komme med litt off-topic når jeg er trådstarter ??).  Dykkeklubben som @Komodo og jeg var en del av i slutten av 90 og begynnelsen av 2000 tallet, bygget en skjærgårdsjeep/dykkerbåt av et SUN33 skrog (åpen båt med et lite styrhus rett framfor motorkassa), satt en Mercruiser bensin innabords i den. 

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, VegJoh said:

 

Gratulerer med ny båt :thumbsup:.

 

Det blir godt å få båten hjem i egen havn og farvann merker jeg. 

Mange takk, og gratulerer selv med ny skute! - ja, vi gleder oss stort til å få den hjem ja, så var litt trist at vi ikke fikk tatt turen denne uken, men vi håper det dukker opp en grei luke igjen etter hvert.

/Baard

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 1 time siden:

Det er 2 meter på  kartet. Bredde er grei tror jeg..men du kan jo ta det litt pent

😁😁 Kjører alltid pent vet du @Bjørn Løvjomås!😃😃

Bjørn Løvjomås skrev 1 time siden:

Sånn kan Lista fyr se ut 

20210427_114840.jpg.726eb01ea88f5d78a8444b2825f1b90c.jpg

 

Det er et herlig skue når været er slik!😊😊

Almvik skrev 57 minutter siden:

Føltes ikke som om det var tid til å se så nøye på fjellet når strømmen tok tak i båten😂

🤣🤣🤣

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Utrolig fin tur.

Takk for at du deler Bjørn.

 

Da vi kjørte Stavanger til Skjæløy i 2017 var det bare å holde god avstand ut fra Gjæren. Og etter Kristiansand startet jo elendighetene for alvor for oss. Men det er en anne historie.

 

Fint med avbrekk på hjemmekontoret med å følge med på turen. 

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...