Jump to content

Fra skrot til Runabout alá Gatsby


classic fiberglass

Recommended Posts

Ja hvordan går det egentlig med båten?, vel d er et godt spørsmål... Lysten er der absolutt men tiden strekker ikke til dessverre.

Har revet eget firma i ett år nå og fritid er noe jeg ikke har hatt noe av over ennå lengre tid.

 

Er i ferd med å flytte bedriften ut hjemmefra og da blir d mer plass til båten, og forhåpentlig får jeg også mer tid utover sommer og høst.

 

Har idag handlet en MERC 115 Tower of power har leeenge hatt lyst på en, passer vel på prosjektet.......hehe vel..

 

Elllers så er det bare å lade opp til en 12 timers dag på jobb i morgen, er 35 mil hjemmefra på en flytende oljeplattform som nettopp er prøvekjørt med 80% pådrag i 10 knop!!!! Verdens største flytende plattform..

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

:smiley: Du får hilse maskinistene om bord!! Regner med at jeg kjenner et par av dem!

Ellers må jeg bare få si at det er utrolig flott arbeid du gjør, og at det er godt å se at noen virkelig tar vare på disse båtene og klarer å få dem i "bedre enn ny" stand! Nostalgi på høyt plan vil jeg påstå!

Link to post
Share on other sites

power_of_tower.jpg

 

Endelig har jeg min drømmemotor på vei til Kristiansand! Har suglet lenge nok på en Tower of power 1150 inline r6!!

 

Har et annet 115hk deksel med rødt band lik det jeg har 500 inline r4 fra 69 og stamme fra 71 liker best de med røde band.

 

4 takteren fra 99/00 Mercury 50 Big Foot blir nok satt på stallen, må ha på en mer tidsriktig motor på 1964 Skibsplast Seamaster 18 "Miss Daisy".

 

Den nye motoren er tror jeg fra enten 77/78/79/80 tror jeg ,får ikke sjekket før jeg kommer hjem fra reisejobb til helga.

 

Aller helst ville jeg hatt motoren på prosjekt 1965 Skibsplast Sportsmann 13 "R/B Betty Boop" men det blir vel tøft nok med en 2/3 dels motor ( 500)

 

Jeg vill i løpet av juli foreta en flyte test av prosjektet! så vil det bli lagt noe bly som tilsvarer vektskillnaden mellom motorene (ja det er villt :eek: )

 

Vel det er lov å drømme...

 

Satser på mer tid til å fullføre prosjektet som det gikk veldig raskt med det første året, men så....skjedde mye annet, men lysten er der så til de grader så bare vent :smiley:

 

TID ja.. Hva skulle man gjort uten gode kompiser, WICMA har tatt opp Miss Daisy fra båthuset hun har ligget ute i hele vinter på vann...han tar et oljeskift vasker og polerer damen, og som takk bruker han og fruen henne, jeg har ikke tid akkurat nå..

Det er godt man ikke har båt til millioner som ikke blir brukt da hadde jeg fått dårlig samvittighet.

 

Hvordan går det med plencruiseren Wicma? :smiley:

Redigert av classic fiberglass (see edit history)

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 7 måneder senere...
  • 1 måned senere...

img_0753.jpg

 

img_0750.jpg

 

img_0746.jpg

 

img_0748.jpg

 

img_0751.jpg

 

Har børstet støvet av mitt gamle prosjekt, den lå bokstavelig talt under en stabel med silencioplater for gulvvarme, samt flere kveiler med rør.

:blush:

Vil ta fatt på den igjen, har hatt en avsporing med noen mopeder og biler.

 

Tenkte å ta den med som prosjektbåt på museumsregattaen til lørdag :smiley:

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Har hatt båten på "stand" i tresse under museumsregattaen, da passet det med en rask sjøsetting på hjemveien, den flyter på første forsøk :thumbsup: er litt baktung selv med junior på 72 kg, legg på 10 kg på senior.., vel synes den flyter greit men bensintanken må nok frem i baugen.

Opprinnelig skulle den mellom de to fremre co pilot setene, men skjønte tidlig at den må frem.

 

Gøy var det å se at skrotet flyter :smiley:

 

plastikk__museumsregatta_013.jpg

 

plastikk__museumsregatta_009.jpg

 

plastikk__museumsregatta_011.jpg

 

plastikk__museumsregatta_010.jpg

 

plastikk__museumsregatta_012.jpg

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger :yesnod:

Nå må jeg få den ferdig, setter ingen dato..klok av skade.

 

Noe skal bygges om rundt bakre sittebrønn, endel trearbeid.

 

Så er det pussing,nating, beising og lakking++ montering etc.

 

Gnisten er tilbake og det er tid til det.

 

Det er rart hva en happening som plastbåt regatta kan føre til :wink:

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...