Jump to content

Fra skrot til Runabout alá Gatsby


classic fiberglass

Recommended Posts

I og med at jeg har valgt å bruke nevnte Aquameterpanel så blir det et lite problem med å få plass til noen instrumenter, har flere..

 

Håper tråden fortsetter så fort du har tid og anledning til å jobbe videre med båten. Dette er en av mine favoritt-tråder :yesnod:

 

Når det gjelder instrumenter, hva med å få tak i slike krommede instrumenthus som en del av amcar-gutta setter på panseret. En del motorsykkler har også krommede hus til intrumenter. Kan kanskje se tøft ut med ett par slike på dekket mellom vindskjemene

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

SKIBSPLAST 13´RUNABOAT PROSJEKT 16/9-07

 

Tenkte jeg måtte "åpne" tråden igjen, er i gang med prosjektet i løpet av en måneds tid.

Har ikke vært helt borte vekk når det gjelder biter som havner på og i båten, Ebay..trenger ikke si mer.

Abstinenser er noen man får når man kutter ut røyk og snus for eksempel, det gjaldt også meg for en del år siden.

Men disse abstinensene er MYE verre, det er virkelig lenge siden jeg har latt hendene gli over nypusset mahogny.

Det er vel et halvår siden tenker jeg.

Har tenkt en del på design og detaljer, og kommet til at jeg vil rive vekk et og annet rundt førerplassen og erstatte det med andre ting.

Honduras, her har du et originalt Airguide instrument som viser opptil 45 miles, tenkte det skulle få plass på "panseret" et stykke fremfor Brooklands vindskjermen, som på førerplassen vil få hjemmelagde breezers(vindavvisere) i kanskje farget plexi.

 

prosjektbilde_57.jpg

 

Det sees rett bak tankpåfyllingen som skal byttes ut med en Moon sak i polert aluminium.

Har handlet SÅ mange new oldstock instrumenter at jeg nok må lage en slags midtkonsoll, for jeg kan nesten ikke velge bort noen av dem :smiley: et luksusproblem.

 

1965_sportsmann_de_luxe.jpg

 

Denne 65 modellen er til salgs på Finn, helt lik det min en gang var, før jeg fant den slik:

 

prosjektbilde_1.jpg

Redigert av classic fiberglass (see edit history)

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

:smiley: Takk for det Baatsman!, håper det blir bra etterhvert. Det er spennende med Droll sine prosjekter, for et unikum når det gjelder motorer,makan! Han burde vel strengt tatt hatt kloa i alle motorer den mannen, den sorte 500 min og den eldre hvite 700 som en kompis eier. :yesnod:

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Hei Balja du kom meg i forkjøpet, mulig jeg må moderere meg litt. Ser at annonsen er redigert prisen var først UTEN motor.

Nå er den med motor hvis jeg forstår det riktig ,og da er det muligens bare litt gal pris?

Man bør ikke betale for mye er nå min mening, det er jo noe gammalt no´ Gratulerer med Hanto´n :flag: junior har kjøpt seg en Joda men det visste du kanskje, om det er ett prosjekt?.....ja, men han er godt i gang (Henrykt-igjen skal den hete) den gamle originale Henrykt er solgt for en ok pris, han vil lage en tråd så smått om :cheers:

Redigert av classic fiberglass (see edit history)

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

SKIBSPLAST 13´RUNABOAT PROSJEKT 13/10-07

 

Har begynt å TENKE VOLDSOMT prosjekt igjen etter et kjempe restaureringsprosjekt på brakka vi bor i.

Vil være i full gang om en to tre ukers tid, skal bare pusse opp litt til i stua, først.. :smash:

DA skal jeg være jeg klar til å gyve løs på "evighetsprosjektet" :smash::smash: det er faktisk bare en måned til det er 2 år siden jeg begynte på dette skrotet. (for lenge)

Har bestemt at jeg vil ha litt "Racing" stil på greiene, da er det vel naturlig å putte på noen new old stock Valvoline racing oil merker lik dem jeg hadde på en 13 fots speedbåt jeg hadde i 1978, da jeg kom over to på E bay måtte jeg handle dem. Har plassert Valvoline merkene slik jeg gjorde i ´78 :smiley:

Dette er jo ikke racing, derfor kaller jeg det Lissom :smiley: man må jo mimre litt selv om jeg etterhvert har blitt både feitere og adskillig mer gråhåret i forhold til på 70 tallet :yesnod::lol: pytt pytt

Legger ut noen bilder av merkene (ikke meg selv i denne omgang) som jeg har bestillt via E... billige var de i forhold til hva det vllie kostet her.

 

pict0002.jpg

 

Et stilig gammelt Valvoline merke, et startnummer må man ha :wink:

 

pict0004.jpg

 

Sett bakfra "lissom"

 

r_b_betty_boop.jpg

 

Dette blir navnet på båten definitivt, oppkalt etter 30-talls kult tegneserie/film dama BETTY BOOP, den er stilig den runde stickeren av henne.

 

skibsplastkustomized_by_ta.jpg

 

En liten signatur må jeg jo ha med.

Amerikansk vri med K selvsagt, dette blir jo old skool.

 

Neste gang legger jeg ut noe ordentlige byggebilder, lover..

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Fant et gamelt prosjekt når jeg søkte etter anbefalt høyde på akterspeil.. Glemte helt hva jeg holdt på med.. Så nå lurer jeg på åssen går det med den båten?? Å med den dekoren håper jeg at han tar til fornuft?? og skaffer seg de rake rørene..

 

Da har jeg sikkert satt et par andre ut av spill eller gitt inspirasjon så jeg går ut og diller mere med mitt eget evighetsprosjekt..

Link to post
Share on other sites

Hei

Det begynner å bli ett evighetsprosjekt..begynte i november 2005 med friskt mot, men så kom det MANGE ting i veien. Det stoppet helt opp for 8-10 mnd. siden, planen er å kose seg meg dette til vinteren er vel 75% "ferdig".

 

Den samler mest støv nå.. men bare vent! det kommer :smiley:

2009 er vel målet

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hei!

Den 15 foteren din har jeg sett flere bilder av på nettet, ser ut som et flott bygge med flott finish!

Regner med at du savner den litt..den er råtøff!

Har vært på sjøen i dag, på "rasertur" med en ombygd 12 fots With (Wicma´s) likner litt på mitt evighetsprosjekt.

Det gir meg inspirasjon! til å ta fatt der jeg har sluppet, det står på TID.. men det må taes fatt i nå.

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...