Jump to content

Fra skrot til Runabout alá Gatsby


classic fiberglass

Recommended Posts

  • 1 år senere...

Tja.. hva skal man si? Det er liv i skrotprosjektet igjen, 13 foteren ble stående i en krok i garasjen i 12 år! 85 prosent ferdigbygd båt.

Jeg mistet gnisten når jeg fikk store allergiproblemer grunnet uvøren bruk av epoxy.

En kompis har nå limt ferdig, beiset og er i ferd med å lakkere all mahogny ferdig! 

Da er det en morsom jobb å fullføre dette prosjektet, har all 60 talls stæsj liggende skal bli klar til sommeren.

 

 

 

FB_IMG_1513510486117.jpg

FB_IMG_1513510534777.jpg

FB_IMG_1513509908236.jpg

20171217_115136.jpg

20171230_200851.jpg

20171230_200949.jpg

FB_IMG_1514974926586.jpg

20180102_234403.jpg

Redigert av classic fiberglass (see edit history)

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Blir jo vanvittig bra!

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Strålende prosjekt. Ligner på det jeg vil gjøre med en Polar 17. Jeg har aldri gjort dette tidligere, og kjøpte båten billig for å kunne prøve og feile for å få erfaring. JEg lurer på litt med det dollbordet, er det bøyd på plass, eller kappet i bue fra plate?

 

Det blir også nevnt en bok, Trebåten eller no, i tidligere poster. Hvilken bok er dette? Skulle gjerne hatt en knall bok å studere ting som jeg trenger å få svar på.

 

Ellers lykke til videre :)

Redigert av Josteinb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 8 måneder senere...
Svart (redigert)

Kjøring under "Plastikk" 2018 med båten som tok meg mange år å få ferdig. (mye annet som også måtte gjøres underveis.)

Gleder meg veldig til ny sesong!

Ble kun prøvekjøring.

Fotograf: Ronnie Krabberød  RIGHT ON motormagasin

FB_IMG_1551642702874.jpg

Redigert av classic fiberglass (see edit history)

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...