Odmar Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 Hvordan går det? Har prosjektet tatt en sommerpause? Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
With-15 Mahogny Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Ja, hvordan går det med båten? Vi vil se hvite nater og 13 lag med lakk!! Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 12.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Ja hvordan går det egentlig med båten?, vel d er et godt spørsmål... Lysten er der absolutt men tiden strekker ikke til dessverre. Har revet eget firma i ett år nå og fritid er noe jeg ikke har hatt noe av over ennå lengre tid. Er i ferd med å flytte bedriften ut hjemmefra og da blir d mer plass til båten, og forhåpentlig får jeg også mer tid utover sommer og høst. Har idag handlet en MERC 115 Tower of power har leeenge hatt lyst på en, passer vel på prosjektet.......hehe vel.. Elllers så er det bare å lade opp til en 12 timers dag på jobb i morgen, er 35 mil hjemmefra på en flytende oljeplattform som nettopp er prøvekjørt med 80% pådrag i 10 knop!!!! Verdens største flytende plattform.. Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Maskinmeisteren Svart 13.Juni.2009 Del på Facebook Svart 13.Juni.2009 Du får hilse maskinistene om bord!! Regner med at jeg kjenner et par av dem! Ellers må jeg bare få si at det er utrolig flott arbeid du gjør, og at det er godt å se at noen virkelig tar vare på disse båtene og klarer å få dem i "bedre enn ny" stand! Nostalgi på høyt plan vil jeg påstå! Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 16.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2009 (redigert) Endelig har jeg min drømmemotor på vei til Kristiansand! Har suglet lenge nok på en Tower of power 1150 inline r6!! Har et annet 115hk deksel med rødt band lik det jeg har 500 inline r4 fra 69 og stamme fra 71 liker best de med røde band. 4 takteren fra 99/00 Mercury 50 Big Foot blir nok satt på stallen, må ha på en mer tidsriktig motor på 1964 Skibsplast Seamaster 18 "Miss Daisy". Den nye motoren er tror jeg fra enten 77/78/79/80 tror jeg ,får ikke sjekket før jeg kommer hjem fra reisejobb til helga. Aller helst ville jeg hatt motoren på prosjekt 1965 Skibsplast Sportsmann 13 "R/B Betty Boop" men det blir vel tøft nok med en 2/3 dels motor ( 500) Jeg vill i løpet av juli foreta en flyte test av prosjektet! så vil det bli lagt noe bly som tilsvarer vektskillnaden mellom motorene (ja det er villt ) Vel det er lov å drømme... Satser på mer tid til å fullføre prosjektet som det gikk veldig raskt med det første året, men så....skjedde mye annet, men lysten er der så til de grader så bare vent TID ja.. Hva skulle man gjort uten gode kompiser, WICMA har tatt opp Miss Daisy fra båthuset hun har ligget ute i hele vinter på vann...han tar et oljeskift vasker og polerer damen, og som takk bruker han og fruen henne, jeg har ikke tid akkurat nå.. Det er godt man ikke har båt til millioner som ikke blir brukt da hadde jeg fått dårlig samvittighet. Hvordan går det med plencruiseren Wicma? Redigert 16.Juni.2009 av classic fiberglass (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
baatsman Svart 16.Juni.2009 Del på Facebook Svart 16.Juni.2009 Dette venter vi spent på CB. Dette prosjektet er noe av det bedre på BP. Så keep on. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
grønningen Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 dette er noe av det tøffeste jeg har sett, håper det kommer oppdateringer snart Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
Vegard_F Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Jeg er imponert over det du har fått til, fortsett slik! Vi får håpe du får mer tid til prosjektet utover. Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 Oppdatering?? Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Odmar Svart 15.Mai.2010 Del på Facebook Svart 15.Mai.2010 Har det skjedd noe her i løpet av vinteren? Spennende å se hvordan det blir, blir det noe vann under kjølen i år? Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
classic fiberglass Svart 6.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2010 Det skjer litt lite på båtfronten akkurat nå, har holdt på med mye annet, men jeg har ikke gitt opp å få FERDIG evighetsprosjektet... den lille 13 foteren Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Honduras Svart 7.September.2010 Del på Facebook Svart 7.September.2010 Long time - no see.... Flott om du får tid til prosjektet igjen Ser du har annonsert "Miss Daisy", så da får du kanskje frigjort både tid og penger En av mine favoritt-tråder her på BP Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Odmar Svart 7.September.2010 Del på Facebook Svart 7.September.2010 Skal bli gøy å se fortsettelsen....kjør på.. Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Odmar Svart 15.April.2011 Del på Facebook Svart 15.April.2011 Spennende å se om dette prosjektet kommer på vannet i år? Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
classic fiberglass Svart 13.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 Har børstet støvet av mitt gamle prosjekt, den lå bokstavelig talt under en stabel med silencioplater for gulvvarme, samt flere kveiler med rør. Vil ta fatt på den igjen, har hatt en avsporing med noen mopeder og biler. Tenkte å ta den med som prosjektbåt på museumsregattaen til lørdag Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Pam65 Svart 13.Juni.2011 Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 Oj oj oj for en tråd, og den har jeg misset hittil! Jeg stiller trolig på regattaen med en båt i beslektet stil, håper å få se prosjektet. Her er det mye å lære. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 13.Juni.2011 Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 Det var på tide......... gleder meg til å se fortsettelsen Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Gleder meg til fortsettelsen her... Kjempetråd :) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
classic fiberglass Svart 18.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2011 Har hatt båten på "stand" i tresse under museumsregattaen, da passet det med en rask sjøsetting på hjemveien, den flyter på første forsøk er litt baktung selv med junior på 72 kg, legg på 10 kg på senior.., vel synes den flyter greit men bensintanken må nok frem i baugen. Opprinnelig skulle den mellom de to fremre co pilot setene, men skjønte tidlig at den må frem. Gøy var det å se at skrotet flyter Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Joakim Brunsvik Svart 18.Juni.2011 Del på Facebook Svart 18.Juni.2011 Det der er ett mesterverk Utrolig flott den båten har blitt Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
Thorunn Lunde Svart 18.Juni.2011 Del på Facebook Svart 18.Juni.2011 Så moro å se den på vann! Selv om den jo gjorde stor suksess på land også. Takk for god innsats i dag! Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 18.Juni.2011 Del på Facebook Svart 18.Juni.2011 Strøken jobb og konsept. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
classic fiberglass Svart 18.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2011 Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger Nå må jeg få den ferdig, setter ingen dato..klok av skade. Noe skal bygges om rundt bakre sittebrønn, endel trearbeid. Så er det pussing,nating, beising og lakking++ montering etc. Gnisten er tilbake og det er tid til det. Det er rart hva en happening som plastbåt regatta kan føre til Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
magnyga Svart 18.Juni.2011 Del på Facebook Svart 18.Juni.2011 supert prosjekt,skal begynne med ett tilsvarende prosjekt. Har skaffet meg et skrog(dorsett el dorado)med et klassisk skrog al`a runabout,skroget er fra 58-60 tallet tror jeg. det blir vel en egne tråd her etter hvært. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 19.Juni.2011 Del på Facebook Svart 19.Juni.2011 Liker stilen! Flott linjeføring og klassisk snitt, ikke feil Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.