Jump to content

Ny båt, langt hjemmefra


Arne Henriksen

Recommended Posts

4 hours ago, Ask said:

Hei. Gratulerer med ny båt. Dette blir jo reine henteturen. Kor er heimehamna?

Tusen takk!
Hjemmehavn er Hommelvik, et par timer forbi Trondheim, så det er langt dit.

I hvert fall når været er som nå, blåser 13-14m/s inne i havna på Skagen..

Har vurdert å komme meg avgårde i natt, men er usikker på det værvinduet, først stiv kuling fra NØ før det skal spakne noen timer og så rundt med stiv til sterk kuling fra SW. Hvis jeg da er i Kristiansand er jo alt vel, men er jeg fremdeles noen timer unna ser jeg for meg en passe trasig tilværelse med rotete sjø og økende vind. 

Vurderer faktisk å komme meg over til svenskekysten, er ikke så lang til Marstrand, og ser ut som det blir mye østlige vinder utover uka, da kan man nå i det minste forflytte seg langs land mens her jeg ligger nå er det jo samme hvor det blåser fra, sjø blir det uansett.

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

I Skärhamn er det en utmerket båtutstyrsforetning helt ved gjestehavnen om nu skulle trenge noe.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Tror jeg tar den veien nå, så får jeg 

48 minutes ago, Lars H. said:

I Skärhamn er det en utmerket båtutstyrsforetning helt ved gjestehavnen om nu skulle trenge noe.

Håper de har svenske gjesteflagg :-) 
Sto og så på et i butikken her i Skagen i går, men tenkte at det hadde jeg nå ikke bruk for...

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

On 11/27/2021 at 2:12 PM, Brigg said:

Har du fått montert varmeren?

100%  :thumbsup:

 

Visaya fra Drøbak er den eneste andre gjestebåten i havna, og Vidar stilte opp tvert han hørte at jeg ikke fikk tak i tykkere kabler. I morges kom han med kabelruller, kabelsko og utstyr, og vi fikk trukket og koblet det som manglet, så nå sitter jeg i 21C og koser meg med varmluft mot føttene.

Ble bærre lækket, surret i gang uten hikke så fort den hadde fått ut luften av dieselslangen.
Lite eksosstøy med tanke på at jeg kjører 1m raka rør ut.
Inne hører jeg ingenting annet enn litt luftsus fra varmluften. Du og du, dette ble bra.  :-)

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

Arne Henriksen skrev 46 minutter siden:

100% 

 

Godt når man kan få en hjelpende hånd. Og varmeren vil du få bruk for når du beveger deg nordover. 12-15 blå grader i Trondheim denne helga. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

29 minutes ago, Brigg said:

Godt når man kan få en hjelpende hånd. Og varmeren vil du få bruk for når du beveger deg nordover.
12-15 blå grader i Trondheim denne helga. 

Huff og gru.
Drev og aptes med familien at jeg kanskje svinga babord ved Skagen og stoppa når jeg så palmer. Frister stadig mer...:smiley:

Redigert av Arne Henriksen (see edit history)

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

6 minutes ago, Lanber said:

Gå ut i morra etter frokost, sett kursen for Lillesand. Du har 12-13t dit fra Skagen.  Det ville vært mitt valg

Lillesand er et alternativ. Tenkte opprinnelig på Grimstad men der er alt vinterstengt, så da hang jeg meg liksom opp i Kristiansand. Får ta en avgjørelse i morra tidlig. :thumbsup:

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

Ser han er kommet seg ut av havnebassenget så hvor langt han går er nå usikkert AIS sier skagen
https://www.marinetraffic.com/no/ais/home/centerx:10.664/centery:57.722/zoom:13

 

-2021-nov-29-033.jpg.c223663e882cf74a44b6341b3e33854e.jpg

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

19 minutes ago, LALUNA II said:

Ser han er kommet seg ut av havnebassenget så hvor langt han går er nå usikkert AIS sier skagen
https://www.marinetraffic.com/no/ais/home/centerx:10.664/centery:57.722/zoom:13-2021-nov-29-033.jpg.c223663e882cf74a44b6341b3e33854e.jpg

Gikk fra Skagen 05:10, sikter på Lillesand. «See you on the other side» 😉

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...