Jump to content

Båtfrakt Oslo til Strusshamn, Fairline 48 Phantom


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Hei

 Våger meg frempå med en hentetråd igjen. Har fått et hyggelig spørsmål om å hente en 48 Phantom. Slik det ser ut nå vil jeg forsøke å komme meg til Oslo i morgen. Da er selger og ny eier på plass for siste gjennomgang av båten. 

Min plan opprinnelig,  var avreise mandag fra Arendal og ta båten nedover sørlandet på tirsdag.  For så å prøve seg på Jæren onsdag.  Men været nedover sørlandet ser bedre ut på mandag. 

Uansett tror jeg ikke værforhold blir veldig enkle på denne turen. 

 

Hva tenker dere her på Bp.

Dere har jo hjulpet meg mer enn noen kan  vite på mine tidligere turer.   

Legger ved noen bilder av aktuell båt

IMG_08151.jpg.7271a661cf352c7bee7070b416d17b2f.jpg

 

 

IMG_08141.jpg.968d284cae88c0b57cd878b8949fc3fa.jpg

 

IMG_08131.jpg.65766b410a37fa9b8aae4fd4e4b40788.jpg

 

Spennende båt. Jeg tenker at denne tåler noe ruskevær dersom man ikke kjører hardere enn nødvendig.  Så det kan jo bli interessant å følge værvinduet som er lite å smalt på onsdag over Jæren 

 

 

 

 

 

 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

preple skrev 6 minutter siden:

Veldig spent😄
Gleder oss masse til å få båten hjem👍

Synes det var en hyggelig forespørsel.  Så håper vi været ikke lager så mye vanskeligheter for oss. Mulighetene er onsdag på Jæren. Slik det ser ut nå, så skal det fra morgenen av være noe roligere. Flatt hav blir det nok ikke.  Men ikke verre at båt og meg bør kunne klare å gjennomføre greit 🙂

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 20 minutter siden:

Synes det var en hyggelig forespørsel.  Så håper vi været ikke lager så mye vanskeligheter for oss. Mulighetene er onsdag på Jæren. Slik det ser ut nå, så skal det fra morgenen av være noe roligere. Flatt hav blir det nok ikke.  Men ikke verre at båt og meg bør kunne klare å gjennomføre greit 🙂

Er i allefall ikke noe flatt hav nå. Blåser bra nå. Så får håpe det roer seg.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Okkaby skrev 28 minutter siden:

Er i allefall ikke noe flatt hav nå. Blåser bra nå. Så får håpe det roer seg.

Jeg har observert at det er relativt friskt rundt om kring denne helgen. Men håper det blir noe bedre. Yr antyder det🙂

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Et værvindu har to eller tre muligheter, enten blir det som spådd, eller så blir det bedre.  Siste mulighet er at det blir verre. Dette ser ut som at det skjer med værvinduet onsdag morgen på Lista /Jæren.  Enda er det noen dager frem. Men mulig avgang fra Arendal ikke blir før fredag / lørdag.  Vi får leve i spenning.  Jeg sitter nå på bussen inn mot oslobyen. Der har jeg en trofast venn som møter meg og blir med ut for å se over båt og edbutstyr. Båten finnes på Ais, og heter Felicity

Screenshot_20220206-133427_MarineTraffic.jpg.d51362419cee0a178b7120659723609f.jpg

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

 

 

50 minutes ago, Bjørn Løvjomås said:

Å noen hadde bakt kake


måtte jo finne frem forklet og lage en spesialbakst til min gode onkel fra sør 🙂 

PS: håper det godt med papir i båten og autopilot i orden 🤣
 

50 minutes ago, Bjørn Løvjomås said:

med sånne edbmaskiner


Ferdig programmert med både kart og radar på nord-opp og tastelås for oppsettmeny aktivert 🤣

 

 

misunner deg denne turen min venn. Flott båt som virker å være i god stand 🙂 

Håper på ruskevær denne uka, så avgang Arendal blir til helgen 😉

 

3970B17F-533C-4ECA-B4EC-A7A12078E487.jpeg

D75CA33F-DE39-450A-A34F-B9F4779C2CFB.jpeg

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

God tur! Værvarselet for onsdag og torsdag innbyr absolutt ikke til en tur rundt Lista og Jæren. Bedrer seg utover fredagen, og enda ørlite bedre forhold på lørdag. Uansett blir det nok litt stamping i motsjø. (Men som alltid, mye kan skje på værfronten så langt frem i tid).

Link to post
Share on other sites

Spennende med ny hentetråd Link til AIS her
 

Skal følge med på været for deg ..:yesnod:
Ikke mye bra denne uken før lørdag  det jeg ser på Windy hvis du ikke vil ha massse sjøsprøyt over båten :nonod:
 

-2022-feb-7-001.jpg

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Takk skal du ha Laluna. Du er jo en av de store værprofetene. Alltid godt å ha deg i bakgrunnen 

20220207_074200.jpg.a0260b404dacc6fb0eca63f681ceccec.jpg

begynner å gjøre klart til avgang.  Skulle egentlig kjøpt filter til separ 2000, men sjappa åpna ikke før 9. Så da tar vi det i den sentrale byen Ændal 

20220207_074212.jpg.d71fb49cdfeb2452f432d6697d3d9555.jpg

Det lysner av deg, å da lengter sørlendingen hjem 😅😅😅

20220207_074244.jpg.4e496763d628cd4eacab32ac2095bc0b.jpg

For de skarpe i klassen så er det mulig å se en feil her.  Den rettet seg heldigvis selv. 👍👍

 

20220207_081226.jpg.5e644f049faef4c642a6188dd33494b0.jpg

det er jo småvakkert på fjorden. Det er faktisk dockmate på denne båten  det var en herlig opplevelse. Trangt å komme ut, pluss et par tau som skulle være med fra den smale utriggeren. Så litt mørkt på det. Men gud hjelpe meg å gøy👏👏👏

 

 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

preple skrev 6 minutter siden:

Gleder meg🥳😄

Håper du får en fin tur👍

Det håper jeg og. Å du verden for en båt. Nå koser vi oss i 8.6 knop utover. Øker nok snart for en liten stresstest. 🙂

 

Komodo skrev 6 minutter siden:

Jøss, er du på vei allerede? Da får du ha god tur nedover til sørlandet. Tipper du får en fin tur i dag :flag_bp:

Det ser faktisk lovende ut. Men enda er vi jo bare inni dammen

 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...