Yamahaen Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Hvordan gikk det med prosjektet er en stund siden siste oppdatering nå. Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 7.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2018 (redigert) Tja.. hva skal man si? Det er liv i skrotprosjektet igjen, 13 foteren ble stående i en krok i garasjen i 12 år! 85 prosent ferdigbygd båt. Jeg mistet gnisten når jeg fikk store allergiproblemer grunnet uvøren bruk av epoxy. En kompis har nå limt ferdig, beiset og er i ferd med å lakkere all mahogny ferdig! Da er det en morsom jobb å fullføre dette prosjektet, har all 60 talls stæsj liggende skal bli klar til sommeren. Redigert 7.Januar.2018 av classic fiberglass (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Rolf Svart 7.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2018 Blir jo vanvittig bra! Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
classic fiberglass Svart 7.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2018 Takker den blir bra. Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Hakkannen Svart 8.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2018 Aiai, epoksyallergi er ikke til å spøke med Trist å høre! Godt du har fått god hjelp av kamerat, resultatet virker meget bra Frekt med den Mercuryen med egne utblås, ser hissig og sprekt ut! Sitér dette innlegget Link to post
Josteinb Svart 7.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 (redigert) Strålende prosjekt. Ligner på det jeg vil gjøre med en Polar 17. Jeg har aldri gjort dette tidligere, og kjøpte båten billig for å kunne prøve og feile for å få erfaring. JEg lurer på litt med det dollbordet, er det bøyd på plass, eller kappet i bue fra plate? Det blir også nevnt en bok, Trebåten eller no, i tidligere poster. Hvilken bok er dette? Skulle gjerne hatt en knall bok å studere ting som jeg trenger å få svar på. Ellers lykke til videre :) Redigert 7.Juni.2018 av Josteinb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 7.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 Hei Jostein dette ble gjort for 13 år siden jeg boret hjørnene ut med hullbor og håndpusset det til det passet, burde vært limt og laminert men ble greit. Etter 12 års pause er den klar innen Sankthans. Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Tor Arild Svart 7.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 Herrefred!! Det der var jo rett og slett utrolig flott OG kjempetøft!!! Sitér dette innlegget Link to post
joachimo Svart 7.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 Har gått å lurt på å gjøre noe tilsvarende en stund med With'en. Ville nok ikke blitt i nærheten av samme finish dog.... Rett og slett rått! Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
classic fiberglass Svart 7.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 Alt er fint på bilde, men det er bra finish. Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
lippert Svart 9.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2018 Lekkert! Av ren nysgjerrighet. Hva er de to tynne rørene med rød tupp som ender ved nedre eksosrør? Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
classic fiberglass Svart 9.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2018 (redigert) Hei dette er kjølevann, eksos og kjøling er separert. Stackersene, megafonene er fra 60 tallet. Blir morro å se om ruklet vil virke.. har puttet i 2 shortie mc potter for å dempe lyden. Ser ut som om jeg snart fyrer opp. Redigert 9.Juni.2018 av classic fiberglass (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Honduras Svart 9.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2018 Det finnes sikkert noe info om dette på nettet, men jeg vil tro du må gå opp litt på hoveddysene med et slikt oppsett. Lekkert fargevalg på motor ? Godt å se du er tilbake i salen igjen, dette har bestandig vært en av mine favorit-tråder ?? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
classic fiberglass Svart 9.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2018 Har bestilt alle tilgjengelige dyser over originale ?takk for sist! Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
janet Svart 9.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2018 wow, dette var flotte greier, vi bli kult å lufte denne i helgene du har aldri vurdert innenbords motor? Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
classic fiberglass Svart 9.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2018 Nei? 13 fot 4m båt går neppe med innenbordsmotor.. Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
classic fiberglass Svart 1.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2018 Da var den "ferdig" 12 år pause iberegnet. Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Viksund Bravo Svart 1.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2018 Må være noe av det lekreste som finnes på vannet.... Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Hakkannen Svart 1.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2018 Gratulerer Ja, det må være noe av det frekkeste på fjorden, det finnes lite tvil om Så nå blir det sjøsetting og prøvetur? Håper vi får høre motoren etter hvert! Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 1.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2018 Wow Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 3.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2019 (redigert) Kjøring under "Plastikk" 2018 med båten som tok meg mange år å få ferdig. (mye annet som også måtte gjøres underveis.) Gleder meg veldig til ny sesong! Ble kun prøvekjøring. Fotograf: Ronnie Krabberød RIGHT ON motormagasin Redigert 3.Mars.2019 av classic fiberglass (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Hakkannen Svart 3.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2019 Direkte nydelig? Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 3.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2019 Takker ? den ble litt artig. Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
fsindsen Svart 3.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2019 utrolig moro å lese igjennom tråden og stor kudos for pågangsmot etter så mange år. har akkurat begynt ett lignende prosjekt på en gammel Vestfjord. håper jeg holder ut Sitér dette innlegget Vestfjord 17 - Prosjekt! Link to post
krabbelars Svart 3.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2019 Gratulerer med veldig flott jobb og spektakulært resultat. Bøyer oss i støvet :) Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.