Jump to content

Ny båt, langt hjemmefra


Arne Henriksen

Recommended Posts

Arne Henriksen skrev 44 minutter siden:

Så er spørsmålet hvordan dette blir når det snur 180 grader til SE kuling i morgen, vil helst ikke stikke ut herfra med kuling i ryggen og så få et h.. når man kommer for langt til å snu.

...det er en stund til du får like gode forhold som Windy gir i morgen tidlig.... Legg avgårde 05:00, kok opp vann og smør mat, (ta sjøsykepille) og plott en rute inn til Tananger utenfor Jærens Rev, rull ut litt forseil så er du 'home free' kl 12 på dagen. med adventshilsen fra kontorstolen, foran peisen...

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Jernbåten said:

Eller for å oppleve noe annet, stikk innom Rott. Om været tillater. Er lett for å bli blåst inne der.

Titta på det i Google Maps tidligere i dag, men nei. Ferietur hadde blitt noe annet, skynde-seg-hjem-til-jul-tur, nope. Akkurat samme grunn som at Yanmar'n får kjørt seg omtrent hele tiden, gidder ikke miste et værvindu et sted fordi jeg skulle spare 5l diesel eller ræle rundt og se på ting.

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

Ellers:

Dere har (som forventet :thumbsup: ) et poeng om å stikke i morgen tidlig og gå til Tananger.
Om jeg drar i 4-5 tiden blir det nok noe stamping i mot til å begynne med, MEN om Barentswatch er til å stole på skal sjøen legge seg fort - ihvertfall innmot land. Det jeg hovedsaklig er bekymret for er 4m sjø fra NV med en pen SØ kuling i mot og litt straum oppi for godt monn, men får bare bolte lukene og prøve tenker jeg.
Ser greit ut foreløpig, får ta en siste sjekk i morgen før avgang.

Redigert av Arne Henriksen (see edit history)

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

Arne Henriksen skrev 1 time siden:

Titta på det i Google Maps tidligere i dag, men nei. Ferietur hadde blitt noe annet, skynde-seg-hjem-til-jul-tur, nope. Akkurat samme grunn som at Yanmar'n får kjørt seg omtrent hele tiden, gidder ikke miste et værvindu et sted fordi jeg skulle spare 5l diesel eller ræle rundt og se på ting.

 

Så bare ikke poenget med å svinge inn til Tananger om neste stopp blir rundt Haugesund. Jeg tittet også på Google :-)

Link to post
Share on other sites

Just now, Jernbåten said:

Så bare ikke poenget med å svinge inn til Tananger om neste stopp blir rundt Haugesund. 

Poenget er at jeg skal jobbe litt også, kan skyve på ting fram mot lunsj, men kan ikke stadig droppe hele dager.
Er jeg forbi Jæren virker ting vesentlig enklere gjennom helga med østlige vinder.

Annen sak: Noen som har en .kmz/.kml/.gpx eller lignende som man kan importere og bruke som utgangspunkt for ruta videre (innaskjærs) nordover Vestlandet?

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

Jernbåten skrev for 2 timer siden:

Eller for å oppleve noe annet, stikk innom Rott. Om været tillater. Er lett for å bli blåst inne de

Tananger er fastlandet, med wc i gjestehavna, bussforbindelse og hotell med tappetårn. Men ser jo ut til å bli SE noen dager fremover. Kommet dit så er det vel innaskjærs mye av veien opp til Stadt.

Link to post
Share on other sites

Arne Henriksen skrev for 6 timer siden:

Annen sak: Noen som har en .kmz/.kml/.gpx eller lignende som man kan importere og bruke som utgangspunkt for ruta videre (innaskjærs) nordover Vestlandet?

Send meg din epostadresse på internmelding,  så skal jeg sende deg mine ruter oppover.  Navionics 🙂

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...